خبرگزاری کار ایران

یادداشت ویژه/ابهامات فدراسیون فوتبال و موضع سازمان بازرسی کل کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۵۷۰

سازمان بازرسی کل کشور در سنوات گذشته همواره توجه و نگاه جدی به مسائل مربوط به ورزش کشور و به ویژه فدراسیون فوتبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،این دستگاه که به موجب اصل 174 قانون اساسی تشکیل شده است،به صورت ویژه امور مربوطه در ورزش را مورد بررسی قرار می دهد.

بر این اساس،با توجه به پیگیری های مستمر و نظارت  همیشگی دکتر مسعود طاهری جعفری،بازرس محترم امور ورزش و جوانان بازرسی کل  بر امور مرتبط با فوتبال کشور،ورود سازمان بازرسی به  برخی ماجراهای رخ داده در فدراسیون فوتبال طی دو ماه گذشته می تواند پرده از برخی ابهامات بردارد.

برای مثال،وضعیت شغلی رئیس فدراسیون و نائب رئیس اول او نکته حائز اهمیتی است که رسانه ها هم به صورت مفصل در این باره مطالبی منتشر کرده اند.

ناگفته پیداست که طبق اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هر شخص تنها می‌تواند یک شغل را در ساختار دولتی دراختیار داشته باشد و این موضوع تنها در ساختار دانشگاهی از مفاد قانونی مستثنی خواهد بود. ریاست بر فدراسیون فوتبال و عضویت در هیأت‌رئیسه چندین شرکت پتروشیمی و سایر که تحت پوشش دولت نیز قرار می‌گیرند، قطعاً از قاعده منع به‌کارگیری دوشغله‌های مستثنی نیست و لزوم ورود نهادهای نظارتی و سازمان‌های بازرسی را بیش از پیش گوش‌زد می‌کند.

از سوی دیگر،ابهامات دیگری هم درباره حضور 5 ساله رئیس فدراسیون در مقطع قبلی از سال 90 تا 95 در هیات رئیسه و تخلف صورت گرفته پیرامون سن وی وفق اساسنامه فدراسیون مطرح بوده که در این زمینه هم قطعا با پیگیری سازمان بازرسی مباحث روشن خواهد شد.

موضوع دیگر،حساسیت افکار عمومی نسبت به برخی انتصابات فدراسیون عزیزی خادم  بوده است.آیا موشکافی این موضوع که با واکنش صریح مجلس شورای اسلامی روبرو شد،در میز دکتر طاهری و همکارانش در سازمان بازرسی کل کشور جایی دارد؟

بدون شک،اعلام نظر رسمی و عمومی بازرسی کل کشور می تواند  دغدغه های پرتعداد فوتبالدوستان در ایام حساس و سرنوشت ساز فوتبال کشور و در آستانه رقابت های مقدماتی جام جهانی را رفع کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز