خبرگزاری کار ایران

جنجال سوپرلیگ اروپا: فیفا و یوفا در آستانه ورشکستگی؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۸۹۴

شایعات پیرامون شکل گیری رسمی مسابقات سوپرلیگ اروپا بیشتر از هر زمان دیگر جدی شده است.

به گزارش ایلنا، سوپرلیگ اروپا نام تورنمنتی است که طی سال‌های اخیر همواره شنیده شده اما پس از مدتی هیچ خبری پیرامون آن بازتاب داده نشد و همواره شرایط شکل گیری آن به صورت مخفیانه و دور از نگاه رسانه‌ها باقی ماند اما امشب به یکباره تمامی اخبار مهم فوتبال اروپا به پیدایش یک رقابت عجیب بین باشگاه‌های بزرگ اروپا مربوط می‌شود.

نشریه مارکا در خبری فوری اعلام کرد باشگاه رئال‌مادرید و چند باشگاه بزرگ اروپایی امشب طی بیانیه‌ای رسمی جزئیات سوپرلیگ اروپایی را منتشر خواهند کرد. در همین رابطه رادیو مونته‌کارلو مشخص کرد اعلام رسمی خبر سوپرلیگ اروپایی به معنای اعلان جنگ میان ۱۲ باشگاه بزرگ اروپا و فیفا خواهد بود.

اکنون مشخص شده که باشگاه‌های بزرگ اروپا قصد دارند از فصل آینده این سوپرلیگ راه‌اندازی شود، هیچ تیمی از آلمان و فرانسه در این سوپرلیگ حضور نخواهد داشت. از سوپرلیگ اروپایی هر باشگاه شرکت کننده میانگین بین 89 تا 300 میلیون پوند درآمد خواهد داشت و این یکی از دلایلی است که گفته می‌شود باشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند تا از زیر سلسله یوفا و فیفا خارج شوند.

در همین رابطه رسانه‌های ایتالیایی مدعی هستند باشگاه یوونتوس هنوز در لیست این باشگاه‌ها حضور ندارد چرا‌ که آنیلی بین رفتن به سوپرلیگ‌ و ماندن در لیگ قهرمانان مردد است. یوفا تنبیه سختی برای باشگاه های شرکت کننده در سوپرلیگ اروپایی در نظر گرفته است و براساس گفته گاتزتا دلو اسپورت تمام باشگاه‌های شرکت کننده در سوپرلیگ اروپا از لیگ قهرمانان کنار گذاشته خواهند شد.

 منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال، تاتنهام، بارسلونا، رئال‌مادرید، اتلتیکومادرید، اینتر، میلان باشگاه‌هایی هستند که در حال حاضر حضور آنها در سوپرلیگ اروپایی تایید شده است. ای‌بی‌سی گفته سوپرلیگ بدون تایید فیفا نمی‌تواند راه‌اندازی شود و فیفا کاملا از یوفا حمایت خواهد کرد.

دیلی میل انگلیس به یک سوال مهم پاسخ داده و مشخص کرد که فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید اولین رئیس تاریخ سوپرلیگ اروپایی خواهد بود و همینطور بانک معروف J.P.Morgan حامی این تورنومنت خواهد بود. شبکه تلوزیونی DAZN اعلام کرد برای خرید حق‌پخش رقابت های سوپرلیگ 3.5 میلیارد یورو پرداخت خواهد کرد

اتحادیه فوتبال انگلیس همانند سایر اتحادیه‌های باشگاه‌های مدنظر برای سوپرلیگ اروپایی طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد هرگونه حرکت برای تشکیل سوپرلیگ اروپایی را محکوم می‌کند و هیچ همکاری‌ای برای تشکیل این تورنومنت به عمل نخواهد آورد. در بیانیه‌ای مشترک ، یوفا ، لیگ برتر انگلیس ، سری‌آ ایتالیا ، لالیگا اسپانیا اعلام کردند که 12 باشگاه بزرگ اروپا اگر در پروژه سوپرلیگ شرکت کنند، از لیگ داخلی و تمام تورنومنت های دیگر محروم خواهند شد. همچنین بازیکنان شرکت کننده در سوپرلیگ اروپایی از حضور در تیم ملی و تورنومنت های بین‌المللی محروم خواهند بود.

بی‌بی‌سی به گمانه‌زنی‌ها پیرامون اقدام رسمی این باشگاه‌ها پاسخ داد و مشخص کرد که حوالی ساعت 1 امشب (به وقت تهران) بیانیه‌ای رسمی از سوی باشگاه‌ها منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز