خبرگزاری کار ایران

ماجرای پر حرف و حدیث یک قرارداد؛

تراکتور چطور از آدیداس به استارت رسید؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۵۷۵

باشگاه تراکتور در آستانه رقابت‌های آسیایی برند تولیدی کیت‌های خود را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، باشگاه تراکتور روز گذشته در سایت رسمی خود تصاویری از کیت‌های جدیدش منتشر کرد که توسط برند داخلی استارت تولید شده است و به گفته رسانه باشگاه قرار است از این کیت‌ها در رقابت‌های آسیایی و همچنین ادامه مسابقات لیگ برتر استفاده شود و دلیل عدم ادامه همکاری با آدیداس به طور واضح روشن نشد و باشگاه تنها به این توضیح بسنده کرد که در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخلی چنین اقدامی صورت گرفته است.

باشگاه تراکتور سومین فصل خودش را از زمان انتقال به بخش خصوصی، تحت مالکیت محمدرضا زنوزی تجربه می‌کند و حالا به واسطه قهرمانی در جام حذفی فصل قبل جواز حضور در رقابت‌های آسیایی را بدست آورده و این اولین دوره حضور سرخپوشان تبریزی در این رقابت‌ بین‌المللی از زمان روی کار آمدن زنوزی محسوب می‌شود و فصل های قبل این تیم سهمیه آسیایی نداشت.

زنوزی از همان ابتدای روی کار آمدنش همکاری با برندهای مطرح خارجی را یکی از وعده‌هایش به هواداران قرار داده بود و چندی بعد اعلام شد قرار است برند آدیداس کیت‌های تراکتور را تولید کند و از کیت‌های این تیم هم با برند مذکور رونمایی شد.

تراکتوری‌ها در این راستا جشن پیراهنی هم فصل گذشته برگزار کردند که طرح‌های رونمایی شده لباس‌های قرمز ساده با خط های سفید و لباس‌های سفید ساده با خط‌های قرمز بودند که طرح اختصاصی تولید شده محسوب نمی‌شوند و به نوعی از طرح‌های آماده آدیداس محسوب می‌شدند. این طرح‌ها بعدا مشخص شد همان طرح پیراهن تیم ملی بود که در جام جهانی مورد استفاده قرار گرفته بود و بعداً مشخص شد قرارداد همکاری با آدیداس به آن شکل که در دنیا مرسوم است صورت نگرفته و فدراسیون فوتبال صرفاً از شرکت آدیداس تعدادی کیت خریداری کرده تا مورد استفاده قرار گیرد و در آن مقطع حتی عنوان شد که تراکتوری‌ها از همان البسه که در انبارهای فدراسیون فوتبال وجود داشت استفاده کردند و به واسطه همکاری زنوزی با فدراسیون فوتبال در ارائه پرواز چارتر از سوی هواپیمایی آتا برای ملی‌پوشان، فدراسیون فوتبال این البسه را در اختیار باشگاه قرار داده است. ادعایی که البته از سوی باشگاه تراکتور تکذیب شد.

مدتی بعد بود که رسانه‌های داخلی سراغ کمپانی آدیداس رفتند تا از صحت و سقم این همکاری بیشتر آگاه شوند ولی در سایت رسمی آدیداس و در قسمتی که نام باشگاه‌های ورزشی طرف همکاری عنوان شده بود نامی از تراکتور دیده نمی‌شد و همین موضوع ادعای باشگاه مبنی بر قرارداد با آدیداس را دچار شبهه می‌کرد. اگرچه مسئولان تراکتور بازهم زیر بار این موضوع نرفتند.

بحث همکاری تراکتور با آدیداس مدتی خاموش بود تا اینکه اوایل فصل و مدتی بعد از قطع همکاری تراکتوری‌ها با منصوریان، این سرمربی در برنامه زنده فوتبال برتر و در صحبت‌هایش علیه زنوزی، مالک باشگاه تراکتور مدعی شد که فقط یک دست لباس تولیدی آدیداس به آنها تحویل داده شده و سایر البسه تولیدی داخلی و شهر مرند تبریز بوده که روی آن لوگوی آدیداس چسبانده‌اند و به دروغ ادعا می‌کنند از کمپانی آدیداس خریداری شده است.

بعد از این ادعا بود که یکی از رسانه‌های داخلی فیشی مربوط به سفارش البسه از برند آدیداس را منتشر کرد تا به نوعی از حقانیت باشگاه تراکتور در این جدال دفاع کرده باشد.

با وجود اینکه هرگز ماجرای قرارداد تراکتور و آدیداس مشخص نشد و به حرف و حدیث‌ها و گمانه‌زنی‌ها پاسخ مستدل و مستندی ارائه نشد حالا در آستانه رقابت‌های آسیایی باشگاه تراکتور به بهانه اجرای منویات رهبر معظم انقلاب از طرح اختصاصی کیت‌های باشگاه با برند استارت رونمایی شد. کیت‌هایی که برخلاف آدیداس طرح آماده نیستند و مشخص است به صورت اختصاصی طراحی شده‌اند.

تراکتور چطور از آدیداس به استارت رسید؟

این بهانه که تغییر برند کیت‌های باشگاه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال بوده است خیلی ادعای درستی به نظر نمی‌رسد چرا که اگر رهبری شعار امسال را «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در نظر گرفتند، سال قبل هم نام «جهش تولید» و سال قبل‌تر از ان «رونق تولید» از سوی ایشان نام‌گذاری شده بود و در سال‌های اخیر تاکید فراوانی بر حمایت از تولید داخلی وجود داشته و اتفاق جدیدی که مختص به امسال باشد نیست و اگر قرار بود باشگاه تراکتور با توجه به منویات مقام معظم رهبری برند تولیدی کیت‌هایش را انتخاب کند از ابتدا و از همان 2 فصل قبل نباید سراغ برندهای خارجی می‌رفتند.

به هر جهت این تغییر برند ناگهانی تولیدی کیت‌ها که در میانه فصل اتفاق معمولی نیست به نظر می‌رسد بی‌ارتباط با حضور تراکتور در یک عرصه بین‌المللی نیست چرا که در لیگ قهرمانان آسیا حساسیت‌ بیشتری روی قراردادهای این چنینی وجود دارد و قوانین محکم‌تری نسبت به لیگ داخلی دارد و همین موضوع ادعاهای دو فصل اخیر مبنی بر چگونگی همکاری تراکتور با آدیداس را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز