خبرگزاری کار ایران

حسین کعبی در گفتگو با ایلنا:

با فولاد برای آبروی ایران می‌جنگیم/ بدترین خاطره فوتبالی من ضربه به فیگو بود/ کدام گزارشگر در بازی‌های لسترسیتی گفت حسین کعبی در این تیم بوده/ پرسپولیس را دوست دارم اما اهل لوگو بوس کردن نیستم/ اگر سیاست بلد بودم بیش از صد بازی ملی داشتم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۱۳۴

حسین کعبی: تیمی که به دنبال موفقیت و نتیجه گیری است برایش مهم نیست که در اهواز بازی کند یا عربستان. هر کجا که باشد شک نکنید با غیرت و تلاش خود بهترین عملکرد را از خود به ثبت خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حسین کعبی پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن سابق دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس با حضور جواد نکونام روی نیمکت فولاد به عنوان دستیار وی در این تیم حضور دارد . از همین رو خبرنگار ما با وی مصاحبه‌ای را انجام دادیم که در ادامه آن را خواهیم خواند.

سال 99 چگونه بود؟ 

سال 99 خداراشکر از نظر فوتبالی سال بدی برای من نبود با فولاد موفق شدیم سهمیه آسیایی را کسب کنیم و یکی از مدعیان لیگ برتر باشیم.  اما متاسفانه در این سال برخی از دوستان خود از جمله مهرداد میناوند و علی انصاریان را از دست دادیم. نمی‌توانم بگویم سال خوبی بود یا سال بدی شرایط برای من حداقل 50، 50 بود. ما در سال جدید باید در آسیا ابتدا به مصاف العین برویم و امیدوارم بعد از شکست این تیم خوب اماراتی از مرحله گروهی نیز صعود کنیم هرچند به خوبی می‌دانیم که بعد از شکست این تیم در گروه سختی قرار خواهیم گرفت و امیدوارم سال جدید سال خوبی برای فولاد و فوتبال ایران باشد.

با کرونا چطور سر کردید؟

من اصلا فکر نمی‌کردم این بیماری بخواهد انقدر طول بکشد. کرونا اتفاقات عجیب و غریبی را رقم زد. ابتدا کل مسابقات ورزشی از جمله فوتبال در کل دنیا تعطیل شد و بعد از آن که مسابقات از سرگرفته شد از حضور تماشاگران محروم شدیم که بدون آنها فوتبال هیچ معنی ندارد. اما همچنان باید مراقب باشیم و امیدوارم این بیماری هرچه زودتر ریشه کن شود و هیچ کسی اسیر این ویروس منحوس نشود. 

علی کریمی در انتخابات فدراسیون شرکت کرد و رای نیاورد، نظر شما چیست؟
علی کریمی به قدری بزرگ است که ما و فوتبال ما به اون نیاز داریم. او به کمک و حمایت من و امثال من نیاز ندارد و خود علی به همه چیز به خوبی آگاه است و او نیاز ندارد که کسی به او بگوید که چه بکند و چه نکند.

میزبانی را از شما گرفتند، کار شما سخت نشد؟
تیمی که به دنبال موفقیت و نتیجه گیری است برایش مهم نیست که در اهواز بازی کند یا عربستان. هر کجا که باشد شک نکنید با غیرت و تلاش خود بهترین عملکرد را از خود به ثبت خواهیم رساند و برای آبروی ایران خواهیم جنگید. همه می‌دانیم که در حق تیم‌های ایرانی اجحاف شده است درحالی که تیم ملی باید 3 بازی را در ایران انجام می‌داد میزبانی را از ما گرفتند و آن را به بحرین دادند. مگر می‌شود پرسپولیس که نایب قهرمان آسیا شده است حالا باید برود هند بازی کند؟ کجای فوتبال دنیا این اتفاق می‌افتد؟ متاسفانه ما قدرتی نداریم تا لابی کنیم چرا که آقایان همش جنگ بر سر حضور در فدراسیون را دارند و اگر کسی بود که اهل فوتبال بود قطعا این اتفاقات رخ نمی‌داد.

تیم ملی می‌تواند به دور بعدی صعود کند؟
ما پتانسیل‌های بالا و بازیکنان فوق العاده خوبی را در اختیار داریم و شک نکنید ما ایرانی‌ها مرد روزهای سخت هستیم و انشالله از گروه خود صعود خواهیم کرد.

خیلی ها کعبی را با آن ضربه معروف به فیگو به یاد می‌آورند، نظر شما چیست؟ 

هنوز با اینکه 16 سال از این ماجرا گذشته است خیلی‌ها که من را می‌بینند می‌گویند این همان کسی است که با پا به صورت لوئیس فیگو زد و واقعا مردم همیشه به من لطف دارند. اما برخلاف واکنش‌های مردم من اصلا خاطره خوبی از این ماجرا ندارم  و این بدترین خاطره فوتبالی من است چراکه اگر خدای ناکرده اتفاقی برای فیگو می‌افتاد من نمی‌توانستم خودم را ببخشم.

برانکو یا دنیزلی؟

سبک این دو مربی کاملا متفاوت است. این هنر یک مربی است به خود و بازیکن آنقدر اعتماد دارد که تنها چند دقیقه پیش از شروع بازی پست بازیکن را تغییر می‌دهد و اتفاقا جواب هم می‌دهد. دنیزلی پیش از دربی به من گفت تو را در پستی بازی خواهم داد که هیچکس فکرش را نمی‌کند. روز جلسه بازی وقتی به من گفت تو مهاجمی همه تعجب کردند. برانکو نیز مربی باهوشی است او با توجه به فیزیک بدنی و قد من از من در دفاع راست استفاده کرد درحالی که پرسپولیس واستقلال همان زمان در دفاع راست بازیکنان شاخصی را داشتند و این نشان می‌دهد چقدر برانکو باهوش است. من 5 سال با برانکو کار کردم و خاطرات خوبی را از او به یاد دارم. اما باید با جان و دل بگویم فوتبالم را مدیون حسین فرکی و محمد دادکان هستم.

بهترین بازیکنی که کنار او بازی کرده‌اید؟
من خداراشکر کنار بازیکنان بزرگی زیادی بازی کردم از جمله علی کریمی، جواد نکونام، علی دایی و مهدی مهدوی کیا. من کنار آقا مهدی 9 سال در سمت راست تیم ملی بازی کردم و یک بازی را از دست ندادم. خیلی دوست داشتم در حمله بیشتر حضور داشته باشم اما مهدی در اروپا و هامبورگ بازی می‌کرد. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران و آسیا است و افتخار می‌کنم که در کنار او بازی کردم. شاید اگر کمی سیاست بلد بودم و رک نبودم بازی‌های ملی من بیشتر از 100 بازی می‌شد.

شما تجربه لژیونر شدن با لباس لسترسیتی را دارید، از خاطرات خود در این تیم بگوید

کدام گزارشگر یک بار وقتی بازی لسترسیتی را گزارش کرد گفت حسین کعبی در این تیم بازی کرده است؟ لسترسیتی قهرمان شد در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد اما هیچ‌کس نگفت یک بازیکن ایرانی در این تیم بازی کرده است. اما من کافی بود دور موهایم را سفید کنم همه سایت‌ها و روزنامه‌ها برای من حاشیه درست می‌کردند که فلانی چرا موهایش را اینگونه زده است. متاسفانه در دروان حضور من در لستر این تیم 5 مربی عوض کرد و همین موضوع مانع نتیجه گیری تیم شد. من 9 ماه در این تیم حضور داشتم با لستر نیز قرارداد داشتم و مدیران لستر نیز علاقه داشتند من در تیم بمانم اما اینگونه تیم ملی را از دست می‌دادم و شرایط می‌توانست برای من بدتر بشود از همین رو به پرسپولیس رفتم و خداراشکر موفق شدیم قهرمان لیگ برتر شویم. 

به دنبال گذراندن کلاس‌های مربیگری در این تیم هستید؟ 

بله. اما متاسفانه کرونا همه چیز را تحت شعاع خود قرارداده است و اکنون تمام فکر و ذکر من موفقیت و فولاد است. ان‌شالله بعد از پایان کرونا به دنبال آن خواهم بود و از طریق لستر اقدام خواهم کرد. 

شما در فولاد و پرسپولیس محبوب بودید. اگر به شما پیشنهاد مالی خوبی بدهند محبوبیت را انتخاب میکنید یا پول را؟ 

من پرسپولیس را دوست دارم آنقدر که، وقتی استقلالی ها به من توهین کردند دو برادرم که استقلالی بودند را پرسپولیسی کردم و حالا که در فولاد هستم آنها نیز طرفدار فولاد هستند. من هر جا بروم با جان و دل برای آن تیم کار خواهم کرد. اما  رک بگویم من پول را انتخاب میکنم و اهل اینکه لوگو و پیراهن تیم را ببوسم نیستم چون اگر در این روزگار پول نداشته باشی حتی حسین کعبی نیز باشی کسی سلامت را علیک نخواهد گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز