خبرگزاری کار ایران

بدون مسی و بدون پول؟

گزارش: چالش‌های پیش روی خوان لاپورتا

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۶۶۶

خوان لاپورتا اکنون با گذشت یک هفته از انتخاب به عنوان ریاست جدید باشگاه بارسلونا باید بحران و چالش‎‌های پیش رو را بررسی کند.

به گزارش ایلنا، خوان لاپورتا پس از پیروزی در انتخابات آخر هفته گذشته حق داشت روحیه جشن و پیروزی داشته باشد اما می‌داند که اکنون چندین مشکل اساسی برای حل و فصل پیش روی او وجود دارد. 

لاپورتا، یکشنبه شب پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید بارسلونا، شروع به جشن گرفتن و در واقع از همان‌جا مشکلاتش هم آغاز شد. "به پاریس برویم، برای کامبک!" او فریاد می‌زد اما بیشتر از اینکه امیدوار باشد او یک توقع ایجاد کرد. 

این مقدار اعتقاد برای جبران نتیجه رفت بازی مقابل پاری سن ژرمن، چهارشنبه شب در پارک دو پرنس از بین رفت و اکنون دوره سختی برای فرمانده کل بارسلونا آغاز شد. البته او از عملکرد شاگردان کومان در پاریس تمجید کرد.

درست است که بازی برگشت یک بر یک به پایان رسید، به این معنی که PSG در مجموع 5-2 به دور بعدی صعود کرد، اما شاگردان رونالد کومان از ابتدا تا انتهای مسابقه میزبان را تحت سلطه خود درآوردند و حتی اگر پایان کار آنها خیلی ضعیف نبود، به خصوص در طول بازی، حتی میتوانستند یک بازگشت باورنکردنی را در نیمه اول رقم بزنند.

نمایش چشمگیر فقط این باور را تقویت کرد که بارسا هنوز می‌تواند به قهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری دست یابد، که این یک موفقیت بزرگ در فصلی که باشگاه با تغییرات زیاد در مدیریت بوده، خواهد بود - به طور بالقوه آخرین لیونل مسی در کاتالونیا.

البته این بزرگترین کار برای لاپورتا روی صندلی ریاست جدید است: حل و فصل آینده ستاره آرژانتینی این باشگاه. در جریان سخنرانی‌های جنجالی در رقابت با رقبای انتخاباتی خود، لاپورتا گفت که بر اساس روابط شخصی آنها، شانس زیادی برای متقاعد کردن شماره 10 برای ماندن دارد.

مسی پیروزی لاپورتا در انتخابات را تبریک گفت و اکنون به نظر می‌رسد او نسبت به تابستان که با ارسال بروفکس به باشگاه پس از تحقیر مقابل بایرن مونیخ خواستار جدایی از بارسلونا بود، بیشتر در آستانه خروج قرار گرفته است. هر چیز دیگری که لاپورتا روی آن کار می‌کند بدون شک با آینده مسی گره خورده است.

بارسلونا از نظر مالی در وضعیتی بد است و اگر کاپیتان قرارداد جدیدی را امضا کند، باید شرایط و آپشن‌های بسیار کمتری داشته باشد. چند وقت پیش روزنامه ال موندو جزئیات قرارداد ستاره آرژانتینی را فاش کرد و نشان داد وی سالانه 138 میلیون یورو (112 میلیون پوند / 167 میلیون دلار) درآمد دارد. بارسلونا تقریباً 1.2 میلیارد یورو (1.1 میلیارد پوند / 1.5 میلیارد دلار) بدهی دارد، بنابراین بدیهی است که مسی در صورت ماندن در نیوکمپ باید مایل به کاهش مقدار قابل توجهی از حقوق خود باشد.

ماندن او به همین آسانی نخواهد بود اما اگر او در بارسلونا بماند، چند بازیکن باید جدا شوند، از جمله آنتوان گریزمان و فیلیپ کوتینیو. هزینه جذب این دو بازیکن 280 میلیون یورو (240 میلیون پوند / 333 میلیون دلار) بود و اگرچه بارسلونا نمی‌تواند این رقم را جایگزین کند، آنها تلاش خواهند کرد تا ضمن خارج کردن بازیکنانی که هرگز در نیوکمپ جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند، به آنچه می‌توانند برسند.

از طرف دیگر، اگر مسی از بارسلونا خارج شود، مسئله ای وجود دارد که گریزمان در نقش شماره 10 پشت یک مهاجم میانی جالب توجه‌تر بازی کند، دقیقاً همان کاری که او با اولیویه ژیرو برای فرانسه انجام می‌دهد. هیچ شکی نیست که او در این پست می‌تواند بهترین نمایش خود را داشته باشد همانطور که در کنار افرادی مانند ماریو مانژوکیچ، فرناندو تورس، دیگو کاستا و آلوارو موراتا او بهترین عملکرد را در این پست داشت.

البته، تصمیم مسی هرچه که باشد، لاپورتا باید تجارت بهتری نسبت به فروش جوزپ ماریا بارتومئو انجام بدهد. اجازه دادن به جدایی لوییز سوارز از جمله دردناک‌ترین تصمیم‌های مدیریت قبلی برای هواداران بارسلونا بود و اکنون این ستاره اروگوئه‌ای روخی بلانکوس را به کسب اولین جام لالیگا پس از سال 2014 هدایت می‌‌کند.

مشکل دیگر رئیس جدید درباره قراردادهاست. معامله اسکار مینگوئزا در تابستان جاری به پایان خواهد رسید، در حالی که قراردادهای عثمان دمبله، سرجی روبرتو، آنسو فاتی، پدری و ایلیکس موریبا در ژوئن 2022 پایان می‌یابد. لاپورتا ممکن است به دنبال پس انداز باشد، اما هر یک از این پنج بازیکن انتظار افزایش حقوق را دارند. به ویژه آنسو و پدری که این فصل به چهره‌های اصلی بارسلونا تبدیل شده‌اند و خواهان شناخت مالی این واقعیت در برگه‌های دستمزد خود هستند.

البته ، استفاده از بازیکنان لاماسیا برای کمک به پیشرفت تیم نه تنها بخش مهمی از فلسفه بارسلونا است، بلکه راهی برای کاهش بدهی آنهاست. این ممکن است باعث شود لاپورتا به رونالد کومان اجازه دهد یک سال دیگر را در راس کادرفنی حضور داشته باشد. سرمربی هلندی به شدت به پدری و مینگوئزا متکی است، در حالی که قبل از جذب میرالم پیانیچ در تابستان، به ایلایکس فرصت داد و تأکید کرد که چه اعتقادی به محصولات آکادمی دارد.

وقتی کسی همچنین فرم داخلی بارسلونا را در سال 2021 در نظر می‌گیرد، دلیل کافی برای ادامه کار با کومان وجود دارد بدون اینکه حتی به این واقعیت برسد که باشگاه می‌تواند بدون نیاز به مذاکره در مورد بازپرداخت چند میلیون یورویی دیگر با مربی اخراج شده پس از خروج گرانقیمت والورده و ستین در سال 2020، این کار را انجام دهد.

یک سال تداوم همکاری با کادرفنی فعلی نیز مطمئناً صدمه‌ای نخواهد دید، در حالی که این امر به لاپورتا نیز زمان می‌دهد تا خانه بارسا را مرتب کند قبل از اینکه تصمیم بگیرد دقیقاً چه کسی می‌خواهد بلوگرانا را به دوره جدید هدایت کند. البته اگر بخواهند خود را به عنوان یک نیروی مسلط در اروپا تثبیت کنند، آن‌ها باید تیم را تقویت کنند، بنابراین نگران کننده است که بارسا حتی پول کافی برای جذب اریک گارسیا یا ممفیس دیپای که در ژانویه با قیمت پایین هم در دسترس بودند را نداشت.

با این وجود، گارسیا، مدافع منچسترسیتی، اکنون تقریباً مطمئن است که در این تابستان به صورت رایگان به بارسلونا می‌رود و دیپای، مهاجم لیون نیز می‌تواند همین کار را انجام دهد. و با این وجود این احساس همچنان وجود دارد که بارسلونا برای تقویت روحیه و گلزنی به یک قرارداد بزرگ احتیاج دارد و ارلینگ هالند علیرغم وضعیت مالی بدشان هنوز هم در دسترس است. لاپورتا رابطه خوبی با مینو رایولا، نماینده این بازیکن نروژی دارد و در جریان مصاحبه‌های انتخاباتی خود اشاره کرد که می‌تواند یک معامله را برای جذب جذاب‌ترین مهاجم جهان برای هر سرمربی‌ را بررسی کند.

مسی با 19 گل در صدر جدول گلزنی در اسپانیا پیشتاز است، اما پشت سر او برای بارسلونا گریزمان با شش گل و آمار رقت انگیز قرار دارد. واضح است که بارسلونا برای پر کردن خلا جای سوارز به یک مهاجم مکمل در سطخ جهانی نیاز دارد. انتظار می‌رود لاپورتا در هفته‌های آینده متیو آلمانی و جوردی کرایوف را به بخش برنامه ریزی باشگاه اضافه کند و از آنجا پروژه فصل آینده تبلور خواهد یافت. 11 سال از آخرین فرماندهی او در این باشگاه می‌گذرد، زمانی که بارسلونا زیر نظر پپ گواردیولا در اوج بود و این بار کاتالان‌ها با یک راه سخت‌تر و طولانی‌تر به اوج می‌رسند. هنوز هم، پس از اینکه PSG آنها را از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا خارج کرد و به پروازهای خیالی و رستگاری پایان داد، بارسلونا اکنون می‌تواند پروژه بزرگ را با لاپورتا آغاز کند و رویاپرداز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز