خبرگزاری کار ایران

باقرزاده تشریح کرد:

مزایا و معایب برگزاری لیگ والیبال به شکل متمرکز در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۶۸۸

سرمربی تیم والیبال هورسان رامسر در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو به بررسی معایب و مزایای برگزاری مسابقات لیگ والیبال در تهران پرداخت و دیده شدن بازیکنان جوان شهرستانی را از مهمترین ویژگی‌های لیگ امسال دانست.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ عارف باقرزاده در ارتباط تلفنی با برنامه «ورزش بدون ویرایش» به وضعیت لیگ والیبال کشور اشاره کرد و گفت: فدراسیون والیبال با وجود همه مشکلات و چالش های ناشی از پاندومی، لیگ را برگزار کرد تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار گیرند و برای رابت های المپیک آماده شوند.

وی به کیفیت برگزاری مسابقات لیگ اشاره کرد و افزود: یکی از استانداردهای والیبال دنیا استفاده از ویدئو چک در رقابت هاست که در دور برگشت مسابقات لیگ کشور در تهران وجود داشت که کمک بسیار بزرگی برای قضاوت، آرامش تیم ها و برگزاری مسابقات بود.

عارف باقرزاده سرمربی تیم والیبال هورسان رامسر در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو مبنی بر این که آیا انتقال تکنولوژی به شهرستان ها دشوار است، توضیح داد: در حال حاضر یک دستگاه ویدئو چک که ساخت مهندسان ایرانی است در خانه والیبال تهران و یک دستگاه دیگر که برای مسابات لیگ جهانی خریداری شده بود در فدراسیون والیبال است. با وجود حرفه ای شدن والیبال کشور، انتظار می رود لیگ هم این مسیر را طی کند و این تکنولوژی در شهرستان ها هم استفاده شود.

باقرزاده تاکید کرد: هزینه این دستگاه ها بسیار سنگین است و تهیه آن به خصوص برای تیم های شهرستانی که منابع مالی محدود دارند، دشوار است اما در به هر حال برای این که حقی ضایع نشود و دنبال کردن مسابقات راحت تر باشد، وجود این دستگاه ضروری است.

وی، برگزاری مسابقات به شکل متمرکز در تهران را یکی از ویژگی های مثبت لیگ امسال دانست و اظهار کرد: با توجه به زیرساخت های مطلوب در تهران، تیم ها از برگزاری مسابقات در این شهر استقبال کردند و یک فرصت خوب برای دیده شدن بازیکنان جوان ایجاد شد، به طوری که در لیگ امسال هر تیم ، یک یا دو بازیکن جوان معرفی کرد که چهره شدند.

این مربی والیبال با اشاره به معایب لیگ امسال، بیان کرد: یکی از چالش های اصلی برای تیم های شهرستانی به ویژه بخش خصوصی، تست های مکرر PCR، اسکان و برگزاری تمرینات در تهران بود که هزینه بالایی برای باشگاه به همراه داشت. این هزینه ها به قدری بالا بود که تیم های دارای توان مالی را هم درمانده کرده بود.

باقر زاده درباره مشکلات فنی گفت: مشکل دیگری که در لیگ امسال وجود داشت فشردگی مسابقات بود به طوری که هر هفته 3بازی برای هر تیم برگزار می شود، به همین دلیل زمانی برای ریکاوری و آنالیز فنی تیم ها وجود ندارد.

وی در خاتمه تاکید کرد: اگر مسابقات مانند لیگ های پیشین به صورت رفت و برگشت برگزار می شد مطمئنا کیفیت بالاتری داشت و تیم های شهرستانی در سالن های خود نتایج بهتری را به دست می آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز