خبرگزاری کار ایران

فروزان: به فولاد بعنوان نماینده ایران نگاه نشد/ العین از قدرتمندترین تیم‌های آسیاست اما برای برد می‌رویم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۶۷۰

دروازه‌بان تیم فوتبال فولاد می‌گوید این تیم با ذهنیت برد به مصاف العین امارات می‌رود اما نگاه ملی به این تیم وجود نداشته است.

محسن فروزان در گفت‌وگو با ایلنا درباره موضوعات مختلفی از جمله وضعیت خودش، شرایط فولاد و دیدار این تیم در دیدار پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد:

 

* امسال بنظر می‌رسد سال خوبی را تا اینجای کار پشت سر گذاشته‌ای. چقدر از وضعیتت راضی هستی؟

بله شکر خدا همانطور که گفتید فصل خوبی را من و در مجموع تیم فولاد داشته‌ایم و امیدوارم وضعیت به بهترین شکل برای تیم ما به پایان برسد و بتوانیم به اهداف‌مان دست پیدا کنیم.

 

* سال اولی است که در فولاد حضور داری، چقدر شرایط با آنچه پیش از حضورت در این تیم تصور می‌کردی، هماهنگ است؟

حقیتش باید بگویم فولاد مجموعه‌ای بسیار حرفه‌ای است و همه چیز مرتب سر جایش است. من دوست دارم در همین ابتدا از آقای نکونام تشکر کنم که به من اطمینان کردند. تجربه بازی در کنار ایشان را در تیم ملی داشتم و امسال سال نخستی است که بعنوان بازیکن زیرنظر آقای نکونام کار می‌کنم. با حاشیه‌هایی که سالهای قبل برایم درست کردند، شاید کمتر مربی این ریسک را می‌کرد اما او قلب بزرگی دارد و با این قلب بزرگش شرایط را برای حضور من در فولاد فراهم کرد. می‌دانم بخاطر من خیلی زیر فشار بود اما به این حرف‌ها گوش نداد بنابراین من هم احساس دین می‌کنم و می خواهم به قولی که اول فصل به سرمربی تیم دادم، عمل کنم و یک سال بدون حاشیه و موفق را پشت سر بگذارم. از نظر فنی هم باید از آقای غبیشاوی تشکر کنم که با تمرینات به‌روزی که می‌دهد و تجربیاتی که انتقال داده، شرایط خیلی خوبی را به لحاظ فنی و روحی برایم ایجاد کرده است. از ابتدای فصل تا به حال 9 کیلو وزن کم کرده‌ام تا شرایط مناسبی برای بازی‌ها و تمرینات داشته باشم.

 

* تو تجربه حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها را داری. فکر می‌کنی چقدر به تیم ملی نزدیک هستی؟

من از سال 2011 در رقابتهای مقدماتی جام جهانی حضور داشتم و در جام ملتهای آسیا هم عضو تیم ملی بودم. الان هم تمام تلاشم را می‌کنم که دوباره به تیم ملی برگردم. شاید خیلی از کارشناسان لطف داشتند و گفتند شرایط حضور در تیم ملی را دارم اما حتما آنقدر خوب نبوده‌ام که نظر سرمربی تیم ملی را جلب کنم و تلاشم را بیشتر می‌کنم تا بتوانم دوباره به تیم ملی برسم.

 

* وضعیت فولاد را چطور می‌بینی؟ فکر می‌کنی این تیم بتواند نتایج فصل قبل را تکرار کند؟

اول دوست دارم درباره موضوعی صحبت کنم که به شخصه من را در این چند وقت خیلی اذیت کرده و حتما روی تیم ما هم تاثیرگذار است. در شرایطی که خیلی از تیم‌های لیگ برتری ممکن است بدهی داشته باشند، فقط پنجره نقل و انتقالاتی ما بسته شد و ما نتوانستیم بازیکنی را جذب کنیم. شرایطمان خوب است اما واقعیت این است که جایگاه واقعی و حق ما بالاتر از جایی است که اکنون حضور داریم اما با بدشانسی امتیاز از دست داده‌ایم. بغیر از بدشانسی، تمام تیم‌ها بخاطر قدرتی که داریم، چه در خانه و چه در خارج بسته مقابل ما بازی می‌کنند با این حال ما هم از هدف‌مان دست نمی‌کشیم و در آخر به جایی می‌رسیم که سزاورش هستیم. سرمربی ما انسان بزرگی است و در زمان مربیگری‌اش هم مثل دوره بازیگری‌اش زیاده‌خواه است و این روحیه را به کل تیم تزریق کرده است و ما هم تلاش می‌کنیم به این روحیه برسیم. باشگاه فولاد چه به لحاظ مدیریتی از نوع مدیریت حرفه‌ای آقای آذری، چه کادر فنی و چه هواداران باشگاه بزرگی است. یکی از حسرتهای بزرگ من در این فصل این بوده که هواداران را در ورزشگاه کنارمان نداریم. زمانی که در فولاد نبودم همیشه شور و شوق هواداران فولاد برایم جالب بود و دوست داشتم برای آنها بازی کنم.

 

* بازی مهمی برابر العین امارات دارید. فکر می‌کنی این بازی را چطور پیش ببرید؟

العین تیم بزرگی است و پرافتخارترین تیم امارات است. این تیم بازیکنان چندین میلیون دلاری دارد و مجموعه تیم‌اش فوق‌العاده حرفه‌ای است. بازی‌های این تیم را دیده‌ایم و آنالیز خوبی کرده‌ایم. قطعا بازی بسیار سختی مقابل این تیم داریم. مطمئنا با تفکر کسب برد به میدان خواهیم رفت اما نباید فراموش کنیم که مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا بازی خواهیم کرد. این مرحله تک بازی است و باید خیلی باهوش بازی کنیم و بعد از عبور از این مرحله کیفیت‌مان را در دور گروهی به آسیا نشان خواهیم داد.

 

* اگر بتوانید به مرحله گروهی برسید فوتبال ایران در این فصل چهار نماینده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.

درست است اما من یک گلایه دارم. مدام می‌گویند ما نماینده فوتبال ایران هستیم اما واقعیت این است چیزی از این موضوع متوجه نشده‌ایم. چطور فولاد نماینده ایران در آسیاست اما تیم‌مان از فعالیت در فصل نقل و انتقالات محروم شد و نتوانستیم حتی یک بازیکن جذب کنیم؟ وقتی یک تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، همه می‌گویند باید نگاه ملی داشته باشیم اما وقتی فولاد به مسابقات آسیایی می‌رود کمکی به تیم ما نمی‌شود. حداقل کمکی که فدراسیون می‌توانست داشته باشد این بود که پنجره نقل و انتقالاتی ما را باز کند اما این کار را هم نکرد تا ما در شرایطی نابرابر به مصاف العین برویم.

 

* البته شاید این موضوع هم بتواند انگیزه‌ای برای شما باشد تا بتوانید از العین عبور کنید؟

قطعا انگیزه فروانی برای این بازی داریم. العین اگر بازیکنان گرانقیمت و چندین میلیون دلاری دارد، سرمربی تیم ما اسطوره فوتبال ایران و آسیاست که سالها در لالیگا بازی کرده و بیشترین بازی ملی تاریخ فوتبال ایران را دارد و کوه تجربه است. نکوتام خودش یک ستاره است و تجربیاتش را در اختیار تیم و بازیکنان جوان می‌گذارد. خیلی از بازیکنان ما تجربه حضور در بازی‌های آسیایی را ندارند اما مطمئنا با صحبتهایی که سرمربی تیم داشته آنها بخوبی با فضای این مسابقات کنار می‌آیند. ما تیمی فوق‌العاده داریم که می‌تواند هر کاری انجام دهد. من هم خودم خیلی انگیزه دارم و می‌دانم با حمایت هواداران می‌توانیم آنها را رو سفید کردم. امیدوارم هواداران هم شرایط سخت ما را مثل همیشه درک کنند و تا روز آخر به حمایت‌شان از تیم ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز