خبرگزاری کار ایران

ماجرای یک درگیری و واکنش‌های مختلف؛

سپاهان - پرسپولیس، پس از سوت پایان بازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۸۰۷

بازی سپاهان - پرسپولیس پس از سوت داور به پایان نرسید و هنوز در موردش صحبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دیدار حساس دو تیم سپاهان و پرسپولیس که دو روز قبل در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد حواشی و جنجال‌های زیادی داشت که در جریان بازی رقم خورد و پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی از سوی داور مسابقه، به اوج خود رسید و کار تا حد درگیری فیزیکی بین بازیکنان دو تیم هم پیش رفت که با دخالت ماموران یگان ویژه و اعضای نیمکت دو تیم همراه بود.

بعد از پایان بازی افراد منتسب به دو تیم، مسئولان برگزاری مسابقه و پیشسکوتان فوتبال هر یک موضعی در خصوص این دیدار و مسائل پیرامون آن گرفتند. باشگاه سپاهان برای پرهیز از حواشی کلیه اعضای تیم خود را ممنوع المصاحبه کرد و فقط مدیر روابط عمومی باشگاه در این خصوص صحبت‌هایی داشت.


* کاوه علی اسماعیلی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در باره اتفاقات قبل و پس از بازی روز گذشته سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست و دوم لیگ برتر اظهار داشت: از لحظه ورود ما به اصفهان اتفاقاتی رخ داد. با روحیه بسیار خوب، انرژی بالا و تصور دوستی بین سپاهان و پرسپولیس و بدون این که اتفاق بدی رخ بدهد، وارد این شهر شدیم، اما متأسفانه اتفاقاتی باورنکردنی رقم خورد.

وی افزود: راننده اتوبوس ما در زمان ورود مجبور شد دو بار مسیر خود را تغییر بدهد تا به تجمع هواداران سپاهان که تقریبا هیچ احترامی برای ما قائل نبودند برنخورد. از مسیر فرعی وارد شهر شدیم و به همین دلیل با حدود ۴۰ دقیقه تأخیر به نشست هماهنگی قبل از مسابقه رسیدیم. پس از ورود به هتل با هواداران سپاهان روبرو شدیم که علیه باشگاه و بازیکنان پرسپولیس شعار دادند، اما سکوت کردیم و بچه‌های ما بدون هیچ گونه حرفی وارد اتاق‌های خود شدند.


* محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان در خصوص درگیری‌ها اظهار داشت: دقیقا من آنجا بودم. دوست داشتم جدا کنم که این اتفاقات رخ ندهد. بحث زد و خورد نبود و بیشتر لفظی بود و یکم تند حرف می‌زدند. من موقعی که سوت پایان را زدند، سعی کردم بچه ها و کادر را آرام کنم و رفتم با داور دست بدهم. بعد که نزدیک تونل شدم، دیدم درگیری شروع شد. گفتم من ندیدم چه کسی شروع کرد اما از بچه‌های ما گفتند یکی از بچه‌های پرسپولیس باعث شده. خب من آنجا بودم سرمربی آن تیمم و باید باشم.


 * سیامک نعمتی، مدافع پرسپولیس اظهار داشت: واقعا ندیدم چه کسی درگیری را شروع کرد، اما بازیکنان سپاهان به شدت در جریان مسابقه بد حرف می‌زدند. اصلا اینجا جای بد حرف زدن نیست؛ اینجا زمین فوتبال است و نباید اینگونه صحبت کنند.


علیرضا اشرف، مسئول روابط عمومی پرسپولیس:  بعد از حواشی که پیش و پس از بازی شاهد بودیم، تاخیر پرسپولیسی ها در خروج از رختکن و ترک ورزشگاه، به انتشار شایعه ای مبنی بر حبس آنها در رختکن انجامید که اشرف با تکذیب آن گفت: ما در رختکن حبس نشده بودیم ولی با توجه به اتفاقاتی که رخ داده بود منتظر بودیم تا شرایط آرام شود.


پیام نیازمند، گلر سپاهان درباره جنجال‌های پس از بازی گفت: من دیر رسیدم و متوجه ماجرا نشدم، اما متاسفانه صحنه‌های قشنگی شاهد نبودیم. متوجه نشدم منشا این درگیری‌ها از کجا بود. بازیکنان دو تیم دوستان و بچه محل هم هستیم و در تیم ملی کنار یکدیگر بودیم، اما این اتفاقات می‌افتد. صحنه مشکوک پایان بازی هم یک مقدار در این تنش جنجالی دخیل بود.


کنعانی‌زادگان، مدافع پرسپولیس درباره درگیری‌های پس از پایان مسابقه ابراز کرد: طبیعی است که روی هر دو تیم فشار زیادی بود و هر دو تیم برای رسیدن به سه امتیاز تلاش می‌کردند، اما آخرین لحظه مسابقه دیدم که عزت پورقاز، مدافع وسط آنها پس از پایان بازی شوت محکمی به سمت کادر فنی ما زد و متاسفانه کار درستی نبود ولی این اتفاق افتاد و درگیری‌ها شروع شد.

مدافع پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود به عکاس باشگاه سپاهان حمله شده، عنوان کرد: آنها داشتند فیلم می‌گرفتند که ما گفتیم این کارها درست نیست و آمدیم فوتبال بازی کنیم. سعید آقایی هم چنین کاری انجام نداد.


سجاد شهباززاده پیرامون درگیری‌های پایان مسابقه عنوان کرد: من سعی کردم جدا کنم. خیلی متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده و حرف خاصی راجع به این موضوع ندارم.


افشین پیروانی، سرپرست پرسپولیس درباره اتفاقات پس از ورود پرسپولیس به اصفهان گفت: اول هیچ اتفاق نیفتاد و ما در کمال صحت رسیدیم اصفهان. در وسط راه هواداران ما حضور داشتند و همچنین یک سری هواداران دیگر و مشکل به وجود آمد. من گفتم از زمان عزیمت از فرودگاه به هتل خوب بود و از آن‌ها تشکر کردم.

او درباره فیلم منتشره که در حال تشکر از هواداران پرسپولیس بود، اظهار داشت: جلوی هتل من آمدم تشکر کردم این ساعت ۳ بود. ما گفتیم ۵ و نیم اتوبوس بیاید اما چهل دقیقه در تاخیر بود. شما مصاحبه را نشان دادید و ما هم می‌گوییم که در پل فلزی تاخیر به وجود آمد.


فتاحی سرپرست سپاهان اظهار داشت:‌ ما همیشه از بازیکنان سابقمان تقدیر می‌کنیم اما در جلسه قبل از بازی گفتند که این کار انجام نشود چون باعث بهم خوردن تمرکز بازیکنان ما انجام می‌شود. در جلسه هماهنگی قبل از بازی که با حضور نیروی انتظامی، سازمان لیگ و هیئت فوتبال انجام شد، آقای پیروانی از تلاش‌های نیروی انتظامی تشکر کردند. اصلا قرار بود آقای نویدکیا از هواداران خواهش کنند که هواداران بیایند فقط جلوی خودمان و تیم را تشویق کنند. بعد از بیانیه‌های پرسپولیس تأکید کردند که فقط جلوی هتل خودمان بیایند. من خودم جلوی هتل پرسپولیس رفتم و دیدم که هیچ هواداری حضور ندارد و یگان ویژه آنجا حضور داشت. هواداران پرسپولیس حضور داشتند و تیمشان را تشویق می‌کردند.


* علی ناظری مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان عنوان کرد: کاوه علی اسماعیلی و افشین پیروانی مدعی هستند هواداران سپاهان مقابل هتل این تیم تجمع کردند درحالی که هواداران خود پرسپولیس در این محل حضور داشته و تیمشان را تشویق کردند.

وی افزود: نمی‌دانم این مظلوم‌نمایی از کجا نشأت گرفته، اما تمام مستندات خود را آماده کرده و برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال می‌کنیم. چنین تجمعی نداشتیم و فیلم‌های موجود را هم در اختیار کمیته انضباطی قرار می‌دهیم. پس از مسابقه یکی از بازیکنان پرسپولیس که فکر می‌کنم سعید آقایی بود به تصویربردار حمله کرد و در فیلم‌ها این موضوع مشخص است. از بالا و پایین و دوربین‌های مداربسته ورزشگاه فیلم داریم.

وی افزود: وی با دوربین گوپرو مشغول فیلمبرداری بود. افشین پیروانی و علیرضا اشرف از ابتدای امر بحث امنیت را مطرح کردند. اشرف می‌گفت در هتل محبوس شده‌ایم و جرثقیل آمده است. نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا نشأت گرفته بود،‌ البته علی اسماعیلی حرف خاصی نزد.


* سرهنگ جواد درستکار بیان داشت: پلیس استان با توجه به اهمیت این بازی برای ۲ تیم، تدابیر امنیتی و ترافیکی لازم را برای اعزام تیم‌ها به محل برگزاری مسابقه از فرودگاه به هتل و از هتل به ورزشگاه و بالعکس و تامین امنیت در هتل محل اقامت بدون هیچ مشکلی ایجاد کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ادامه داد: از طرفداران و هواداران سپاهان و پرسپولیس که شب گذشته با حضور پررنگ و پرصلابت خود زمینه برگزاری بازی جذاب دو تیم را فراهم کردند تقدیر می‌شود.


سیدصالحی، پیشکسوت فوتبال و از حاضران در استادیوم در خصوص درگیری ها اظهار دشات: من در ورزشگاه همه چیز را دیدم. وقتی یک نفر کنار زمین حضور دارد یا از عوامل دو تیم است یا از مسئولان فنی و اجرایی و رسانه است و هرکسی که آیدی کارت داشته باشد می‌تواند کنار زمین بیاید و افراد متفرقه را راه نمی‌دهند. در این شرایط یک تصویربردار مشغول انجام شغلش است ولی بازیکن و مدیر روابط عمومی پرسپولیس به او حمله می‌کنند و وسیله فیلمبرداری او هم شکسته شد. این چه رفتاری است؟ بازی‌های اروپایی را اگر ببینید بعد از پایان بازی از بازیکن فیلم برداری می‌شود تا زمانی که سوار اتوبوس شود و ورزشگاه را ترک کند و یک کار طبیعی است و بازیکنان باید روی خودشان بیشتر کار کنند. بعد هم اتفاق خاصی رخ نداد و عوامل نیمکت دو تیم سعی در سوا کردن دو بازیکن داشتند و هر تیم به رختکن خودش رفت. این هم که می‌گویند تا دو ساعت بعد از بازی در رختکن بودند دروغ است چون من آنجا حضور داشتم.


سپهر حیدری، پیشکسوت پرسپولیس گفت: از قبل بازی در هتل آن ماجرا ها پیش می‌آید و به اتوبوس تیم حمله می‌شود و در جریان بازی هم صدایی که ازی روی سکوها پخش می‌شود حاوی مسائلی است که بازیکنان را تحریک به خشونت می‌‌کند. با شناختی که از محرم دارم می‌دانم روحش از این ماجرا با خبر نبوده و این را هم بگویم که مردم اصفهان از میهمان‌نوازترین مردم ایران هستند و عده‌ای هم که دست به چنین رفتارهایی می‌زنند تماشاگرنما هستند و نباید رفتار آنها را پای مردم اصفهان گذاشت.


* واکنش حمیدرضا دادخواه، دبیر هیات فوتبال استان اصفهان به ادعای افشین پیروانی در مورد ناشناس بودن فرد حمله کننده به فیلم بردار:

سپاهان - پرسپولیس، پس از سوت پایان بازی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز