خبرگزاری کار ایران

مهرزاد معدنچی در گفتگو با ایلنا:

اگر انتخابات بدون خط دهی و هماهنگی باشد علی کریمی رئیس می‌شود/ مطمئن بودم پرسپولیس قهرمان نیم فصل خواهد شد/ حسرت می‌خورم چرا حرف مهرداد میناوند را گوش ندادم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۸۱۴

بازیکن سابق پرسپولیس درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: قطعا اگر مردم حق رای داشتند علی کریمی و مهدی مهدوی کیا با اختلاف پیروز انتخابات می‌شدند.

مهرزاد معدنچی مربی فجر شهید سپاسی شیراز در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص بازی روز گذشته این تیم برابر تیم هوادار تهران گفت: ما بازی را خوب شروع کردیم و به گل رسیدم اما روی یک غفلت درحالی که تمرکز ما بهم ریخته بود گل مساوی را دریافت کردیم. بعد از آن نیز نیمه دوم کاملا پایاپای بود و با توجه به شرایط جدول هم تیم ما هم تیم هوادار بیشتر دنبال آن بودیم که بازی را واگذار نکنیم و فکر می‌کنم مساوی نتیجه عادلانه ای بود. من اول فصل گفتم تیم فجر فراتر از لیگ یک بازی می‌کند و هنوز هم همین نظر را دارم و تیم خیلی خوبی در اختیار داریم. این تیم پتانسیل حضور در لیگ برتر را دارد.

معدنچی در خصوص حضور علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در انتخابات فدراسیون فوتبال بیان کرد: رئیس فدراسیون فوتبال باید فوتبالی باشد. نیاز به گفتن ندارد همه می‌دانیم علی کریمی و مهدی مهدوی کیا از فوتبالیست‌های خوب و به نام این کشور و حتی آسیا بودند. این عزیزان هر کدام جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را بردند و چندین سال لژیونر بودند و با مربیان بزرگی کار کردند. من فکر نمی‌کنم تجربه مدیریتی این باشد که شما پشت یک میز نشسته باشی و تجربه داشته باشی، این عزیزان کوه تجربه هستند. کسی که در لیگ آلمان بازی می‌کند، کسی که با بازیکنای بزرگ معاشرت می‌کند و کسی که با بهترین مربی‌ها کار کرده، بیخودی بزرگ نشده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته به جز محمد دادکان، سکان هدایت فدراسیون خیلی دست فوتبالیست‌ها نبود. می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم زمانی که آقای دادکان بود ما با تیم ملی به جام جهانی ۲۰۰۶ صعود کردیم و قبل از آن در جام ملت‌ها سوم شدیم، آن هم در ضربات پنالتی شانس قهرمانی را از دست دادیم. منظور این است زمان آقای دادکان که ایشان یک مدیر فوتبالی بودند و خدمت زیادی به فوتبال این کشور کردند و چه اشکالی دارد ما بیایم از فوتبالیست‌های که یک عمر تجربه دارند استفاده کنیم تا به فوتبال ایران کمک کنند؟ اتفاقا اگر این عزیز انتخاب بشوند قطعا فوتبال ما را نجات خواهند داد و شاهد فوتبال سالم تری در رده‌های ملی و باشگاهی به دور از هر حاشیه‌ای خواهیم بود. همینطور شک نکنید فردا روزی در مجامع بین المللی حضور پیدا کنند قطعا آنها را می‌شناسند و این به اعتبار فوتبال ما کمک خواهد کرد.

وی در خصوص شانس علی کریمی برای پیروزی در انتخابات فدراسیون بیان کرد: به نظر من علی کریمی شانسی در انتخابات ندارد. چون نمی‌خواهند کار دست اهل فوتبالی‌ها باشد. در بحث مدیریت ما یک سری از مدیران ما تعریف شده‌اند و قرار است که باشند و به نظر من قطعا هماهنگی‌های لازم برای انتخابات انجام شده است و مشخص است رئیس فدراسیون کیست. از آقایان می‌خواهم اجازه دهند که فوتبال در دست صاحبانش باشد نه یک سری افراد وابسته که نیروی افراد دیگری هستند. قطعا اگر مردم حق رای داشتند علی کریمی و مهدی مهدوی کیا با اختلاف پیروز انتخابات می‌شدند. اگر انتخابات سالم و بدون دخالت کسی و خط‌دهی‌ها انجام شود شک نکنید این دو عزیز رای می‌آوردند که بعید است و معمولا رئیس فدراسیون تحمیل شده است.

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد قهرمانی این تیم در نیم فصل اول، اظهار داشت: صادقانه بگویم می‌دانستم که پرسپولیس قهرمان نیم فصل می‌شود. بالاخره کسانی که در راس کادرفنی پرسپولیس مثل آقای گل محمدی، کریم باقری و افشین پیروانی قرار دارند واقعا یک پکیج فوق العاده برای موفقیت این تیم هستند. از نظر من  یک مجموعه وقتی می‌خواهد موفق شود بسیار مهم است که چه اخلاق و برخوردی را با مسائل داشته باشند و چگونه می‌توانند به تیمشان کمک کنند. آن هم در حالی که پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه بود و این مهم است که شما بدون حاشیه و بتوانید در بزنگاه‌های حساس تیم را مدیریت کنید تا پرسپولیس بتواند نتیجه لازم را بگیرد و قهرمان نیم فصل شود. به عنوان یک پرسپولیسی خوشحال هستم که در سال‌های اخیر بازی‌های با کیفیتی را از این تیم می‌بینم.

مهرزاد معدنچی در مورد در گذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان، گفت: هنوز بعد از 2 هفته باور کردن فقدان این دو عزیز واقعا برای همه ما سخت است. به هر حال این دو عزیز کسانی بودند که جدا از اینکه شخصیت برجسته فوتبالی بودند، همیشه خوش خنده و خوش برخورد بودند که همین موضوع باعث محبوبیت این دو عزیز شد. من در جام جهانی 2006 شماره 21 را برتن کردم از همین رو در یک برنامه تلویزیونی از آقای میناوند رخصت گرفتم که اجازه دهند شماره ایشان را بر تن کنم و بسیار حسرت میخورم چرا که 2 بار به ایشان قول دادم در برنامه‌ای که مجری آن هستند شرکت کنم اما متاسفانه سعادت نداشتم تا در خدمت ایشان باشم.

وی ادامه داد: با علی انصاریان نیز در پرسپولیس هم بازی بودم و یادم نمی‌رود سن و سال من خیلی کمتر بود در مقابل او شهرت بسیار زیادی داشت و بین تماشاگران پرسپولیس محبوب بود و البته خیلی هوای من را داشت. هر بار به شیراز می‌آمد به من زنگ می‌زد و می‌گفت مهرزاد کجایی؟ واقعا خدا به آنها و خانواده‌شان صبر دهد و دمِ علی کریمی و خداداد عزیزی گرم که با برگزاری دیدار دوستانه یاد این دو عزیز را گرامی داشتند. امیدوارم تا هستیم قدر یکدیگر را بدانیم تا مجبور نباشیم به یاد یکدیگر این بازی‌ها را برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز