خبرگزاری کار ایران

کلاف سردرگم شهرخودرو؛ تکرار سناریوی تلخ واگذاری تیم‌ها در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۳۲۰

بعد از گذشته چند هفته و با شروع فصل نقل و انتقالات هنوز وضعیت مالکیت شهرخودرو مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم پدیده در سال 1390 افتتاح شد و خیلی زود موفق شد به سطح اول فوتبال ایران راه پیدا کند اما در زمستان سال 1397 و در لیگ هجدهم بود با توجه به مشکلات مالی به وجود آمده برای مدیریت این تیم در دهم دی ماه 1397 با یک توافق دو طرفه این باشگاه به هلدینگ شهرخودرو واگذار شد تا از این پس فرهاد حمیداوی مالک این تیم خراسانی باشد.

کلاف سردرگم شهرخودرو؛ تکرار سناریوی تلخ واگذاری تیم‌ها در مشهد

 این تیم مشهدی  نیم فصل را با هدایت یحیی گل محمدی و با کمک‌های مالی شهرداری مشهد به پایان رساند و در ادامه با حضور حمیداوی  و تقویت این تیم در پایان فصل شهرخودرو موفق شد جواز حضور در مرحله پلی آف مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند تا یک نیم فصل حضور حمیداوی در مشهد با یک افتخار بزرگ و رویایی همراه باشد. 

شهرخودرو اگرچه در نیم فصل اول مسابقات لیگ نوزدهم با توافق انجام شده بین سرخ‌پوشان پایتخت رضایت داد سرمربی این تیم راهی پرسپولیس شود اما این تیم موفق شد با مجتبی سرآسیایی جواز حضور در دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. در ادامه سرآسیایی نیز به دلیل برخی از دخالت‌ها از سوی مدیریت باشگاه در مسائل فنی تصمیم گرفت به همکاری خود با این تیم پایان دهد تا سهراب بختیاری‌زاده جانشین وی شود. دوران بختیاری زاده نیز در شهرخودرو کم بود تا بعد از او مهدی رحمتی سرمربی یوزهای مشهدی شود تا این تیم در آستانه حضور در مسابقات لیگ بیستم با تغییر و تحولات زیادی از همراه باشد.

نتایج شهرخودرو در لیگ بیستم باتوجه به اینکه که  این تیم تحت تاثیر تغییرات زیادی بود چندان به مزاج فوتبال دوستان مشهدی خوش نیامده بود که در میان به یک باره با توجه به مشکلات به وجود آمده برای هلدینگ شهرخودرو و اعتراض جمعی که خود را مال باختگان شهرخودرو می نامیدند  و ماه های گذشته هر بار مقابل این شرکت یا محل دفتر باشگاه شهرخودرو و حتی چند باری مقابل فدراسیون فوتبال و ورزشگاه محل برگزاری بازی های شهرخودرو تجمع می کردند، نتیجه داد و با پیگیری دادستانی مشهد  دو نفر از اعضای هیات مدیره شهرخودرو توسط یکی از دستگاه های امنیتی بازداشت شده اند تا همین موضوع نگرانی فوتبال دوستان مشهدی را در پی داشته باشد.

به دنبال نگرانی به وجود آمده احسان اصولی رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی وارد میدان شد تا مشکلات را مدیریت کند. شهرداری مشهد نیز همانند دوسال قبل که بر سر ماجرای پدیده ورود کرد و تا واگذاری امتیاز پدیده به شهرخودرو هزینه‌های تیم را متقبل شد با توجه به قوانین که البته روی کاغذ نیامده و صرفاً بین مسئولان برقرار است، شهرداری نمی‌تواند تیمداری کند و براساس مصوبه حمایت از ورزش قهرمانی می‌تواند در قامت یک حامی ایفای وظیفه کند. اصولی در میان خبر داد که فولاد خراسان آماده آن است تا امتیاز شهرخودرو را خریداری کند و شهرخودرو زین پس با نام فولاد خراسان در مسابقات لیگ برتر حضور پیدا کند. اما چند روز بعد مدیران فولاد از این موضوع ابراز بی اطلاعی کردند و اعلام کردند که قصد تیم داری در مسابقات لیگ برتر را ندارند.

کلاف سردرگم شهرخودرو؛ تکرار سناریوی تلخ واگذاری تیم‌ها در مشهد

 

روز گذشته نیز استاندار خراسان رضوی در تمرینات این تیم حاضر شد و گفت:  دستور داده ام تا مشکلات تیم حل شود و حمایت های حداکثری داشته باشیم و کمک هایی را کنیم تا در ادامه لیگ با قدرت بیشتری در مسابقات حاضر شوید. آقای فتاحی نماینده ویژه من در حل مشکلات هستند و انشالله در ادامه راه اجازه نخواهیم داد تا مشکلی به وجود آید. وی همچنین مدعی شد با صحبت‌های که با حمیداوی داشته است و وی قول مساعدت داده است تا هرچه سریعتر مشکلات شهرخودرو برطرف شود. 

اما همچنان بعد از چند هفته وضعیت مالکیت شهرخودرو مشخص نیست و با شروع فصل نقل و انتقالات و جدایی چند تن از بازیکنان این تیم، شهرخودرو برای حضور هرچه قوی تر در ادامه مسابقات لیگ برتر باید به دنبال تقویت خود و همچنین به دنبال جانشین این بازیکنان جدا خوده شد باشد و همین موضوع باعث نگرانی هواداران این تیم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز