خبرگزاری کار ایران

آجرلو: ظرفیت فوتبال ایران بسیار خوب و ثروتمند است/ اقتصاد اصلی ترین موضوع در فوتبال است/ ما روی گنجی نشسته ایم که منابع بسیار زیادی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۷۹۶

آجرلو در مورد برنامه های خود برای فدراسیون فوتبال گفت.

به گزارش ایلنا، مصطفی آجرلو یکی از نامزدین انتخابات فدراسیون در گفتگوی زنده تلویزیونی در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و در خصوص نامزدی خود در این دوره بیان کرد: شعار من، فوتبال مستقل و قدرتمند است. بنده در بخش خصوصی پایه ریزی های خوبی داشتم که در حال حاضر مشخص است. ظرفیت فوتبال ایران بسیار خوب و ثروتمند است و نباید از بدهی ها بترسیم. من دو طرح جامه و خلاصه دارم که آن ها را بیان می کنم.

وی در مورد مسائل مالی و مشکلات اقتصادی فدارسیون بیان کرد: فوتبال امروز در دنیا آماتور نیست و ما باید به مدار فوتبال حرفه ای جهان وارد شویم. اقتصاد اصلی ترین موضوع در فوتبال است . آیا درآمد سالانه هزار میلیارد رویاست؟ نه. ما نباید از بدهی بترسیم چرا که می توانیم با ظرفیت هایی که داریم آن ها را پرداخت کنیم.در باشگاه پاس با اینکه دولتی بود توانستم اسپانسرهای خوبی هم داشته باشم. در تراکتور ۴۵ میلیارد در سال اول و سال بعد هم ۱۰۰ میلیارد درآمدزایی داشتیم. 

وی افزود: باید فوتبال را در چرخه اقتصاد تعریف کنیم. ما روی گنجی نشسته ایم که منابع بسیار زیادی دارد. ما هم در محتوا نقطه نظر داریم هم در تبلیغات اما مهم تر این است که نباید فکر کنیم پول فقط در خود فوتبال است. پول پیش هوادار و مردم است و ما می توانیم از آن استفاده کنیم. فوتبال برای امروز ما بسترهایی دارد که لازم نیست حتما آن ها را کشف کنیم. اروپا از این امکانات استفاده می کند و ما نیز باید از آن بهره ببریم. امروز زمان دعوا نیست و همه باید با کمک یکدیگر به فوتبال کمک کنیم. 

آجرلو در مورد تیم ملی و برنامه خود در این خصوص بیان داشت:  باید در این خصوص ستاد ویژه تشکیل دهیم. برای حمایت از تیم ملی باید زمینه صعود به جام جهانی را فراهم کنیم. ما باید همواره باید در جام جهانی حضور داشته باشیم زیرا جام جهانی زمینه بسیاری از موفقیت ها را فراهم می‌کند.باید پیشرفت تیم ملی در جام جهانی را ترسیم کنیم و نیاز داریم که برای این کار آرامش داشته باشیم. چگونه باید به این راه برسیم؟ اعضای باید هدف ما که صعود به جام جهانی است را در نظر بگیرند. طبیعتا اگر بخواهیم امروزمان را نگاه کنیم خوب نیست. ما باید زیرساخت را درست کنیم تا در آینده نیز موفق باشیم. در فوتسال و فوتبال ساحلی نیز تکرار قهرمانی و موفقیت های مختلف را در نظر داریم و به دنبال آن هستیم.

وی تاکید کرد: در فوتبال زنان نیز باید به استقلال زنان به عنوان یک موضوع نگاه کنیم. فوتبال می‌تواند از زنان تاثیر بگیرد. باید کار را به آنها بسپاریم. باید از آن‌ها عذرخواهی کنیم که در موردشان کوتاهی کردیم. ناجوانمردانه است که به مردان توجه کنیم اما به زنان نه.

آجرلو در مورد جایگاه فدارسیون فوتبال در AFC ، اذعان داشت: ما نتوانستیم کرسی‌های خوبی در آسیا بدست بیاوریم. بازیکنان مطرح که سرمایه های ملی ما هستند اگر در حوزه ای تربیت می شدند که می توانستند به کرسی های مختلف برسند اتفاقات خوبی می افتاد.. تعامل و گفت و گو را باید پیگیری کنیم. ما نمی توانیم فوتبالمان را در سطح اول بدانیم اما با کشورهای تراز اول در فوتبال جهان مراوده نداشته باشیم. خودباوری باید اتفاق بیافتد و باید برای این کار افراد متخصص را تربیت کنیم. باید از آدم های حرفه ای کمک بگیریم.در فوتبال باید سیاست را خارج کنیم و از فرایندهای فوتبالی استفاده کنیم. من می توانم پول های مانده را برگردانم. باید برای تامین فوتبال حرفه ای به دیپلماسی روی بیاوریم. کشور ما امروز می تواند از منافع اقتصادی و لابی ها بهره ببرد. 

وی ادامه داد: ورزش کشور در آموزش و پرورش پی‌ریزی می‌شود و مسابقات گذشته باید دوباره احیا شود. فوتبال پایه نیز در آنجا شکل می‌گیرد. در شهرداری‌ها نیز توسعه و تحول شکل خواهد گرفت. ما باید این دو رکن مهم را به کمک فوتبال حرفه ای بیاوریم. وقتی فوتبال حرفه‌ای را ترسیم می کنیم، این موضوع مبتنی به فوتبال پایه است. در سفری که به ترکیه داشتم به دیدار «فاتح تریم» سرمربی اسبق تیم ملی ترکیه رفتیم و او در این خصوص گفت که مهم تر از نتایج، افق باشگاه ها، یعنی فوتبال پایه است.

آجرلو گفت: فوتبال پایه باید منظم و با تقسیم کار شکل بگیرد. ما در پاس بازیکنان پایه را در تیم بزرگسالان داشتیم و در تراکتور هم به این شکل بود. بخش اعظم فوتبال در پایه‌ریزی آن است که این موضوع به فوتبال پایه مربوط می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز