خبرگزاری کار ایران

سوال جالب: استقلال برای قهرمانی آماده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۵۸۹

سرمربی استقلال اعلام کرد او به همراه شاگردانش برای قهرمانی در آسیا آمادگی دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، وقتی بازی با الشرطه تمام شد و نوبت فرهاد مجیدی شد تا در نشست خبری به سوالات پاسخ بدهد، پس از خسته نباشید به بازیکنان و تمجید از حریف پس از 10 نفره بازی کردن، مجیدی به یک سوال جالب پاسخ داد که نقشه راه او و شاگردانش در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را مشخص کرد. خبرنگار سعودی از مجیدی سوال کرد که چه اندازه به صعود از گروه امیدوار است و او پاسخ داد: "فکر می‌کنم الدوحیل سخت‌ترین رقیب ما باشد. ولی چیزی که باشگاه استقلال و هوادارانش می‌خواهند، قهرمانی است. من و بازیکنانم هم خود را برای این آماده کرده‌ایم. ما تلاش خود را می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم هواداران استقلال را خوشحال کنیم."

مجیدی تیمی را تحویل گرفت که با وجود نتایج و اتفاقات زمان حضور محمود فکری روی نیمکت این تیم وضعیت ایده آلی نداشت. او و دستیارانش تلاش کرده‌اند تا این تیم را به نقطه ایده آل برسانند. مجیدی آنطور که در مسابقات گذشته اشاره کرده بود تلاش داشته تا شخصیت تیمی را دوباره میان آبی پوشان زنده کند. استقلال در زمان فکری اگرچه نتایج مناسبی برای صعود به صدر جدول به دست آورد اما هرگز یک مدعی بی رقیب و حریف سرسخت نبود.

استقلال برای قهرمانی آماده است؟ این سوال در حالی مطرح است که مجیدی برای به دست آوردن این عنوان او هم بخشی از ابزار را در اختیار دارد و هم نه. او وضعیت ایده آلی برای رسیدن به این عنوان چشمگیر نداشته و به دست گرفتن هدایت یک تیم در نیم فصل با چالش‌های سختی رو به رو است که البته بخش عمده آن آشنایی با بازیکنان و سبک بازی تیم است که مجیدی از این نظر خوش شانس بود و مدت چندان زیادی از هدایت تیم سابقش دور نبود.

ارائه بازی منظم روی زمین و کسب نتایج پرگل مقابل الاهلی عربستان و الشرطه عراق می‌تواند حاصل تمرینات روی چمن طبیعی مناسب باشد که برای استقلالی‌ها طی فصول اخیر همیشه یک بحران پیچیده و غیرقابل حل بوده است. یکی از ابزارهایی که استقلال برای به دست آوردن نتایج موفق نیاز داشته تمرینات منظم بوده که با وضعیتی که همگان از آن آگاه هستند، همیشه برای آبی پوشان این موضوع در شرایط عادی وجود نداشته است.

مجیدی برای قهرمانی خودش و تیمش را در حالی آماده کرده که اگرچه او نتوانست تنها بازیکنی که در نقل و انتقالات را نشان کرده بود جذب کند اما جمعی از بازیکنان شناخته شده و سطح بالا را در اختیار دارد. او در حالی می‌تواند به اهدافی که در سر دارد نزدیک شود که خوشبختانه بحران ویروس کرونا را پشت سر گذاشته و به غیر از داریوش شجاعیان تمامی بازیکنانش را برای لیگ قهرمانان در اختیار دارد.

یکی از چالش‌های همیشه استقلال در سال‌های گذشته که توانسته آبی‌ها را به دلیل عدم پرداخت‌های منظم قرارداد از شرایط مناسب دور نگه دارد، مشکلات مالی است که ظاهرا با توجه به پرداخت‌هایی که باشگاه داشته و همینطور پاداش‌هایی که هر چند چشمگیر نیستند اما به بازیکنان تعلق می‌گیرد، سعی دارند تا از این نظر هم پشت تیم باشند و وضعیت را مساعد نشان بدهند.

از آخرین ستاره قهرمانی استقلال در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 30 سال می‌گذرد و از آن زمان تا به امروز آنها تنها یک مرتبه صعود به فینال را تجربه کرده‌اند که مربوط به سال 1991 می‌شود. بهترین عملکرد استقلال در لیگ قهرمانان آسیا طی سال‌های اخیر به سال 2013 و صعود تیم تحت هدایت امیر قلعه نویی به مرحله نیمه نهایی مربوط می‌شود. استقلال که اکنون در تلاش است که به عنوان صدرنشین گروه C را پشت سر بگذارد فصل پیش هم شانس خوبی داشت تا مراحل بالاتر از یک هشتم نهایی را تجربه کند اما برابر پاختاکور شکست خورده بود.

استقلال امروز شاید در تمامی جنبه‌ها برای کسب عنوان قهرمانی با باشگاه‌های متمول حاضر در لیگ قهرمانان آسیا قابل قیاس نباشد اما تیمی که مجیدی در اختیار دارد با دو برتری در گروه موسوم به مرگ خودش را یک مدعی نشان داده که نتیجه 4 بازی پیش روی آنها برای صعود از مرحله گروهی در مقطع فعلی بیشتر عیار تیم مدعی عنوان قهرمانی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز