خبرگزاری کار ایران

ستاره ایرانی کور سوی امید پورتوی‌ها برابر شیرهای لندن

چلسی حریف محبوب ایرانی‌ها؛ مهدی طارمی در مسیر علی دایی و جهانبخش

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۸۰۱

تیم پورتو امشب در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در چارچوب دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو تیم چلسی و پورتو در ورزشگاه ورزشگاه رامون سانچز ورزشگاه خانگی سویا درحالی به مصاف هم خواهند رفت که در بازی رفت شاگردان توخل در خانه پورتو موفق شدند با گل‌های مونت و بن چیلول موفق شدند این تیم پرتغالی را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهند در صورتی که پورتو در این دیدار با توجه به اخراج طارمی در بازی با یوونتوس مهاجم ایرانی خود را در اختیار نداشت.

پورتو در دیدار رفت درحالی در باز کردن دروازه حریف پرستاره و لندنی خود در این بازی ناکام بود که بسیاری از هواداران پورتو معتقد بودند که اگر طارمی در این بازی حضور داشت ماجرا به صورت دیگری رقم می‌خورد.

ستاره ایرانی پورتو اگر چه بعد از 9 بازی در بازی توندلا موفق شد برای پورتو گلزنی کند اما در صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نقش بسزایی داشت. طارمی در دقایق نخست بازی رفت با یوونتوس گل اول این تیم را به ثمر رساند و در بازی برگشت نیز موفق شد از مدافعین پورتو پنالتی بگیرد تا این مهاجم ایرانی نقش پررنگی در حذف رونالدو و یارانش داشته باشد.اگرچه کار پورتو در بازی برگشت سخت شده است اما طارمی بهترین گلزن پورتو و در رده سوم برترین گلزنان لیگ پرتغال است و امید اول این تیم برای گلزنی در این دیدار است.

چلسی حریف محبوب ایرانی‌ها؛ مهدی طارمی در مسیر علی دایی و جهانبخش

چلسی که علاقه‌مندان و طرفداران زیادی در ایران دارد و با شروع قرن جدید با مالک روس خود تبدیل به یکی از تیم‌های قدرتمند اروپایی نیز شده است، یادآور خاطرات خوب و شیرینی برای فوتبال دوستان ایرانی بوده است. 

چلسی در فصل 1999/2000 لیگ قهرمانان اروپا در حالی در گروه H  این رقابت‌ها در کنار میلان ایتالیا، گالاتاسرای ترکیه و هرتابرلین آلمان قرار گرفت که هرتا علی دایی مهاجم تیم ملی ایران را در اختیار داشت. هرتابرلین در بازی نخست خود در برابر گالاتاسرای ترکیه قرار گرفت که در پایان این بازی با نتیجه دو بر  دو به پایان رسید. در ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۹ در هفته دوم هرتابرلین در ورزشگاه المپیک برلین در حضور ۵۱٬۵۴۱ به مصاف چلسی رفت.

چلسی حریف محبوب ایرانی‌ها؛ مهدی طارمی در مسیر علی دایی و جهانبخش

علی دایی مهاجم ایرانی هرتا در دقیقه 2 این بازی روی ارسال هم‌بازی خود خیلی زود موفق شد دروازه چلسی را باز کند. نیمه نخست درحالی با پیروزی یک بر صفر هرتابرلین به پایان رسید که در دقیقه 69 علی دایی با یک توپ ربایی زیبا توانست گل دوم هرتابرلین و خودش را وارد دروازه اد دگوی کند تا تک گل  فرانک لبوف تاثیری نداشته باشد و هرتابرلین با نتیجه دو بر یک چلسی را شکست بدهد تا علی دایی علی رغم دبل برابر چلسی تبدیل به نخستین بازیکن ایرانی شود که در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی می‌کند.

 

 

علی دایی در هفته سوم نیز در ورزشگاه سن سیرو موفق شد تک گل هرتابرلین را در دقیقه 69 وارد دروزاه میلان کند تا یاران دایی موفق شوند در ورزشگاه خانگی میلان یک امتیاز ارزشمند را کسب کنند. در دیدار برگشت چلسی و هرتابرلین نیز که در ورزشگاه استمفورد بریج برگزار شد هرتابرلین علی رغم اینکه 90 دقیقه علی دایی را در اختیار داشت با گل‌های دیدیه دشامب و آلبرت فرر با نتیجه دو بر صفر به چلسی باخت تا یاران علی دایی با کسب هشت امتیاز و پایین تر از چلسی راهی دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا شوند. در همین دور نیز پورتو تا مرحله یک چهارم نهایی مسابقات پیش رفت و در برابر بایرن مونیخ در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه سه بر دو شکست خورد و حذف شد.

برایتون نیز در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ جزیره در فصل 2019/2020 در خانه درحالی به مصاف چلسی رفت که این تیم تاکنون موفق نشده بود برابر شیرهای لندنی امتیازی کسب کند. چلسی ابتدا در دقیقه ده توسط کاپیتان خود سزار آزپیلیکوئتا به گل رسید. علیرضا جهانبخش وینگر ایرانی برایتون در دقیقه 68 به جای موی وارد زمین شد و در دقیقه 84 موفق شد با یک ضربه تماشایی دروازه چلسی و گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ کپا آریزابالاگا را باز کند تا برایتون در پایان موفق شود برای نخستین بار در تاریخ از حریف لندنی خود امتیاز کسب کند.

 

 

Play Video

بازیکنان ایرانی تاکنون 3 بار موفق شدند دروازه چلسی را باز کنند و این بیشترین مقدار گلی است که بازیکنان ایرانی توانسته‌اند دروازه یک تیم مطرح اروپایی را باز کنند. باید نشست و دید آیا سه‌شنبه شب مهدی طارمی در برابر چلسی می‌تواند پای در مسیر علی دایی و علیرضا جهانبخش بگذارد یا خیر؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز