خبرگزاری کار ایران

گزارش ویژه از ماجرای جنجالی اردوی استقلال

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۱۵۱

اتفاقات جنجالی در اردو استقلال با ایفمارک قبل از بازی با پرسپولیس بوجود آمده بود.

رئیس مرکز ایفمارک مدارک محمد آقامحمدآبادی، پزشک تیم استقلال را برای نشستن روی نیمکت این تیم در مسابقه مقابل پرسپولیس تأیید نکرد. موضوعی که به یکی از حواشی استقلالی‌ها برای دربی تبدیل شده بود. فرهاد مجیدی به این موضوع به شدت اعتراض داشت و در دفاع از پزشک تیمش، حضور او به همراه تیم المپیک را پیش کشید که فدراسیون فوتبال و AFC چطور برای تیم امید و مسابقاتش این پزشک را تأیید کرده‌اند اما حالا مدارک او برای نشستن روی نیمکت استقلال تأیید نمی‌شود؟

نکته قابل توجه اینجاست که تأیید مدارک برای همراهی این پزشک به همراه تیم فوتبال امید از سوی توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تأیید شده بود اما حالا برای حضور در مسابقات لیگ، او باید از سوی ایفمارک تأیید شود.

گرچه زهره هراتیان و توحید سیف‌برقی به جز مصاحبه‌ای کلی، دیگر حاضر به صحبت درباره جزئیات این موضوع نبوده‌اند اما در همان مصاحبه هراتیان مدعی شده که شاید تأیید مدارک این پزشک برای همراهی تیم امید هم اشتباه بوده و اطلاعی ندارد که چطور کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک او را بررسی نکرده است.

حالا سؤال اینجاست که نقص مدرکی که از آن صحبت می‌شود، دقیقاً شامل چه مواردی می‌شود؟ آیا تنها مشکل ایفمارک با این پزشک، مدرک دندانپزشکی اوست که توحید سیف‌برقی این مدرک را صرفاً به خاطر علاقه این پزشک به دندانپزشکی می‌داند یا موارد دیگری را هم شامل می‌شود؟نکته قابل توجه اینجاست که بر اساس همان مدارکی که در دفاع از محمد آقامحمدآبادی منتشر شده است، مدارک این پزشک و حتی پروانه طبابت او نهایتاً تا سال 1393 دارای اعتبار بوده است.

پروانه‌ای که تحت عنوان پروانه پزشکی محمدآبادی از سوی باشگاه استقلال منتشر شده است، در انتهای خود، تاریخی دارد تحت عنوان اعتبار پروانه که تا تاریخ 17/9/1391 (هفده آذرماه سال هزار و سیصد و نود و یک) مشخص شده است. اعتبار این پروانه بیش از 8 سال است که به پایان رسیده و این پزشک اقدامی برای تمدید اعتبار آن انجام نداده است.

درباره تاریخ اعتبار پروانه مطب هم همین اتفاق رخ داده است. تاریخ اعتبار پروانه مطب این پزشک تا 4/11/1393 (چهار بهمن‌ماه سال هزار و سیصد و نود و سه) بوده که بعد از آن این پروانه هم تمدید نشده است. ضمن اینکه در پروانه مطب او ذکر شده که این پزشک دارای گواهینامه تخصصی جراحی دهان، فک و صورت است. آیا این پزشک در صورتی که آسیب جدی به نخاع یا سر بازیکنی وارد شود، می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد؟ آن هم با پروانه طبابت تاریخ گذشته؟

با همه این تفاسیر اما نکته قابل بحث اینجاست که در حال حاضر با توجه به اعتراض‌های باشگاه استقلال و استناد به حضور این پزشک در کنار تیم امید و البته توضیحات توحید سیف‌برقی درباره دلایل معرفی او به AFC به نظر می‌رسد که کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال برای درپوش گذاشتن بر اشتباه پیشین خود مبنی بر تأیید این پزشک هم که شده، تصمیم دارد مدارک او را برای همراهی با استقلال تأیید کند تا بیش از این دچار حاشیه و دردسر نشود. این در حالی است که مدارک این پزشک به واقع مشکل اعتباری دارد و حتی تأیید او برای همراهی تیم امید هم اشتباه بوده است!

علی‌رغم همه اینها اما در خبرها آمده است که پزشک استقلال، مدرک پزشکی و تخصصی زیبایی خود را هم به دکتر سیف مسئول کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ارائه داد و در نهایت مشکل او برای همراهی آبی‌ها در دربی برطرف شد. اینکه چطور این مشکل برطرف شده و تکلیف پروانه‌های طبابت تاریخ اعتبار گذشته او در ایران چه می‌شود اما چیزی نبوده که در اخبار مربوط به این پزشک به آن پاسخ داده شود.

گزارش: بهناز میرمطهریان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز