خبرگزاری کار ایران

آقای وزیر، به جای کنایه زدن به علی کریمی به این موارد پاسخ بده؛

ابهامات رفع نشده عملکرد مسعود سلطانی فر در ماه‌های پایانی حضورش در وزارت ورزش

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۹۳۴

وزیر ورزش و جوانان در حالی پاسخی کنایه آمیز به علی کریمی داده است که ابهامات بدون پاسخ در دوران حضورش در این وزارت خانه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال با وجود گذشت قریب به یک ماه همچنان مورد بحث است و در موردش اظهارنظرهای مختلفی صورت می‌گیرد که واکنش‌هایی هم به همراه دارد. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان اخیرا در صحبت‌هایی در واکنش به انتقادات علی کریمی در مورد مهندسی انتخابات فدراسیون او را بازنده‌ای عنوان کرده که نمی‌خواهد شکست خود را بپذیرد و این موضوع واکنش‌هایی به همراه داشت که عمدتا علیه وزیر ورزش بودند. 

مسعود سلطانی فر که دوران پر حاشیه‌ای در زمان حضورش بر مسند وزارت ورزش داشته معمولا پاسخگوی انتقاداتی که به عملکردش در این وزارت خانه صورت گرفته نبوده است و معمولا اظهارات این چنینی او که خیلی مرتبط به فضای کاری تحت امرش نیست را به جای پاسخگویی در مورد ابهامات عملکردش در وزارت ورزش شاهد بودیم.

سلطانی فر در طول دوران حضورش در وزارت ورزش با انتقادات زیادی روبرو بوده که پاسخ روشنی هم به هیچکدام داده نشده است. که اینجا به برخی از آنها می‌پردازیم:

 

* خصوصی‌سازی سرخابی‌ها

ماجرای خروج دولت از تیم داری سال‌های سال است که مطرح است و اقداماتی در دولت‌های مختلف در خصوص آن صورت گرفته که هیچکدام به مرحله عمل نرسیدند و در سال‌های اخیر هم در وزارت تحت امر مسعود سلطانی فر بارها در این خصوص صحبت شده و وعده‌هایی در این باره داده شده که تا امروز نتیجه‌ای در عمل نداشته و همچنان استقلال و پرسپولیس دو باشگاه تحت امر وزارت ورزش هستند و این وزارتخانه تصمیمات مدیریتی دو باشگاه را اتخاذ می‌کند.

 

* انتخاب های اشتباه 

فوتبال یکی از محبوبترین عناصر اجتماعی حال حاضر کشور محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را صرفا یک رشته ورزشی تلقی کرد و در این میان دو تیم مطرح پایتخت در مجموع بخش کثیری از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و وضعیت این دو باشگاه اهمیت بالایی برای فوتبالدوستان دارد و از طرفی هزینه‌های میلیاردی در این دو باشگاه به مدیریت اصولی نیاز دارد که در سال‌های اخیر شاهد آن نبودیم و انتخاب های وزارت ورزش در هیات مدیره دو باشگاه عمدتا افراد کار آمدی نبودند و نه عملکرد مدیریتی آنها برآیند مثبتی داشت و نه رضایت هواداران این دو باشگاه جلب شد و این انتخاب های اشتباه تغییرات متعددی را به همراه داشت که هم مشکل جدی عمر کوتاه مدیریتی در کشور را در اینجا هم شاهد بودیم و البته تغییرات انجام شده هم نتایج مثبتی به همراه نداشته است. 

 

* موج جدید مهاجرت ورزشکاران 

مهاجرت ورزشکاران چند سالی می‌شود که در کشور باب شده و کشورهایی که کمبود نیروی مستعد در ورزش‌های مختلف دارند رو به جذب استعدادهای سایر کشورها با پرداخت های مالی می‌آورند و تعدادی ورزشکار ایرانی هم در این سال‌ها مهاجرت کرده و برای پرچم کشور دیگری مسابقه دادند. این موضوع در سال‌های اخیر و دل وزارت ورزش تحت امر سلطانی فر بیشتر از قبل صورت گرفته است و تا کنون در این وزارت خانه حدود 20 ورزشکار مطرح از کیمیا علیزاده گرفته تا علیرضا فیروزجا و سعید ملایی و... در سالهای اخیر مهاجرت کردند که این افراد عمدتا سانس‌های اصلی کسب مدال المپیک بودند و با سرمایه کشور تبدیل به قهرمان ورزشی شدند ولی با بی‌توجهی‌های صورت گرفته جذب سایر کشورها شدند. 

گزارش کامل ایلنا در این خصوص را می‌توانید در اینجا بخوانید.

 

* ابهامات قرارداد ویلموتس 

فاجعه‌ای که در خصوص قرارداد مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی رخ داده هزینه گزافی روی دست ورزش ایران گذاشته و اگرچه متهم ردیف اول این قرارداد مسئولان وقت فدراسیون هستند که هرگز در هیچ محکمه‌ای پاسخگوی اشتباه و قصور خود نبودند ولی وزارت ورزش هم نمی‌تواند خودش را مبرا از این ماجرا بداند. چندی پیش مهدی تاج در صحبت‌های خود عنوان کرد ویلموتس را مرکز فرهنگی ایران - هلند به او معرفی کرده که یک جستجوی ساده در مورد این مرکز مشخص کرد که قرارداد همکاری با آن از سوی سلطانی فر در زمان حضورش در سازمان میراث فرهنگی بسته شده و این موضوع انگشت اتهام را به سمت وزیر ورزش برد. 

گزارش کامل این قرارداد را می‌توانید اینجا بخوانید.

 

* فرار از استیضاح

عملکرد بحث برانگیز مسعود سلطانی فر در وزارت ورزش بارها او را تا پای استیضاح برده و حتی بحث جدی در مورد پایان زودهنگام عمر وزارت او مطرح شده ولی هربار امضاهای استیضاح او به حد نصاب نرسیده است. اگرچه نمی‌توان در این خصوص سلطانی فر را متهم کرد ولی شایعاتی در خصوص استیضاح نشدن او در محافل رسمی و غیر رسمی شکل گرفته و کم و بیش در رسانه‌ها مطرح شده است که حتی در صورت نادرست بودن باید نسبت به آن واکنشی صورت می‌گرفت و روشنگری می‌شد و سکوت در این خصوص به شایعات مطرح شده بیش از قبل دامن زد. حتی برخی از پیشکسوتان فوتبال مدعی شدند تعاملی میان وزارت ورزش و مجلس در خصوص انتخاب برخی فدراسیون ها از جمله فدراسیون فوتبال صورت گرفته که مانع استیضاح سلطانی فر شده است که البته در مورد فدراسیون فوتبال این اتفاق نیافتاده و گزینه‌ای که گفته می‌شد مورد حمایت مجلس است رای نیاورد تا این شایعات رنک ببازد ولی در هر صورت این سوال جدی وجود دارد که چرا سلطانی فر با وجود انتقاداتی که به عملکردش مطرح است جزو وزرایی است که هیچ وقت کارش به استیضاح کشیده نشده است. 

 

* تعلیق فدراسیون ها

در دوره وزارت مسعود سلطانی فر برخی از فدراسیون های ورزشی از جمله شطرنج و جودو دچار تعلیق شدند و فدراسیون‌های دیگری از جمله کشتی و فوتبال هم تا یک قدمی تعلیق پیش رفتند که اولی به خاطر بدهی‌های مالی بود و دومی مشکلاتی که در اساسنامه وجود داشت و فیفا دخالت دولت در انتخابات را در آن مورد اشکال دانست که اصلاح آن زمان زیادی برد و چند مرحله طول کشید تا مورد تایید فیفا قرار بگیرد و اجازه برگزاری انتخابات داده شود. 

 

* فساد مدیران وزارتخانه

مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد بازداشت تعدادی از مدیران رده میانی و رده بالای وزارت ورزش در شهرهای مختلف است که به اتهام فساد مالی دستگیر شدند و جنجالی ترین آن یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس بود که بازداشت شد و چندی بعد به قید وثیقه آزاد شد. وزارت ورزش هیچگاه در این خصوص روشنگری نکرد و دلیل بازداشت این نفرات و تکلیف آنها را مشخص نکرد و معلوم نشد پرونده این افراد به کجا کشید و چه افرادی مسئول انتصاب این افراد بودند و با آنها چه برخوردی صورت گرفت؟

 

مسعود سلطانی فر ماه های پایان وزارت خود را پشت سر می‌گذارد و به زودی با این سمت خداحافظی خواهد کرد ولی همچنان اصرار دارد به جای پاسخگویی در مورد ابهامات دوران وزارت خودش در مورد مسائلی مثل شکست علی کریمی در انتخابات فدراسیون صحبت کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز