خبرگزاری کار ایران

مجیدی فعلا صدرنشین است

نحوه صعود استقلال از گروه مرگ (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۲۴۴

تیم استقلال تهران با تساوی مقابل الدحیل قطر اکنون در صدر جدول گروه مرگ قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، در گروه C تیم‌های استقلال ایران و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند و این جدال گلی در پی نداشت تا دو تیم با تساوی امتیازات را تقسیم کنند.

استقلال و الاهلی هر کدام، در حالی به یک امتیاز رسیدند که دیگر بازی این گروه چند ساعت قبل با نتیجه عجیبی همراه شد و تیم الدحیل قطر که در صدر جدول ایستاده بود با نتیجه دو بر یک مقابل الشرطه قعرنشینی شکست خورد.

تساوی الاهلی و استقلال در حالیکه برنده مصاف این بازی می‌توانست صدرنشین بدون رقیب گروه باشد، در کنار شکست عجیب الدحیل مقابل الشرطه اکنون شرایط صعود از گروه مرگ را در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های دور گروهی پیچیده‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

نحوه صعود استقلال از گروه مرگ (گزارش)

اکنون همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید استقلال، الدحیل و الاهلی 8 امتیازی هستند و نتایج بازی‌های هفته پایانی سرنوشت تیم یا تیم‌های صعود کننده از این گروه را مشخص می‌کند. در وضعیت فعلی استقلال به عنوان صدرنشین شناخته می‌شود چراکه استقلال در بازی مستقیم از نماینده قطر شکست خورده اما در مقابل الاهلی را شکست داده و از ظرفی الاهلی هم در بازی رو در رو با الدحیل مساوی کرده و همچنین، هنوز آخرین رویارویی الدحیل و الاهلی برپا نشده است.

مشخصا، استقلال برای صعود از گروه نباید شکست بخورد و تساوی هم برای این تیم کار را به اما و اگر می‌رساند اما برتری مقابل نماینده عراق صعود آنها را حتمی خواهد کرد. در صورتیکه استقلال برنده مصاف با الشرطه باشد؛ آن زمان باید آبی پوشان امیدوار باشند که الدحیل مقابل الاهلی شکست بخورد یا این مسابقه با تساوی به پایان برسد که این دو نتیجه برای شاگردان فرهاد مجیدی فوق العاده است اما در صورت برتری الدحیل، دو تیم در امتیاز 11 برابر می‌شوند و به دلیل قانون بازی رودرو، استقلال به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی می‌شود.

نحوه صعود از دور گروهی در لیگ قهرمانان آسیا طبق آخرین قوانین AFC به شرح زیر است:

* اگر دو یا بیش از دو تیم جهت صعود به مرحله بعد هم امتیاز بودند؛

1. ابتدا بازی رو در رو محاسبه می‌شود.

2. سپس تفاضل گل مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

3. پس از آن گل زده لحاظ می‌شود. 

* اگر دو یا بیشتر از دو باشگاه در تمام موارد اشاره شده بالا مساوی باشند؛

1. بهترین تفاضل گل در بین همه گروه‌ها

2. سپس بهترین گل زده در بین همه گروه‌ها

3. سپس اگر دو باشگاهی که در آخرین بازی مرحله گروهی حائز شرایط برابر در تمام موارد ذکر شده بودند و در یک مسابقه مستقیم مقابل هم قرار داشتند، ضربات پنالتی تعیین کننده صعود خواهد بود.

4. در غیر اینصورت محاسبه اخطار و اخراج کمتر لحاظ خواهد شد.

5. اگر در این شرایط نیز برابر بودند، جایگاه فدراسیونشان در جدول رنکینگ کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین کننده تیم صعود کننده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز