خبرگزاری کار ایران

رضا نوروزی: حقم در مسابقات فیتنس قهرمانی بود/ همیشه علاقه خاصی به تناسب اندام داشتم/ مهاجمان پرسپولیس به مرور هماهنگ می‌شوند/ فولاد العین را شکست می‌دهد/ شهباززاده با ادامه این روند رکورد من را می‌شکند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۸۱۵

فوتبالیست سابق حالا در عرصه جدید و در رشته فیتنس روی سکو رفته و مدال نقره کسب کرده است. او اعلام کرده که قصد جدایی از فوتبال را ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رضا نوروزی، مهاجم سابق تیم‌های فوتبال و رکورددار گلزنی در یک فصل لیگ برتر است این روزها به یک رشته ورزشی جدید روی آورده و در مسابقات فیتنس حاضر شده است و در اولین دوره این رقابت‌ها هم روی سکو رفت و مدال نقره را به گردن آویخت. با او در مورد دلیل انتخاب رشته ورزشی جدیدش و چگونگی حضور در این رقابت‌ها و همچنین پیگیری فوتبال و مسائل روز فوتبال ایران صحبت کردیم.

 

* پیش از فوتبالیست شدن به بدنسازی و تناسب اندام علاقه داشتم

من همیشه به تناسب اندام و رشته بدنسازی علاقه خاصی داشتم و این موضوع حتی به قبل از حضورم در فوتبال به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای بر می‌گردد. همیشه روی بدنم کار می‌کردم و رژیم غذایی سفت و سختی را دنبال می‌کردم و برنامه ریزی خاصی برای بدن خودم داشتم تا شرایط فیزیکی خودم را در سطح مطلوب نگه دارم و در کنار فوتبال پیگر این مورد هم همیشه بودم ولی مسابقات فیتنس در آن مقطع برگزار نمی‌شد و امسال اولین دوره این مسابقات است و وقتی خبردار شدم که قرار است این مسابقات برگزار شود در آن شرکت کردم و با تمرینات حرفه‌ای و رژیم مخصوصی که دنبال کردم آمادگی بدنی خودم را به سطح مطلوب رساندم و در مسابقات حاضر شدم. اتفاقی که افتاد موضوع عجیبی نیست که در این چند وقت تا این حد مورد توجه قرار گرفته است و در دنیا هم زیاد پیش می‌آید یک ورزشکار بعد از تمام شدن دوران حرفه‌ای‌اش در یک ورزش به رشته ورزشی دیگری که شرایط حضور در آن را دارد روی می‌آورد.

 

* حقم قهرمانی و مدال طلا بود

اینکه خیلی‌ها فکر می‌کردند حضورم در این رقابت‌ها شوخی است و شانسی برای کسب عنوان ندارم را نمی‌دانم دلیلش چیست ولی این مسابقات به شکلی است که هرکس بدن آماده‌ای داشته باشد در آن موفق می‌شود و نمی‌آیند بگویند فلانی از کجا وارد رشته فیتنس شده است. من از همان اول هم گفتم که می‌خواهم این رشته‌ها حرفه‌ای دنبال کنم و به دنبال کسب مقام هستم خیلی‌ها جدی نگرفتند ولی دیدند که چقدر حضورم در رقابت‌ها جدی بود و اتفاقا من نسبت به مدال نقره و عنوان دومی معترض بودم و به عقیده من حقم قهرمانی و کسب مقام اول بود. رشته فیتنس یک رشته امتیازی نیست و داورها در موردش رأی می‌دهند و نظر می‌دهند و بیشتر حالت سلیقه‌ای دارد و برای همین چنین مسائلی پیش می آید. به هر حال هر چه بود تمام شد و با قدرت تلاش می‌کنم تا در دور بعدی مسابقات مقام اول را کسب کنم.

 

* نتوانستم به فوتبال ادامه دهم و زود خداحافظی کردم

حس می‌کنم در فوتبال به آنچه که استحقاقش را داشتم نرسیدم و خیلی زود هم مجبور شدم خداحافظی کنم. مصدومیت‌های پشت سر هم خیلی من را آزار داد و امکان بازی را از من گرفته بود و آخرین مصدومیتم که از ناحیه زانو بود خیلی شدید بود و تصمیم گرفتم فوتبال را کنار بگذارم ولی اگر مصدوم نمی‌شدم حداقل 3-4 سال دیگر جا داشتم در فوتبال باشم. حالا هم با وجود اینکه رشته فیتنس را دنبال می‌کنم فوتبال را کنار نگذاشتم و رها نکردم و به دنبال مربیگری هستم و در کلاس‌ها حتما حاضر خواهم شد و مدارک لازم را می‌گیرم و تصمیم جدی دارم در کنار فیتنس، مربیگری در فوتبال را هم انجام دهم و به وقتش به فوتبال و در عرصه‌ای جدید بر می‌گردم.

 

* پرسپولیس صد در صد گلات می‌کند

روی قهرمانی پرسپولیس در این فصل شکی ندارم و مطمئنم پنجمین قهرمانی پیاپی هم کسب خواهد شد و هیچ تردیدی در این موضوع ندارم که پرسپولیس امسال گلات می‌کند. شرایط تیم خوب است و نتایج خوبی هم کسب شده است و برای همین با اطمینان می‌گویم پرسپولیس امسال قهرمان است. اگرچه سپاهان عملکرد خوبی داشته و الان صدرنشین است ولی با احترام به این تیم هیچ رقیبی برای پرسپولیس در قهرمانی نمی‌بینم.

 

* مهاجمان پرسپولیس نیاز به فرصت دارند، به آنها فشار نیاورید

مهاجمانی که در حال حاضر در پرسپولیس بازی می‌کنند بهترین نفرات حاضر در لیگ برتر هستند و امتحانشان را پس داده‌اند. عیسی آل کثیر بعد محرومیت طولانی مدت به پرسپولیس برگشته و قطعاً به مدتی زمان نیاز دارد تا همان مهاجم زهردار همیشگی شود. شهریار و مهدی ترابی هم تازه به پرسپولیس اضافه شدند و این نفرات پیش از این کنار هم بازی نکرده بودند و برای همین نیاز به زمان دارند تا هماهنگ شوند. من می‌دانم روی بازیکنان پرسپولیس چقدر فشار زیادی است و انتظار چقدر بالاست و برای همین وقتی یکی بازیکن موقعیتی خراب می‌کند استرس او را می‌گیرد و ضربات بعدی برایش سخت می‌شود. از هواداران می‌خواهم روی مهاجمان فشار نیاورند و به مرور زمان به هماهن بازیکنانی تبدیل می‌شوند که انتظار می‌رود.

 

* شهباززاده می‌تواند رکورد من را بشکند

رکورد ها برای شکستن هستند و هیچ رکوردی قرار نیست تا ابد پا بر جا بماند. من یک روز فرصت این را داشتم که رکورد آقای عنایتی را بشکنم و قطعاً روزی می‌رسد که رکورد من هم شکسته شود حالا توسط هر بازیکنی. سجاد شهباززاده مهاجم خیلی خوبی است و امسال عالی کار کرده و فکر می‌کنم اگر به همین روند ادامه دهد می‌تواند رکورد من را بشکند و فکر می‌کنم این اتفاق رخ بدهد.

 

* با آرش زوج عجیب و غریبی بودیم

یاد دوران فولاد و آن فصل رویایی افتادم که من و آرش افشین زوج خیلی خوبی تشکیل داده بودیم و واقعاً عجیب و غریب با هم هماهنگ بودیم. آرش بازیکن خیلی خوبی بود و او هم مثل من از بازیکنانی بود که در فوتبال به حقش نرسید و بدشانسی آورد. رابطه خوبی با هم داشتیم و داریم ولی الان چند سالی است که کمتر با هم در تماس هستیم. دورادور پیگیر اوضاعش هستم و می‌دانم به تازگی به خیبر رفته است.

 

* فولاد می‌تواند العین را ببرد

فولاد تیمی است که از آن به فوتبال معرفی شدم و تیم شهرم است و به آن علاقه دارم و وضعیتش را پیگیری می‌کنم. جواد نکونام تیم خیلی خوبی ساخته و فکر می‌کنم بتوانند امروز برد خوبی مقابل العین کسب کنند و به مرحله گروهی راه پیدا کنند. تیم نفرات خوبی دارد و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

 

* هیچ وقت وضع تیم ملی در خط حمله انقدر خوب نبوده است

خط حمله تیم ملی در حال حاضر می‌شود گفت رویایی است و هیچ وقت در تاریخ فکر نمی‌کنم تا این اندازه وضعیت خوبی داشته باشیم. مهاجمان زیادی داریم که در لیگ های مطرح عملکرد فوق العاده‌ای دارند و واقعاً فکر می‌کنم اسکوچیچ در انتخاب نفرات اصلی خط حمله به مشکل بخورد و هیچکدام از این نفرات را نمی‌شود نیمکت نشین کرد. با این وضعیت نتایج خوبی نگرفتیم و کارمان سخت شده و امیدوارم از این مرحله صعود کنیم و برای مرحله بعد از ابتدا برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز