خبرگزاری کار ایران

بررسی شانس صعود تراکتور به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا: در انتظار معادلات گروه‌های A و C

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۰۵۷

تراکتوری ها برای صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیازمند اتفاقات خاصی در دیدارهای فرداشب هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال تراکتور موفق شد در  هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشارجه به پیروزی برسد و کارش را با برد در این دور از رقابت‌ها تمام کند. با این 3 امتیاز تراکتور در مجموع با 2 برد و 4 تساوی و بدون شکست 10 امتیازی شده و با 10 امتیاز در جایگاه دوم جدول گروه قرار گرفته و حالا در معادلات صعود باید منتظر برگزاری دیدارهای گروه a و c باشد که فردا شب برگزار خواهد شد و تکلیف سه تیم صعود کننده در جایگاه های دوم هر گروه مشخص خواهد شد.

در جدول تیم های دوم گروه ها الوحده امارات که همگروهی پرسپولیس است با برتری در بازی امشب 13 امتیازی شد و صعودش را قطعی کرده و یکی از 3 سهمیه صعود را به خودش اختصاص داده و تنها دو جایگاه دیگر برای صعود وجود دارد که تیم‌های دیگر برای آن تلاش می‌کنند.

تراکتور در حال حاضر تیم سوم این جدول است و اگر فردا شب بعد از اتمام بازی های گروهی شرایط به همین منوال باشد شاگردان خطیبی یک سهمیه دیگر برای صعود به خودشان اختصاص داده و یک نماینده دیگر از ایران راهی دور حذفی خواهد شد.

در حال حاضر سرنوشت تیم های دوم گروه های a و c مشخص نشده است. در گروه a دو تیم الهلال و استقلال تاجیکستان 10 امتیازی هستند و با دو تیم دیگر گروه بازی دارند. در صورت برد یا تساوی هردو تیم یا برد یک تیم و تساوی تیم دیگر، سهمیه دوم صعود به تیم این گروه خواهد رسید ولی اگر استقلال تاجیکستان یا الهلال شکست بخورند (شکست الهلال باید با تفاضل حداقل 2 گل باشد)، سهمیه دوم تیم های دوم به تراکتور می رسد. بر فرض این اتفاق نیافتاد و طبق جدول پایین الهلال یا استقلال تاجیکستان تیم دوم گروه و بالاتر از تراکتور باشند شرایط چطور خواهد شد؟

در این حالت بازهم می توان شانس صعود به عنوان تیم سوم را برای تراکتور قائل بود مشروط بر اتفاقاتی که باید در گروه C رخ دهد.

معادلات این گروه پیچیده است چرا که 3 تیم 8 امتیازی دارد. استقلال به مصاف الشرطه می رود و الدحیل با الاهلی بازی خواهد کرد. برد استقلال مقابل الشرطه این تیم را 11 امتیازی خواهد کرد و اگر بازی دیگر میان دو تیم 8 امتیازی هم برنده داشته باشد دو تیم 11 امتیازی در این گروه خواهیم داشت و این به منزله حذف تراکتور 7 امتیازی خواهد بود ولی اگر استقلال موفق به برتری مقابل الشرطه نشود یا بازی دیگر این گروه به تساوی کشیده شود این گروه سهمیه صعود دوم نخواهد داشت.

پس تراکتور حداقل به یکی از دو حالت زیر نیاز دارد:

1- از بین استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان حداقل یک تیم شکست بخورد (الهلال حداقل با تفاضل 2 گل ببازد)

2- استقلال ایران موفق به بردن الشرطه نشده و یا دیدار میان الدحیل و الاهلی برنده نداشته باشد.

 

رتبه

گروه

تیم

بازی

ب

م

با

گ ز

گ خ

ت گ

امتیاز

۱

E

الوحده

۶

۴

۱

۱

۷

۳

۴

۱۳

۲

A

الهلال

۵

۳

۱

۱

۱۱

۷

۴

۱۰

۳

D

تراکتور

۶

۲

۴

۰

۶

۳

۳

۱۰

 

۴

C

السد

۶

۳

۱

۲

۹

۷

۲

۱۰

 

۵

B

الدحیل

۵

۲

۲

۱

۸

۷

۱

۸

 

اتفاق ویژه: آیا امکان این وجود دارد که با صعود استقلال و تراکتور 3 سهمیه در دور بعد داشته باشیم؟

بله. اگر استقلال بازی مقابل الشرطه را پیروز شود و الدحیل و الاهلی به تساوی رضایت دهند سهمیه سرگروهی به استقلال خواهد رسید و این گروه سهمیه دوم نخواهد داشت و تراکتور به همراه تیم دوم گروه a صعود خواهد کرد.

حالت دیگرش این است که استقلال تاجیکستان و الهلال هر دو شکست بخورند و تفاضل شکست الهلال بیش از یک گل باشد تا تراکتور بالاتر از دو تیم این گروه قرار بگیرد. در این شرایط استقلال با شکست دادن الشرطه فارغ از اینکه الدحیل و الاهلی چه نتیجه ای کسب می کنند حداقل کی سهمیه دوم را کسب کرده و به همراه تراکتور راهی دور بعد می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز