خبرگزاری کار ایران

کارشناس فنی بسکتبال: مربیان داخلی بسکتبال مانع به کارگیری مربی خارجی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۶۶۶

رضاپور بیان کرد: در فدراسیون بسکتبال و از سوی مربیان داخلی، نسبت به کارگیری مربیان خارجی مقاومت وجود دارد.

به گزارش ایلنا، افشین رضاپور در ارتباط تلفنی با برنامه  ورزش بدون ویرایش درباره وضعیت تیم ملی بسکتبال و حضور آن در رقابت های المپیک 2021 گفت: از آخرین المپیکی (سال 2008) که تیم بسکتبال ایران در آن حضور داشته است نزدیک به 13سال می گذرد و در این مدت تغییرات آنچنانی در این رشته ورزشی رخ نداده است.

وی افزود: البته این موضوع به کلیت ورزش کشور ارتباط دارد که برنامه مدون و مشخصی برای حضور در المپیک و از استفاده از این موقعیت برای توسعه ورزش ندارد . در مقاطعی کارهایی برای این ورزش آغاز شد اما متاسفانه ناتمام ماند ونیمه کاره رها شد.

کارشناس فنی بسکتبال با یادآوری این که تیم از لحاظ فنی از المپیک پیشین تا 2021 تغییر نکرده است، گفت: «حامد حدادی» همچنان ستون تیم ملی است و در این سال ها در هر بازی که این بازیکن کنار گذاشته شد، تیم دچار مشکلات جدی و نوسانات بالا شد.

رضاپور در ادامه مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو، تاکید کرد: با توجه به استعداد هایی که در ایران وجود دارد در زمینه نیروی انسانی مشکلی وجود ندارد اما از نظر برنامه ریزی و امکانات واقعا در تنگنا و کمبود قرار داریم.

وی درباره محبوبیت والیبال در مقایسه با بستکبال گفت: گرچه در سال های گذشته مدیریت در والیبال، بسیار بهتر از بسکتبال بود اما در حالت کلی قیاس این دو ورزش اشتباه است چرا که جایگاه هر دو در جهان و نوع سرمایه گذاری و اسپانسرینگ در این دو وزرش متفاوت است. از سوی دیگر کلاس بسکتبال در آسیا نسبت به جهان و حتی NBA نسبت به جهان هم متفاوت است.

این کارشناس ورزشی خاطرنشان کرد: رسیدن والیبال به سکوی المپیک یا سکوهای جهانی به مراتب ساده تر از بسکتبال است چرا که تنها در سطح اروپا چندین تیم مدعی قهرمانی جهان هستند،همچنین استرالیا و امریکا تیم هایی در سطح بین المللی هستند.

رضاپور به اقبال مردم نسبت به بسکتبال در 12سال گذشته اشاره کرد و گفت: در آن سال ها که تیم ملی بسکتبال به المپیک راه یافت، محبوبیت بسیار بالاتری نسبت به والیبال داشت اما مدیریت نادرست در جذب پول و سرمایه موجب شد بسکتبال به جایگاهی که شایسته آن است دست پیدا نکند.

به عقیده وی، در فدراسیون بسکتبال و از سوی مربیان داخلی، نسبت به کارگیری مربیان خارجی مقاومت وجود دارد و فدراسیون های قبلی هیچ گاه موفق نشده اند به مربی خارجی که برای تیم گمارده می شود اختیارات لازم را اعطا کنند تا بتواند برای پیشرفت تیم برنامه ریزی کند.

رضاپور با انتقاد از مدیریت فعلی فدراسیون گفت: عملکرد و برنامه مدیران پیشین فدراسیون به دلیل به کارگیری چندین مربی خارجی قابل دفاع است که نتایج خوبی هم به دنبال داشته است. متاسفانه بر خلاف آنچه انتظار می رفت، فدراسیون فعلی نه تنها مشکل مقاومت مربیان داخلی نسبت به کارگیری مربی خارجی را حل نکرده است بلکه موفق نشده مشارکت در خانواده بسکتبال را افزایش دهد تا تحولی در این رشته ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز