خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فدراسیون کشتی تشریح کرد:

​برنامه فدراسیون برای جبران ریزش یک میلیونی کشتی‌گیران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۹۲۰

امامی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اشاره به کاهش شدید گرایش جوانان به ورزش کشتی، عنوان کرد: یکی از محورهای اصلی سند راهبردی فدراسیون افزایش اقبال جوانان به کشتی طی برنامه های کوتاه، میان و بلند است.

​به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، ابراهیم امامی در ارتباط تلفنی با برنامه «ورزش بدون ویرایش» به کاهش علاقمندان کشتی و تعداد کشتی گیران اشاره کرد و گفت: افزایش رشته های متنوع ورزشی در سطح دنیا از یک سو و تغییرات در مقررات ورزش کشتی از سوی دیگر، موجب کاهش گرایش افراد در کل دنیا به این رشته شد.

وی افزود: متاسفانه با وجود آن که کشتی، ورزش ملی و نخست کشور ماست، تعداد کشتی گیران از تعداد بیش از یک میلیون به 50 هزار نفر و کمتر رسیده است.

سخنگوی فدراسیون کشتی اظهارامیدواری کرد: با شرایط ایجاد شده در فدراسیون کشتی که با حضور افراد تحصیل کرده و همچنین کشتی گیران و افراد باتجربه و پیشکسوت انجام شده است، مسائل مختلف آسیب شناسی و نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار گرفته و سند راهبردی کشتی تدوین شد.

امامی تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی این سند، به کار گیری راهکارهای اساسی برای افزایش کشتی گیران در سطح کشور است و سه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت برای رسیدن به این هدف پیش بینی شده است.

وی در تشریح برخی از اقدمات فدراسیون در راستای افزایش علاقمندان به ورزش کشتی گفت: از آنجایی که شرایط استان های کشور با یکدیگر تفاوت دارد، دلایل کاهش اقبال به کشتی در مناطق مختلف کشور یکسان نیست، از این رو رئیس فدراسیون در سفرهای استانی خود مشکلات و چالش های هر استان را جداگانه مورد بررسی قرار می دهد.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون کشتی، در توضیح سند راهبردی فدراسیون اظهار کرد: برنامه های تدوین شده جایگاه و وضعیت کشتی را در سال آینده و 8سال آینده ترسیم کرده اند.

امامی از تغییرات مدیریتی در فدراسیون کشتی انتقاد کرد و گفت: یکی از دلایل عدم موفقیت فدراسیون در این است که مدیران فرصتی برای پیشبرد برنامه ها و اهداف خود نداشتند و به سرعت شخص دیگری جایگزین آنها می شد.

وی با بیان آموزش مربیان یکی از برنامه های اساسی فدراسیون کشتی است، عنوان کرد: ارتقای دانش مربیان کشتی یکی از دغدغه های اصلی ماست در همین راستا تعدادی از افراد خبره از انستیتو کشتی ایران به یکی از استان های کشور رفتند و دوره های آموزشی برگزار کردند و بر اساس برنامه قرار است که این دوره های آموزشی در استان های دیگر هم برپا شود.

این داور بین المللی کشتی در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو مبنی بر این که چه تضمینی وجود دارد که رئیس آینده فدراسیون کشتی از سند راهبردی تدوین شده در زمان آقای دبیر پیروی کند، گفت: این سند راهبردی به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون رسیده است و از آنجایی که برنامه های روشن و منسجمی برای کشتی دارد برای رئوسای آینده نیز قابل قبول خواهد بود.

امامی تاکید کرد: مطمئنا رئیس آینده فدراسیون کشتی با مسیر روبه رشد مخالفت نخواهد کرد و حتی برای رشد بیشتر آن هم تلاش می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز