خبرگزاری کار ایران

شکوری: در مورد تساوی بازی‌ها با استقلال در حق ما اجحاف شد/ ساختمان پرسپولیس متعلق به ما و 40 میلیون هوادار است و نمی‌توانند آن را از ما بگیرند/ به بازیکنان ما پیشنهاد 50 میلیاردی دادند و حفظ کردنشان برای ما سخت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۵۶

معاون باشگاه پرسپولیس در نشست خبری در خصوص موارد مختلف پیرامون این باشگاه صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ابراهیم شکوری با حضور در نشست خبری امروز در خصوص موارد مختلف باشگاه صحبت کرد. او در ابتدای صحبت‌هایش گفت: ضمن عرض سلام و ادب خدمت اصحاب رسانه و تسلیت ایام شهادت امیر المومنین (ع) باید بحث را از جایی شروع کنیم که عازم شهر گوا و کشور هندوستان بودیم و با توجه به شرایط خاص این محل برای میزبانی دچار چالش هایی شدیم که فکر می‌کنم همه در جریان آن هستند. 21 روزی که در هندوستان بودیم با توجه به شرایط کرونایی که وجود داشت و با توجه به حضور در شهر ناشناخته‌ای مثل گویا با یک سری چالش ها روبرو شدیم که با حمایت هواداران و دوستانمان توانستیم یک صعود مقتدرانه با 5 پیروزی خوب رقم بزنیم و این نشان دهنده این است که پرسپولیس به همراه کادرفنی توانمند خودش و بازیکنان خوبش و هواداران پرشور عزم خودش را جزم کرده که امسال حتما جام آسیایی بدست بیاورد که از عملکرد تیم ما به عنوان صدرنشین یک گروه دشوار نشان داده شده است و عزم ما برای قهرمانی جزم شده است.

وی در مورد تمدید قرارداد بازیکنان و پیشنهاد کنعانی زادگان و نوراللهی از قطر توضیح داد: در مورد نقل و انتقالات باید بگویم هم به صورت مکتوب و هم شفاهی با بازیکنانی که قراردادشان تمام می‌شود ارتباط برقرار کردیم تا آنها به باشگاه مراجعه کنند و مذاکره کنیم و طبق صحبت‌های شفاهی که با بازیکنان داشتیم در طول اردوی هند می‌گویم باشگاه پرسپولیس می‌خواهد تمام بازیکنانش را حفظ کند و منتظر بازیکنان هستیم که بیایند برای تمدید. بازیکنان ما بازیکنان فینالیست آسیا هستند که جزو مدعیان اصلی قهرمانی لیگ هستیم و اینکه پیشنهاد داشته باشند طبیعی است و رقم‌های نجومی به آنها پیشنهاد می‌شود ولی امیدواریم بازیکنان با توجه به علاقه به تیم و هواداران تمدید کنند.

شکوری در مورد قطع قرارداد با کارگزار پرسپولیس گفت: قرارداد کارگزار یک ساله است و هر سال نیاز به تمدید دارد. 2 هفته قبل نامه زدیم برای کارگزار و باید بگویم آنها تا این لحظه به تعهداتشان کاملاً عمل کردند و در برخی موارد جلوتر بودند ولی باید برای قرارداد جدید مذاکره کنیم و امیدواریم چیزی که به نفع باشگاه پرسپولیس است با ترمیم نقاط ضعف و قوت قرارداد در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

وی در مورد شکایت باشگاه گوا از پرسپولیس داشت توضیح داد: بخش حقوقی باشگاه یک لایحه خوبی را در این مورد ارسال کرده و با توجه به حضور در هند توانستیم آنجا با مسئولان فدراسیون هند ارتباط برقرار کنیم و سعی کردیم با گفتمان جلو برویم و امیدوارم این مشکل حل شود. آقای حسین پور، مسئول حقوقی باشگاه هم اینجا هستند و تخصصی توضیح خواهند داد و فکر می‌کنم اگر هواداران ما به صورت تخصصی از مسائل با خبر شوند بهتر است.

معاون باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه درآمد جدیدی در 6 ماه حضور مدیریت جدید در پرسپولیس ایجاد نشده است، گفت: از زمانی که مدیریت جدید وارد باشگاه شد یک قرارداد با کارگزار بسته شده بود و کل فضای درآمدی واگذار شده بود و فضای دیگری برای درآمدزایی وجود ندارد و اگر درآمد دیگری بوده بر اساس درآمدهای دلاری از AFC و فیفا بوده که شرایط خاص خودش را دارد. ادامه این بحث ذهن هواداران را درگیر می‌کند. بحث دیگری که در مورد شکایت گوا وجود دارد این است که قرار است کارگزار پاسخگوی تبعات آن باشد و هیچ خطری باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.

شکوری در مورد برنامه ریزی سازمان لیگ و اعتراض برخی باشگاه‌ها به جانبداری سازمان لیگ از پرسپولیس اظهار داشت: در مورد برنامه ریزی سازمان لیگ باید بگویم باشگاه پرسپولیس تنها خواسته‌اش این بود که در نیم فصل اول هر اتفاقی افتاد در نیم فصل دوم همان وجود داشته باشد. پرسپولیس مورد هجمه قرار می‌گیرد به دلیل اینکه فینالیست آسیا بودیم و صعود کردیم و در حذفی و لیگ مدعی هستیم و حضور و مدعی بودن در 4 تورنمنت باعث فشردگی مسابقات می‌شود و این طبیعی است که اگر تیمی به مسابقات نهایی راه پیدا کند تغییری در برنامه بازی‌ها ایجاد شود و این طبیعی است. ما فقط خواستار برقراری عدالت هستیم و فکر می‌کنم ما بازی سپاهان را دو روز عقب انداختیم و این بر اساس قرنطینه‌ای است که اتفاق افتاد و ما احترام گذاشتیم و حضور ما در قرنطینه احترام به مردم و سلامتی آنهاست که جا دارد اینجا از فدراسیون فوتبال و کارمندان مرکز ملی فوتبال که با ما همکاری کردند تشکر کنیم. این قرنطینه واقعاً کمک باشگاه پرسپولیس به جامعه خودش بود و اگر یک هزارم درصد خطری وجود داشت برطرف شود. در مورد برنامه ریزی سازمان لیگ ما فقط خواستار عدالت و رعایت آن هستیم.

وی در مورد اینکه پرسپولیس باید در تاجیکستان به مصاف استقلال این کشور برود در حالیکه چمن این باشگاه مصنوعی است گفت: به هر حال AFC یک استانداردهایی برای برگزاری مسابقات دارد و این شرایط قطعاً‌ لحاظ خواهد شد. ما اولین صعود را داشتیم و مقتدرانه صعود کردیم و برای ما سوال است که با این شرایط چرا باید به تاجیکستان برویم و آنجا بازی کنیم و قطعاً سوالاتی داریم که آن را به اطلاع AFC خواهیم رساند.

شکوری در مورد واگذاری 3 دنگ ساختمان پرسپولیس به شستا گفت: در این مورد فقط می‌خواهم بگویم که اگر ابراهیم شکوری اینجاست و تیم مدیریتی و پرسنل و کارمندان در این ساختمان مستقر هستیم نماینده 40 میلیون هوادار هستیم و به هیچ عنوان از حق هواداران خودمان کوتاه نخواهیم آمد و سوالات متعددی داریم از فدراسیون فوتبال و شرکت شستا که بگویند چطور چنین اتفاقی افتاده است. هنوز اطلاعی در این مورد نداریم و هنوز هیچ مکاتبه‌ای نداشتیم که بخواهیم پاسخگو باشیم. یک سری اقدامات انجام شده که آقای حسین‌پور باسخگو خواهد بود.

وی در مورد برابری تعداد بازی‌های سرخابی پیش از دربی که خواسته هواداران این تیم هم توضیح داد: در مورد برنامه سازمان لیگ باید بگویم 3-4 هفته‌ای می‌شود که ما درگیر موضوع هستیم و به صورت مکتوب درخواستمان را ارسال کردیم که منطقی بود ولی خب آنچه اتفاق افتاده این است که ما موفق شدیم بر اساس قوانین موجود بازی سپاهان و دربی را عقب بیاندازیم ولی آن اتفاقی که در نیم فصل اول افتاد و خواستار تکرار آن بودیم نیافتاده است و بعید می‌دونم با توجه به محدودیت سازمان لیگ بعید می‌دانم درست شود. من از هواداران عذرخواهی می‌کنم و شاید در حق ما اجحاف شده باشد و عدالت رعایت نشده باشد ولی از هواداران می‌خواهم به تیم انرژی مثبت بدهند تا در دو بازی سخت آینده که تعیین کننده سرنوشت قهرمانی است ما را کمک کنند و نتیجه بگیریم. توضیحات سازمان لیگ ما را قانع نکرد ولی به هر صورت باید بازی‌ها برگزار شود.

معاون باشگاه پرسپولیس در مورد پرونده استوکس هم گفت: این هم بحث تخصصی است و من فقط می‌گویم برایمان سوال است که بازیکنی مثل استوکس با این کیفیت می‌اید به آن شکل با ما قرارداد امضا می‌کند و آن را زیر پا می‌گذارد و ما پیگیر شکایتمان هستیم.

شکوری در مورد لو رفتن ترکیب تیم پیش از اعلام رسمی و اقدامات باشگاه برای آن توضیح داد: من هم مثل عزیزان فضای مجازی را رصد می‌کنم و می‌دانم دغدغه هواداران است ولی خواهشم این است که وارد بازی عده‌ای نشوید. اینکه ترکیب لو می‌رود چیز خوبی نیست و باعث ناراحتی کادرفنی می‌شود ولی اگر بخواهیم فکر و ذکرمان را بگذاریم برای پیدا کردن شخص خاطی در این مقطع به کمک باشگاه نمی‌کند. با دستور سمیعی ما پیگیر ماجرا هستند و برای کانال‌ها و پیج های حاشیه ساز از سمت معاونت حقوقی باشگاه پیگیر هستیم و هرکس بخواهد حاشیه سازی کند با او برخورد خواهد شد.

وی در مورد پرونده شکایت پرسپولیس از شجاع خلیل زاده و همچنین پرونده کالدرون عنوان کرد: باز هم باید بگویم که آقای حسین پور مسائل حقوقی را شفاف و تخصصی بیان خواهد کرد و من هم در حد نیاز توضیح می‌دهم. در مورد کالدرون و خلیل زاده اتفاقات جدیدی قرار است رقم بخورد که توضیح خواهیم داد.

معاون پرسپولیس در مورد شایعه مذاکره برای بازگشت خلیل زاده گفت: به دلیل حضور ما و الریان در یک هتل این شایعه مطرح شد ولی ما در هتل کاملا قرنطینه بودیم و امکان برقراری ارتباط با بازیکنان حریف نداشتیم و این را هم بگویم هیچ بحثی تا این لحظه برای بازگشت خلیل زاده به پرسپولیس مطرح نشده است.

شکوری در مورد بحث حفظ بازیکنان و نگرانی گل محمدی از جدایی برخی نفرات خاطرنشان کرد: باشگاه از چند ماه قبل به فکر این موضوع بود و با چند بازیکن مثل سیامک نعمتی تمدید کردیم و با سایر بازیکنان در ارتباط هستیم و درخواست کردیم به باشگاه بیایند و مذاکره کنند و شرایطشان را اعلام کنند و تمام سعی ما حفظ کلیه نفراتمان است ولی برخی از بازیکنان ما پیشنهاد های 40-50 میلیارد تومانی دارند که کار ما را سخت می‌کند ولی با تمام ظرفیت به دنبال حفظ بازیکنان هستیم و می‌دانیم بازیکنان ما عاشق تیمشان هستند و هواداران را دوست دارند و امیدوارم در تیم بمانند.

وی در مورد شستا و سند زدن 3 دنگ ساختمان باشگاه توضیح داد: برایم سوال است که چرا سراغ پرسپولیس آمدند برای من سوال است چرا که فدراسیون فوتبال به قدر کافی دارایی دارد که بتوانند از طریق آن بدهی را وصول کنند. برای ما سوال است که چرا در آستانه بازی های حساس ما چنین مسائلی مطرح می‌شود و سراغ ما می‌آیند برای ما سوال است و ما همینجا قول می‌دهیم که تمام تلاشمان را بکنیم تا این ساختمان برای پرسپولیس بماند. این را هم بگویم که شرکت شستا تا این لحظه 25 میلیارد بدهی داشته است و این هم ربطی به پرسپولیس نداشته است. زمانی که آقای دادکان این ساختمان را برای پرسپولیس خرید مشخص بود این ساختمان برای باشگاه است و این ساختمان متعلق به باشگاه پرسپولیس است ولی خب حالا چرا این اتفاق افتاده خودمان را هم نمی‌دانیم.

معاون باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه از زمان آمدن صدری پول های ورودی به باشگاه درآمد بوده یا قرض بوده توضیح داد: یک بار پیش از این صحبت کردم که کلیه فضای درآمدی باشگاه در اختیار کارگزار است و فضای درآمدزایی برای ما وجود ندارد و برای همین مبالغی که تزریق شده به صورت قرض بوده تا پرونده های موجود مثل بودیمیر بسته شود و در آینده از درآمدهای AFC وصول شود.

شکوری در مورد رقم دقیق بدهی پرسپولیس و در آمدهای باشگاه از AFC گفت: رقم دقیق را من در جریانش نیستم ولی انسان به امید زنده است و ما نمی‌توانیم صبر کنیم و باید برای جلو رفتن بتوانیم چرخ باشگاه را بچرخانیم و از هواداران خواستار کمک مالی و معنی و رسانه ای هستیم که با طرح های کارگزار باشگاه بتوانیم امور را جلو ببریم. به خصوص در خصوص رسانه خواستار این هستیم که از رسانه رسمی باشگاه اخبار را دنبال کنند و ما همه موارد را شفاف اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در مورد انفعال باشگاه پرسپولیس در خصوص مواردی مثل برنامه ریزی سازمان لیگ و واگذاری ساختمان باشگاه و.. توضیح داد: در مورد سازمان لیگ ما مکاتبات طولانی و رایزنی های زیادی داشتیم و تغییر زمان بازی با سپاهان در این راستا بود و در مورد ساختمان هم این دعوا بین فدراسیون فوتبال و شستا است و چند سال است که مطرح شده و ربطی به مدیریت فعلی ندارد.

معاون پرسپولیس در مورد نپذیرفتن دعوت باشگاه از سوی بازیکنانی که قراردادشان تمام شده گفت: این صحت ندارد و بازیکنان ما فکر می‌کنم طبق شواهدی که دارم ابراز تمایل کردند که در باشگاه حاضر شوند و تمدید کنند ولی خب موارد مالی وجود دارد که باید واقع بین باشیم. برخی بازیکنان ما فیکس تیم ملی هستند و پیشنهادات بالایی دارند. همه تلاش ما حفظ بازیکنان است ولی هواداران بدانند ما تلاشمان را می‌کنیم و یک سری هم با شایعاتی که مطرح می‌شود سنگ می‌اندازند ولی بازیکنان ابراز تمایل کردند تا برای مذاکره در باشگاه حاضر شوند و باید دید چه خواهد شد.

شکوری در مورد پرونده های حقوقی باشگاه توضیح داد: چیزی بالغ بر 70 پرونده بدهی وجود دارد که می‌تواند برای ما دردسرساز شود ولی ما پیگیر هستیم تا مشکلی پیش نیاید.

وی در مورد وضعیت کنعانی زادگان هم گفت: حسین کنعانی زادگان ابراز تمایل کرده که با باشگاه وارد مذاکره شود ولی پیشنهاد مالی سنگینی به او رسیده و باید اجازه دهیم فکر کنند و تصمیم بگیرند و مطمئن هستیم با توجه به شرایط باشگاه بهترین تصمیم را بگیرند.

معاون پرسپولیس در مورد کیفیت پیراهن تیم که منجر به اعتراض گل محمدی شد خاطرنشان کرد: در مورد پیراهن برای اولین بار از هواداران نظرسنجی شد و اکثر هواداران از آن راضی بودند و اینکه هواداران در مورد پیراهن نظر دادند اتفاق نادر و خوبی بود ولی با توجه به کمبود زمان محدودیت هایی داشتیم و با مسئولان آل اشپورت صحبت کردیم و برای فصل بعد پیراهن های با کیفیت تر و با طراحی شکیل تر خواهیم داشت ولی پیراهن ما با پیراهن رقبا متفاوت بود و باید این را پذیرفت و ما هم تلاش می‌‌کنیم در سال‌های 

شکوری در مورد واکسیناسیون بازیکنان هم گفت: این سوال از آن سوال هایی است که ممکن است هواداران را به سمت فضای حاشیه‌ای می‌برند. به هیچ عنوان هیچکدام از بازیکنان ما واکسن نزدند و چند بار تست کرونا دادیم و اینکه تعداد کرونایی های ما محدود بود به خاطر تلاش ها و رعایت پروتکل‌ها بود و ما کرونایی داشتیم و اگر واکسن زده بودیم این اتفاق رخ نمی‌داد.

وی در مورد ارزش ساختمان پرسپولیس توضیح داد: در مورد ارزش ساختمان باید بگویم که بحثی در این مورد نداریم چرا که مالک 100 در صد آن هستیم و متعلق به ما و هواداران است و سایر موارد را آقای حسین پور توضیح می‌دهد. پرسپولیس در زمان خودش 364 میلیون را پرداخت کردیم که 50 درصد مبلغ بوده و اگر مابقی آن را پرداخت کنیم بدهی ما به فدراسیون است. از فدراسیون و شستا گله مند هستیم چرا که با توجه به دارایی های فدراسیون دست گذاشته روی ساختمان باشگاه پرسپولیس با 40 میلیون هوادار. ما با تمام وجود از حق باشگاه پرسپولیس و هواداران دفاع می‌کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز