خبرگزاری کار ایران

واکنش قهرمان کشتی جهان به حذف عجیبش؛

کاکس: زمان وزن کشی را اشتباه به من اعلام کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۶۶۶

کشتی‌گیر آمریکایی قهرمان جهان می گوید حذفش از رقابت های انتخابی المپیک، پیش از شروع این رقابت ها، نتیجه یک سوتفاهم بوده است.

به گزارش ایلنا، جیدن کاکس طبق اعلام فدراسیون کشتی آمریکا و پس از غیبت در وزن کشی در صبح روز جمعه از شرکت در رقابت های انتخابی المپیک و در نتیجه از حضور در المپیک توکیو محروم شد.

کاکس که در المپیک 2016 برنده مدال برنز کشتی آزاد شده است قرار بود روز جمعه برای حضور در فینال 97 کیلوگرم در روز شنبه برابر کایل اسنایدر، قهرمان المپیک، کشتی بگیرد.

کاکس گفت: "به من زمان برگزاری وزن کشی را اشتباه اطلاع دادند و این حقیقت محض است." کاکس پیش از برگزاری فینال روز شنبه، به NBC گفت که همچنان در حال طی کردن روند تجدیدنطرخواهی است.

کاکس در آن زمان گفته بود: "واقعا فکر می کنم این فقط یک سوتفاهم است. به تصویر بزرگتر که نگاه کنیم احساس می کنم که... چطور بگویم... حدس می زنم که به من فرصت برابری برای حرف زدن داده نشده است. نمی دانم چطور باید بیانش کنم اما فکر می کنم که این تنها یک سوتفاهم است. من این حق را می خواهم که نماینده کشورم باشم."

کاکس گفت که مربی او، کوین جکسون که قهرمان المپیک 1992 بوده و همچنین مربی توسعه کشتی آمریکا نیز هست، به او زمان اشتباهی را برای وزن کشی اعلام کرده است.

کاکس افزود: "من برای چیزی که معتقدم درست است خواهم جنگید. دیوانه ام اگر این کار را نکنم. رویای من در خطر است پس من مجبورم که این کار را بکنم. در کل من می خواهم انسانی با مهربانی و لطف باشم اما در عین حال وقتی نوبت به انجام بعضی کارها می رسد من نیز مجبورم دنیا را بهم بریزم و دیوارها را پایین بیاورم. این مدلی است که من با اوضاع کنار می آیم. همیشه اینطور بوده ام.

وقتی این کارزار را آغاز کردیم به مسئولان کشتی آمریکا گفتم به هر حال هر تصمیمی که بگیرید نقش من تغییر نخواهد کرد. گفتم اگر بگویید نه نمی توانم کشتی بگیرم اما به هر حال به تمریناتم ادامه می دهم و همین کار را هم کردم چرا که من برای قهرمانی جهان تمرین می کنم. یا بگویید بله که آنوقت می توانم کشتی بگیرم و برای مسابقه بعدی تمرین می کنم."

نکته اینکه درخشش کاکس در کشتی جهان به وزن 86 کیلوگرم برمی گردد که او نخستین مدال مهم خود را در این وزن و رقابت های المپیک ریو به دست آورد، اما با حضور در وزن 92 کیلو، کاکس دو مقام قهرمانی را در سال های 2018 و 2019 کسب کرد. او در سال 2019 تبدیل به دومین کشتی گیر مرد تاریخ آمریکا شد که به قهرمانی جهان یا المپیک، بدون دادن حتی یک امتیاز به حریفان، دست پیدا می کرد. 

او از سال 2018 به بعد روی دور بردهای متوالی است و در بیش از 20 مسابقه پیروزی شده است.

در فوریه سال 2020 کمتر از دو ماه قبل از برگزاری رقابت های انتخابی، او تصمیم گرفت به جای بازگشت به 86 کیلوگرم، وزنی که در المپیک ریو داشت، در یک وزن بالاتر به دیدار کایل اسنایدر دارنده مدال طلای المپیک 2016 برود و او را به چالش بکشد.

اسنایدر جوانترین کشتی گیر آمریکایی است که در سال 2015 و در 19 سالگی برنده یک عنوان قهرمانی جهان شد و در سال 2016 نیز در المپیک به قهرمانی رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز