خبرگزاری کار ایران

نقدی بر صحبت‌های مجیدی پس از شکست در دربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۱۵۲

سرمربی تیم استقلال تهران در نشست خبری پس از دربی روی حواشی بیشتر از بازی تمرکز داشت.

به گزارش ایلنا، شکست در شهرآورد ۹۵، برای طرف آبی پایتخت بیش از یک باخت حیثیتی بود که طلسم پیروزی‌ناپذیری بر رقیب سنتی در لیگ برتر را از ۱۱۷۰ روز عبور داد و اختلاف تعداد پیروزی‌های پرسپولیس و استقلال در تاریخ دربی‌ها را به حداقل رساند. واگذاری نتیجه شهرآورد، پایان زودهنگام رؤیای قهرمانی استقلال در لیگ بیستم بود؛ اتفاقی که با توجه به عدم گلزنی استقلال در دو دیدار متوالی، تیم را به بحران نیز فرو می‌برد اما نگران‌کننده‌تر از این نتیجه، واکنش فرهاد مجیدی در کنفرانس مطبوعاتی بود.

پررنگ‌ترین حرف سرمربی آبی‌ها پس از بازی بزرگ هفته ۲۳، نه اشاره به ضعف تیمش در گلزنی و خلق موقعیت بود و نه توضیح در مورد بازی مستقیمی که استقلال در یک‌سوم انتهایی مسابقه ارائه داد. مهم‌ترین جملات مجیدی، خطاب به وزیر ارتباطات کشور بود که پس از دربی، با انتشار توئیتی، به نحوی برای هواداران استقلالی اقدام به کری‌خوانی کرده ‌بود. جملات «وجود چنین وزیرانی باعث شده مملکت به این روز بیفتد.» و «امیدوارم سطح شعور ایشان در حد یک وزیر باشد.» با لحنی نه‌چندان دوستانه توسط مجیدی بیان شدند.

اینکه درج چنین توئیتی از سوی آقای آذری جهرمی که به‌نوعی نمک روی زخم طرفداران تیم مغلوب شهرآورد است صحیح بوده یا خیر، بحث دیگری است اما پرسشی که مطرح می‌شود، این است که فرهاد مجیدی به‌عنوان شخصی که مسئولیت ناکامی‌ها و باخت‌های استقلال را روی دوش خود می‌کشد، چرا باید در کنفرانس مطبوعاتی پس از دربی، روی حواشی فضای مجازی بیشتر از مسائل فنی و مشکلات تیم خود تمرکز داشته ‌باشد.

به‌وضوح، مجیدی سرمربی‌ای نیست که ببرهای آبی را به بن‌بست بحران بکشاند. شاه‌فرهاد آبی‌ها در مدت کوتاه حضورش روی نیمکت استقلال در لیگ بیستم، با شوک روحی و روانی مثبتی که به تیم وارد ساخت، با نمایش‌های هجومی تماشاگرپسند استقلال مقابل الاهلی و الدحیل و با مصاحبه‌های پخته و حرفه‌ای خود در عربستان و حتی با عذرخواهی‌های ‌بجا پس از باخت مقابل الدحیل و ذوب‌آهن، نشان‌داد می‌تواند آن سرمربی احساساتی فصل گذشته نباشد و با منطق‌گرایی از گردنه‌های پر پیچ‌وخم فصل به‌سلامت عبور کند.

با این حال، پس از شهرآورد ۹۵، آنچه انتظار داشتیم از مجیدی بشنویم، دلایل فنی وی برای آرایش چهاردفاعه با سه مدافع میانی تخصصی تیم، تعویض‌های دیرهنگام و خنثی و بازی سردرگم آبی‌پوشان در هنگام مالکیت توپ بودند. پاسخ به کری‌خوانی وزیر ارتباطات، به مذاق هواداران استقلال خوش آمد و از بار تقصیر مجیدی در دو دیدار اخیر لیگ، حداقل در اذهان هواداران کاست اما سؤالات برجسته و بی‌پاسخ این هواداران را به حاشیه راند.

محمود فکری را استقلالی‌ها هنوز به یاد دارند. وی در درجه اول نه به‌خاطر برآورده نساختن انتظارات فنی هواداران یا عدم صدرنشینی در پایان نیم‌فصل، بلکه به‌علت مصاحبه‌های تهی از حس مسئولیت‌پذیری به پرتگاه استعفا کشانده ‌شد. استقلال مجیدی در لیگ بیست‌ویکم می‌تواند آینده به‌مراتب روشن‌تری داشته ‌باشد اما به ‌شرطی که مجیدی بر ایرادات خود چشم نبندد و پیش از زدن جوالدوز به عوامل محیطی، سوزنی نیز به خود زده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز