خبرگزاری کار ایران

با قانون منع جذب خارجی‌ها؛

پایان راه میلیچ و استقلال؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۲۰۹

مدافع تیم استقلال تهران پس از ترک ایران در شرایط عجیبی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هروویه میلیچ، مدافع کروات تیم استقلال تهران در تاریخ ۲۳ دی ماه ایران را به یکباره ترک کرد و پس از مسابقه دربی به عجیب‌ترین اتفاق چند وقت اخیر پیرامون تیم تحت هدایت محمودفکری تبدیل شد او اما با گذشت یک ماه هنوز وضعیت مشخصی ندارد.

یک روز پس از تصمیم عجیب این بازیکن مشخص شد که او از مسائل مالی گلایه دارد و به جهت عدم دریافت مطالباتش دست به چنین اقدامی زده است. بر اساس عدم دریافت مطالبات او می‌توانست قراردادش را با نامه به فیفا فسخ کند اما حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال و همینطور کاظم قیم به عنوان مدیر روابط بین‌الملل مشخص کردند که او قراردادش را فسخ نکرده است.

صحبت‌های اخیر محمود فکری اما به صورت واضح مشخص کرد که میلیچ به همکاری‌اش با این باشگاه پایان داده اما در میان حواشی متعدد این روزهای آبی پوشان چندان توجهی به آن نشد:« پول میلیچ را ندادند و از نظر قانونی فسخ کرد و رفت.»

سرمربی تیم صراحتا مشخص کرد که میلیچ قرارداد خود را فسخ کرده و از نظر قانونی دیگر بازیکن استقلال محسوب نمی‌شود. نظری که اعلام کرده بود باشگاه به دنبال تامین منابع مالی برای بازگشت این بازیکن است توضیح نداد که آنها احتمالا با یک دردسر مواجه می‌شوند.

با توجه به قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی که از ابتدای فصل جاری تصویب شد، باشگاه‌های لیگ برتری حق هیچگونه همکاری فرد خارجی را ندارند. این قانون درباره بازیکنان و مربیانی که از قبل قرارداد داشتند صدق نمی‌کند و آنها می‌توانند به همکاری خود ادامه بدهند اما اکنون میلیچ وضعیت نادری قرار گرفته است.

اگرچه باشگاه استقلال اعلام کرد ۵۰ هزار دلار مورد نظر میلیچ تامین شده و محمود فکری هم برای بازگشت این بازیکن نظر مثبت دارد اما او ظاهراً ناخواسته دیگر نتواند برای آبی پوشان به میدان برود. در قانونی که شهریورماه فدراسیون فوتبال تصویب کرد به این نکات اشاره شد که باشگاه نباید با افراد جدید خارجی آغاز به همکاری داشته باشند و همچنین فردی خارجی( مربی یا بازیکن) نمی‌تواند در پایان قراردادش با تیم دیگری به غیر از تیمی که در آن فعالیت داشته وارد مذاکره و عقد قرارداد شود اما در این قانون مشخص نشده که اگر بازیکن خارجی قرارداد خود فسخ کند می‌تواند دوباره قرارداد جدیدی امضا کند یا خیر.

اینطور به نظر می‌رسد که تعلل باشگاه استقلال پس از تامین منابع مالی برای سفر میلیچ به تهران به این قانون برمی‌گردد چرا که مشکل طرفین مالی بود و تنها درحال حاضر از این نظر مشکلی ندارند. بازگشت میلیچ به استقلال شاید هم امکان پذیر باشد و فکری که عنوان کرد میلیچ قراردادش را فسخ کرده به هشدار او به باشگاه برای فسخ قرارداد اشاره کرده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز