خبرگزاری کار ایران

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی؛

قرعه آسان پرسپولیس و صنعت نفت/ خداحافظی قطعی با 4 تیم لیگ برتری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۲۳

تقابل تیم های لیگ برتری در جام حذفی باعث شده در بهترین حالت 4 تیم در مرحله یک شانزدهم نهایی حذف شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با پایان یافتن هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال وقفه‌ای 12 روزه در این مسابقات را شاهد خواهیم بود و هفته هجدهم مسابقات روز 28 اسفند برگزار خواهد شد. در این وقفه ایجاد شده طبق برنامه ریزی سازمان لیگ و کمیته مسابقات، برگزاری مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی تدارک دیده شده است که با حضور تیم‌های لیگ برتری برگزار خواهد شد. برنامه دیدارهای تیم‌های لیگ برتری در این مرحله جام حذفی که برخی از آنها مقابل هم قرار خواهند گرفت را می‌بینید:

پنجشنبه 21 اسفند

ذوب آهن اصفهان - شهر خودرو مشهد - ساعت 15 - ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

شاگردان مجتبی حسینی بعد از برد خوبی که مقابل ماشین سازی به دست آوردند پا به این مسابقه خواهند گذاشت و شهر خودرو هم پیروزی مشابهی برابر پیکان در این هفته از رقابت‌ها به دست آورد و به نظر می‌رسد دو تیم در شرایط روحی و آمادگی خوبی هستند. امتیاز میزبانی برای ذوب آهن یک پوئن ویژه است و باید دید مجتبی حسینی می‌تواند مچ مهدی رحتمی را بخواباند یا نه. جدایی ستاره شهر خودرو، امین قاسمی نژاد هم می‌تواند اتفاق تاثیرگذاری روی نتیجه بازی باشد.

 

گل‌گهر سیرجان - مس کرمان - ساعت 15 - ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

گل‌گهر که در یکی از دربی‌های کرمان روز گذشته مقابل مس رفسنجان در خانه به تساوی بدون گل رضایت داد، حالا باید برابر یک تیم هم استانی دیگر یعنی مس کرمان قرار بگیرد و در این بازی هم میزبان خواهد بود. مس که صدرنشین لیگ دسته اول است و نتایج خوبی زیر نظر مهاجری کسب کرده و حریف آسانی برای شاگردان قلعه‌نویی نخواهد بود.

 

ماشین سازی تبریز - فولاد خوزستان - ساعت 15:15 - ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز

تقابلی دیگر میان دو تیم لیگ برتری. یک طرف مهدی پاشازاده است که به تازگی هدایت ماشین سازی را بر عهده گرفته ولی نتوانسته در دو دیدار گذشته نتایج خوبی کسب کند و سمت دیگر فولادی است که با جواد نکونام این هفته مغلوب استقلال در تهران شد و حالا که شانس سهمیه از لیگ برتر را کمرنگ‌تر می‌بیند شاید به فکر این باشد که از مسیر جام حذفی جام قهرمانی و سهمیه آسیایی را کسب کند.

 

نساجی مازندران - سایپا - ساعت 15:15 - ورزشگاه وطنی قائمشهر

تقابل دو تیم پایین جدولی در جام حذفی هم در نوع خودش می‌تواند جالب باشد. نساجی که مقابل تراکتور تن به شکست داد با هدایت مجید جلالی باید به مصاف سایپایی برود که در بازی با نفت مسجد سلیمان تن به تساوی بدون گل داده است. بازی در ورزشگاه وطنی قائمشهر معمولاً برای تیم های میهمان سخت است و باید دید بازیکنان نساجی قادر به استفاده از امتیاز میزبانی هستند یا نه.

 

پیکان - استقلال - ساعت 17:30 - ورزشگاه شهدای شهر قدس

یکی از حساس‌ترین دیدارهای این مرحله تقابل پیکان با استقلال در شهرقدس است. استقلال با کادرفنی جدیدش حال خوبی دارد و مقابل فولاد هم به برتری رسیده و باید دید دومین گام این تیم با هدایت فرهاد مجیدی این بار در جام حذفی چه نتیجه‌ای به همراه خواهد داشت. آبی‌ها فصل قبل تا فینال رفتند و امسال هم مدعی جدی قهرمانی در جام حذفی هستند. از طرفی پیکان هم حریف دست و پا بسته‌ای برای استقلال نخواهد بود.

 

جمعه 22 اسفند

مس نوین کرمان - پرسپولیس - ساعت 15 - ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

دیگر تیم کرمانی در جام حذفی به قرعه دشواری خورده است. خیلی‌‌ها عقیده دارند پرسپولیس در گام اول خود در جام حذفی قرعه آسانی دارد و می‌تواند به راحتی از سد حریف خود عبور کند. حتی امتیاز میزبانی مس نوین هم باعث نشده خیلی شانسی برای صعود این تیم قائل شوند ولی جام حذفی جام شگفتی‌هاست و ممکن است نتیجه‌ای غیر قابل پیش بینی رخ دهد.

 

تراکتور تبریز - شهرداری ماهشهر - ساعت 15:30 - ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

تراکتور در دیدار روز گذشته نساجی را در خانه شکست داد و حالا یک دیدار خانگی دیگر با تیم دسته اولی شهرداری ماهشهر دارد. قرعه این تیم هم مثل پرسپولیس روی کاغذ آسان به نظر می‌رسد ولی همانطور که گفته شد در جام حذفی دست کم گرفتن تیم‌ها عواقب بدی ممکن است به دنبال داشته باشد. باید دید شاگردان خطیبی چه نتیجه‌ای در این دیدار کسب خواهند کرد.

 

نفت مسجد سلیمان - خیبرخرم آباد - ساعت 16:45 - ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

نفت مسجد سلیمان پس از جدایی مجتبی حسینی با هدایت داریوش یزدی پا به میادین می‌گذارد و مشخص نیست می‌شود مثل سابق روی این تیم به عنوان تیمی که خیلی سخت می‌بازد حساب کرد یا نه. به هر صورت با توجه به لیگ برتری بودن این تیم شانس اصلی صعود از این مرحله و برتری مقابل خیبر محسوب می‌شود و باید دید توانایی صعود از این مرحله را دارد یا نه.

 

سپاهان - مس رفسنجان - ساعت 17:30 - ورزشگاه نقش جهان اصفهان

سپاهان که این هفته با برتری 6 گله مقابل آلومینیوم شاهکار کرد حسابی روی اوج است و در آماده‌ترین فرم خودش به مس برخورده است و این را می‌توان از بدشانسی ربیعی و شاگردانش دانست. با این وجود مس رفسنجان نشان داده برای هیچ تیمی حریف ساده‌ای نخواهد بود. باید دید سپاهان در نقش جهان می‌تواند صعود راحتی به مرحله بعد داشته باشد یا مس یکی از شگفتی‌های این دوره رقابت‌ها را رقم خواهد زد.

 

شنبه 23 اسفند

صنعت نفت آبادان - داماش پارسه تهران - ساعت 15:30 - ورزشگاه تختی آبادان

برخلاف دیگر بازی‌ها روز شنبه 23 اسفند برگزار خواهد شد و یک تیم لیگ برتری به نام صنعت نفت آبادان باید برابر تیمی از دسته سوم بازی کند که روی کاغذ به نظر می‌رسد شانسی برای این تیم نباید قائل بود. صنعت نفت با تساوی بدون گل مقابل پرسپولیس نشان داده تیم گردن کلفتی است و اگر شاهد یک شگفتی در این بازی نباشیم همه شرایط نشان از برتری صنعت نفت در این بازی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز