خبرگزاری کار ایران

کمالوند: تلاش می‌کنیم حداقل یک جام به دست بیاوریم / فوتبال ما به مدیریت خوب نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۲۷۹

فراز کمالوند به عنوان یک مربی باسابقه معتقد است فدراسیون فوتبال با عوامل جدید باید با مدیریت درست کمبودها را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حضور فراز کمالوند روی نیمکت استقلال به عنوان مدیرفنی آبی‌ها یکی از اتفاقات جالب در این تیم بود چرا که سابقه فعالیت او به عنوان سرمربی بیشتر از فرهاد مجیدی بود اما او در نظر دارد آبی‌‌ها با کادرجدید در کنار مدیریت اتفاقات بتوانند حداقل یک جام برای هواداران این تیم به ارمغان بیاورند.

حضور شما در استقلال چطور صورت گرفت؟

ما به هر صورت مربی در سطح حرفه‌ای هستیم که خداراشکر تیم بزرگ و حرفه‌ای مانند استقلال به ما پیشنهاد همکاری داد و خیلی خوشحالیم که در خدمت این تیم هستیم.

همه می‌گویند تجربه فراز کمالوند خیلی به استقلال و فرهاد مجیدی کمک می‌کند.

من خیلی وارد این فضا نمی‌شوم و توجهی ندارم چون بالاخره من انتخاب شده‌ام که قسمتی از کار را برعهده داشته باشم و ما هم بالاخره به تنهایی نمی‌توانیم کاری را انجام بدهیم. فرهاد دوست و رفیق قدیمی‌ام است که با هم ارتباط صمیمی داشتیم. ایشان از من دعوت به همکاری کرد و من هم بالاخره آقای مددی را بسیار آدم باتجربه و باشخصیتی دیدم، تمام تلاش‌مان را می‌کنیم در این پست جدیدی که حضور داریم به این تیم کمک کنیم چون همه می‌دانند استقلال با این قدمتی که دارد طی چند سال اخیر چه اندازه آسیب دیده است. به دلیل مسائلی که وجود داشته نتوانسته به آن جایگاه مدنظرش برسد و به امید خدا ما به عنوان عضو کوچکی از این خانواده بتوانیم در این مسیر تاثیرگذار باشیم.

شما سرمربی بودید و می‌گفتند فراز کمالوند نباید مدیرفنی شود.

من به این جملات اعتقادی ندارم چرا که مدیرفنی اگر کارش را درست انجام بدهد، پست کوچکی نیست. اظهارنظرات محترم است اما باید ببینیم آدمی که در این پست بکار گرفته می‌شود چه تعریفی از کاری که انجام می‌دهد، دارد و یا اینکه مجموعه از او چه انتظاری دارد. اتفاقا من از شرایط کاری خودم خیلی راضی هستم چون بالاخره تجربه بیست و پنج ساله‌ام را در استقلال استفاده می‌کنم و این یک اتفاق جدید است.

شرایط استقلال در جدول را مناسب می‌بینید؟

بهتر می‌شویم، روز به روز این تیم بهتر می‌شود و روند رو به رشد ما کاملا مشخص است. به امید خدا این بازی‌ها هرچه جلوتر برود، اوضاع تیم ما هم بهتر می‌شود.

نظر شما درباره میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا چگونه است؟

به هر صورت الان شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم در کشورمان میزبانی کنیم. این یک امتیاز مثبتی برای آنهاست و برای ما منفی است اما ما به آنجا می‌رویم تا بجنگیم و نتیجه خوبی بگیریم. اگر شرایط طوری بود که اینجا میزبانی می‌کردیم به نفع ما بود اما الان نباید به این شرایط فکر کنیم و باید به موفقیت استقلال و صعود از دور گروهی فکر کنیم.

نقل و انتقالات چطور بود؟

نقل و انتقالات در نیم فصل سخت است به دلیل اینکه بازیکن آزاد به ندرت پیدا می‌شود و بازیکنان خوب هم به همان مراتب سخت از تیم‌شان جدا می‌شوند. در تلاش بودیم تا بهترین بازیکنان را جذب کنیم.

چشم انداز استقلال با فرهاد مجیدی و فراز کمالوند چیست؟

ما دنبال کسب جام هستیم. در هر سه جام، حذفی، لیگ و آسیا. ما به دنبال هر سه جام هستیم و به امید خدا تلاش داریم تا حداقل یک یا دو جام به دست بیاوریم.

برای کنترل حواشی چه تصمیماتی دارید؟

به نظرم اگر خوب مدیریت باشد، حاشیه‌ای ایجاد نمی‌شود. همه این‌ها به این بستگی دارد که ما چگونه مدیریت کنیم. اتفاقات همیشه در تیم‌ها زیاد است اما در نهایت ما به عنوان کادرفنی فقط خیر و صلاح باشگاه و تیم را می‌خواهیم.

قبول دارید استقلال را حواشی گرفتار کرده است؟

فوتبال ایران به صورت کلی با حواشی همراه است اما ما باید عاقلانه رفتار کنیم و مدیریت داشته باشیم.

تیم ملی با اسکوچیچ به جام جهانی می‌رود؟

یک مقدار کار سخت شد، بازی‌های به بحرین رفته است که آنجا هوا مطلوب نخواهد بود و آن زمان از سال گرما اذیت کننده است ولی امیدوارم این اتفاق بیفتد چون در غیر این صورت فوتبال ما خیلی ضرر می‌کند.

از شهاب عزیزی خادم به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال چه انتظاری دارید؟

تمام قول‌ها و کارهایی که قرار بوده انجام شود اما نشده را ایشان اگر انجام بدهند مطمئنا وضعیت فوتبال ما تغییر می‌کند. یکی از این موارد سیستم کمک داور ویدیویی است، یک مورد دیگر توجه به فوتبال پایه است. حتی احداث کردن زمین‌های ورزشی خوب هم می‌تواند یکی از وظایف فدراسیون باشد.

فوتبال ما بیشتر از همه به چه چیزی نیاز دارد؟

مدیریت. ما اگر مدیریت خوبی داشته باشیم خیلی از موارد رخ نمی‌دهد و امیدوارم که مسیر فوتبال ما رو به رشد باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز