خبرگزاری کار ایران

سمیعی: اعتراض بازیکنان ما به وقت‌های تلف شده بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۳۱۹

معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد شرایط این باشگاه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، فرشید سمیعی بعد از تساوی بدون گل مقابل آلومیینوم اراک اظهار داشت: دوستانی که آنجا بودند با توجه به محاسبه وقت های اضافه به محاسبه کم این وقت‌ها اعتراض داشتند و در خود وقت اضافه هم بازی متوقف شد که آن هم لحاظ نشد. بازیکنان و مربیان ما نسبت به این وقت‌های محاسبه نشده اعتراض داشتند. 

وی در مورد بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه گفت: به خاطر مطالبات میلیچ پنجره بسته شده بود که مالی باشگاه این طلب را پرداخت کرده که منتظریم فیفا تاییدیه بدهد تا پنجره باز شود. هنوز بابت طلب استراماچونی پنجره استقلال بسته نشده است. بابت میلیچ هم با اسنادی که ارایه شده پنجره باز خواهد شد.

سمیعی در مورد پرونده حرفه‌ای سازی باشگاه استقلال گفت: در این مورد آنچه که باشگاه باید انجام می‌داد را به نحو احسن انجام داده است. از فدراسیون هم متشکریم و آقای زارعی این کمک ها را انجام می دهد. در پرونده حرفه‌ای سازی دو موضوع خارج از دست باشگاه استقلال است یکی در مورد مالکیت مشترک است که باید 90درصد از مالکیت مشترکش با پرسپولیس متفاوت باشد که این مسئله در اختیار باشگاه استقلال نیست. وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی باید این اقدام را انجام بدهند. یکی هم ورزشگاه آزادی، سخت‌افزار و امکانات است که باید تعمیر، ترمیم و آماده شود. ایراد‌های سخت‌افزاری زیادی گرفتند که این دو مورد خارج از دست باشگاه استقلال است. فکر می‌کنم تا دی‌ماه باید همه اینها انجام شود. بعد از آن دیگر ما وقتی نخواهیم داشت. 

سمیعی در مورد اینکه مطالبات استراماچونی چه زمانی پرداخت می‌شود زیرا هواداران از این بابت نگرانند، گفت: هم در زمان مربی سابق باشگاه و هم‌اکنون آقای فتح‌الله‌زاده به فکر پرداخت مطالبات این مربی هستند تا تیم بتواند در نیم فصل از پنجره نقل و انتقالاتش استفاده کند. 

وی در مورد اینکه بعد از برنده شدن استقلال در پرونده پادوانی در دادگاه CAS این بازیکن مصاحبه کرده و گفته که دوباره از باشگاه استقلال شکایت خواهد کرد، اظهار داشت: در مورد این پرونده دو وظیفه داریم یکی وظیفه حقوقی و قانونی است که بخش حقوقی و وکلایش آن را انجام داده‌اند اما مسئله دیگر مسئله اخلاقی است؛ پادوانی در تیم استقلال دچار این مشکل شد که هر اقدامی باشگاه استقلال فارغ از رأی حقوقی انجام بدهد باید به بازیکن خودش رسیدگی کند این هدف تمام مدیران است. اگر مسیر خصوصی‌سازی خوب پیش برود این امکان وجود دارد که باشگاه استقلال یکسری خدمات به پادوانی ارائه کند که با فرهنگ ایرانی همخوانی داشته باشد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد اینکه سازمان لیگ اعلام کرده 60 میلیارد تومان باشگاه استقلال به آنها بدهکار است، گفت: نه، این نبوده در خصوص تبلیغات محیطی آنچه وجود دارد این است که قراردادی که بسته شده 39 میلیارد تومان به سازمان پرداخت شود. زمانی که آقای آجرلو آمدند کل مبلغ تبلیغات محیطی که به باشگاه استقلال تعلق می‌گرفت 5 میلیارد تومان بود و درآمد سازمان لیگ از آن یک میلیارد تومان بود. حالا چه اتفاقی افتاده که آقایان از یک میلیارد تومان مدعی 90 میلیارد تومان شده‌اند. من عدد 90 را قبول ندارم اما چرا 90 میلیارد تومان؟ یعنی ظرف یک سال که استقلال آمد به ناگاه این اعداد و ارقام مطرح شده است.

وی افزود: بعد از اینکه استقلال مدعی شد این رقم باید بسیار بالاتر باشد به ناگاه این رقم مطرح شد. اگر آقایان مدعی هستند که 30درصد سهم آنها 90 میلیارد تومان می‌شود پس 70-80 درصد سهم استقلال در پنج سال گذشته چه رقمی می‌شده است. پس سال‌های گذشته چرا 5 میلیارد، 3 میلیارد و 2 میلیارد بوده و این مبالغ را به استقلال می‌دادید. رقم 39 میلیارد تومان بود که باشگاه استقلال کاملاً این رقم را قبول داشت.

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: کل تبلیغات فصل را به استقلال واگذار کرده بودند اما در اولین و دومین بازی سازمان لیگ مانع از انجام تبلیغات باشگاه استقلال شد. فقط استقلال می‌گفت این دو بازی اول را از عدد 39 میلیارد تومان کم بکنید و بقیه را باشگاه استقلال نقداً پرداخت می‌کند اختلاف همین بود که حَکم انتخاب کردند حکم هم اعلام کرده که نظرش به زودی به باشگاه ابلاغ می‌شود. باشگاه استقلال آماده است که کل مبلغ را یکجا پرداخت کند هیچ مشکلی نیست. اما در مورد اینکه اعلام کردند باشگاه جعل کرده و از سند مجعول استفاده کرده اقدامات حقوقی انجام شده و شکایت کیفری برعلیه اظهارکننده انجام شده است. 

سمیعی در مورد اینکه شایعه شده بود آجورلو اختلاس کرده است، عنوان کرد: اصلاً چنین چیزی نبوده است. نه گزارش و نه نامه‌ای بوده است. او نهایت تلاشش را کرده است. یادتان باشد زمانی که آقای آجورلو آمدند تبلیغات محیطی 5 میلیارد تومان بود و کل عایدی از تبلیغات پیراهن 10 میلیارد تومان بوده است. ما حساب کردیم با 15 میلیارد تومان برای تیم‌هایی که با 500-600 و 700 میلیارد تومان بودجه‌شان است رقابت کند. الان هم مشکل اساسی این است آن زمانی که قانون‌گذار آمد و از هزینه‌کرد وزارت ورزش در بخش حرفه‌ای جلوگیری کرد فکرش را نکرد که استقلال از کجا باید با تیم‌های صنعتی و معدنی و فلزی رقابت کند چون واقعاً امکانش نیست هیچ بودجه وجود ندارد و باید مدیران استقلال باید کار اقتصادی و بازرگانی کنند که بالای 90 درصد از وقت‌شان را می‌‌گیرد. 

وی در مورد اینکه شما چه مبلغی معتقدید به سازمان لیگ بدهکارید، گفت: آقایان هر بازی را 10 میلیارد تومان حساب کرده بودند که 3 میلیارد تومان سهم خودشان می‌شد. استقلال می‌گوید دو بازی اول بابت میزبانی و چهار میلیارد تومان هم بابت بازی‌هایی که مهمان است باید کسر شود تا مبالغ پرداخت شود. 

معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد اینکه قراردادی که در زمان آقای آجورلو بسته شده تکلیفش چه می‌شود، گفت: آن قراردادها ادامه پیدا می‌کند باشگاه استقلال به عنوان شخصیت حقوقی متعهد انجام قرارداد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز