خبرگزاری کار ایران

حسین پور: 80 پرونده علیه پرسپولیس وجود داد/ ساختمان باشگاه قانوناً متعلق به پرسپولیس است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۳۲۱

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در مورد پرونده های این باشگاه صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ایمان حسین‌پور، معان حقوقی پرسپولیس در نشست خبری پاسخگو سوالات خبرنگاران بود و صحبت‌هایش را اینچنین آغاز کرد: من مایل به انجام گفتگو نبودم و تا کنون هم مصاحبه نداشتم چون مسائل حقوقی حاشیه ساز هستند ولی به درخواست باشگاه برای شفاف سازی پیرامون مسائل در این نشست خبری حاضر شدم. اینطور باید بگویم که وقتی بنده به باشگاه آمدم توانستم از یک تیم حقوقی توانمند کمک بگیرم که چشمداشتی نداشتند و صرفاً به کمک من و باشگاه پرسپولیس آمدند. حدود 7-8 وکیل به ما کمک می‌کنند و حدود 80 پرونده در باشگاه وجود دارد که پیش از این اقدامی در مورد آنها صورت نگرفته بود که استارت اکثر آنها را زدیم. در یک سری پرونده محکوم شده بودیم و آن را دوباره به جریان انداختیم. در یک پرونده 5 میلیارد محکوم شدیم که از نظر ما عادلانه نبود و خواستار رسیدگی دوباره شدیم. برخی از این پرونده‌ها به گوش رسانه ها و هواداران نمی‌رسد. یک سری پرونده ها هم فوتبالی و ورزشی هستند و هواداران و رسانه ها نسبت به آن مشتاق هستند و در مورد آنها قصد داریم توضیح دهیم. یک توضیح حقوقی هم بدهم که صحبت کردن در مورد پرونده های باز بار حقوقی برای باشگاه دارد و نمی‌توانیم در موردش صحبت کنیم.

وی در مورد شستا و ساختمان پرسپولیس گفت: وقتی ما وارد باشگاه شدیم پرونده ای به ما تحویل داده نشد. ما با تلاش به پرونده ورود کردیم ولی با یک خبری مواجه شدیم که شستا 3 دانگ ساختمان پرسپولیس را توقیف کرده است و ما بعد از آن ورود کردیم. در پیگیری های انجام شده یک سری فایل تصویری در فضای مجازی بود که مسئولان شستا اعلام کردند ما طلبمان را گرفتیم و این خیال ما را راحت کرد. بعد از آن با هماهنگی با آقای شکوری قرار شد از طریق فدراسیون پیگیری شود که مسئولان فدراسیون گفتند که خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند. بعد از آن به جمع آوری مدارک مالکیت باشگاه پرداختیم که مشخص شد این ساختمان برای باشگاه پرسپولیس خریداری شده است و اینطور نبوده که متعلق به فدراسیون باشد و اجازه دهند در آن مستقر باشیم. این ساختمان متعلق به پرسپولیس است. بسیاری از مبلغ ساختمان هم پرداخت شده است. در تابلوی سردر ساختمان نوشته شده که این ساختمان از سوی دکتر دادکان برای باشگاه پرسپولیس خریداری شد و بنابراین این ساختمان متعلق به باشگاه است و این بیشتر خیال ما را راحت کرد. این مسیر طی شد تا اینکه گفته شد شستا 3 دانگ این ساختمان را به نام خودش کرده است. تا این لحظه نمی‌دانیم این خبر درست است یا نه چون چیزی به ما ابلاغ و اعلام نشده است. سند این ساختمان هنوز به نام پرسپولیس زده نشده ولی این دلیل نیست که متعلق به فدراسیون باشد. این مورد را پیگیری می‌کنیم و اگر صحت داشته باشد آن را بررسی خواهیم کرد ولی در حال حاضر از صحت این خبر اطلاع نداریم چون چیزی به ما اعلام نشده است. اگر این انتقال انجام شده باشد نیاز به پییگری قضایی ما دارد ولی شش دانگ ساختمان تاکید می‌کنم متعلق به ماست و متعلق به فدراسیون نیست.

معاون حقوقی پرسپولیس در مورد شکایت گوا گفت: این اشتباهی که رخ داده مربوط به دست اندرکاران پرسپولیس نبوده است ولی خب ما ورود کردیم و نامه نگاری هایی داشتیم با مسئولان فدراسیون هند و گوا و سعی کردیم مورد را بررسی و پیگیری کنیم ولی توضیحات ما قانعشان نکرد و شکایت کردند و ما پاسخمان را ارسال کردیم و در حال پیگیری پرونده هستیم. در مورد گوا اگر بخواهیم عادلانه صحبت کنیم باید بگویم تمام مسئولان باشگاه یک به یک ورود کردند تا دلجویی کنند و عذرخواهی کردند و باشگاه هم مقصر آن نبود و هر کاری لازم بود انجام دادیم و حالا باید صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. در مباحث حقوقی ما خیلی وقتت‌ها نمی‌توانیم وارد جزئیات شویم. در مواردی مثل استوکس و شجاع خلیل زاده به دلیل باز بودن پرونده فعلا نمی‌توانیم صحبت کنیم.

حسین‌پور در ادامه درباره وضعیت شکایت پرسپولیس از استوکس هم گفت: استوکس شکایتی را از باشگاه کرده بود و مبلغی را خواسته بود و ما همزمان با جوابیه لازم، دعای خود را هم به صورت لایحه‌ای فرستادیم که استوکس در زمان قرارداد با پرسپولیس به بهانه‌های واهی، در باشگاه حضور نداشت و تا ۲۰ می یعنی ۳۰ اردیبهشت به استوکس فرصت داده شده تا پاسخگوی این مسئله باشد. 

او درباره وضعیت شکایت از شجاع خلیل‌زاده هم گفت: در خصوص شجاع خلیل‌زاده، کمیته تعیین وضعیت موضوع را به استیناف سپرد و استیناف دوباره به کمیته تعیین وضعیت ارجاع داد و کمیته تعیین وضعیت به دلیل پیوستن این بازیکن به باشگاهی قطری، آن را به AFC سپرد. با توجه به جدایی بازیکن ایرانی از باشگاه ایرانی، کمیته‌های داخلی مرجع هستند و می‌توانند در این خصوص حکم صادر کنند و تصمیم بگیرند. با توجه به پیوستن خلیل‌زاده و فسخ او با باشگاه و پیوستن به تیم قطری، ما می‌خواهیم از طریق نهادهای بین‌المللی مثل فیفا شکایت خود را مطرح کنیم زیرا طبق قوانین، باشگاه مقصد بازیکن را ترغیب به فسخ کرده است. هم کمیته تعیین وضعیت و هم کمیته استیناف صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارند و لوایح ما اصلا در این خصوص اصلا شوخی نیست.

وی در مورد وضعیت شکایت کالدرون توضیح داد: بحث کالدرون باید بگویم پرونده‌اش در جریان است. یک نامه برای ما آمده که تا 30 اردیبهشت این فرصت تمدید شده که رای صادر شود و احتمالا به زودی رای صادر خواهد شد و دفاعیه ها هم طبق مواردی است که قبلا مطرح شده بود. 

حسین پور در پایان گفت: یک سری پرونده هایی که مدیریت قبلی در موردش اقدامی نکرده از نظر ما مهم تر از پرونده های رسانه ای و فوتبالی است و ما آن را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد و به دنبال پرونده های رسانه ای نیستیم و به دنبال احقاق حق و منافع باشگاه پرسپولیس هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز