خبرگزاری کار ایران

علیرضا رحیمی:

با فرهاد مجیدی صحبتی نداشتیم/ تلکیف سرمربی تراکتور تا 48 ساعت آینده مشخص می‌شود/ به دنبال تمدید با کاپیتان ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۶۷۵

معاون ورزشی باشگاه تراکتور در مورد مشخص شدن تکلیف سرمربی این تیم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی معاون اجرایی تیم فوتبال تراکتور در خصوص وضعیت کادرفنی این تیم و انتخاب سرمربی جدید عنوان کرد: برای کادرفنی اولویت اول و اصلی ما این است که آقای مسعود شجاعی مسئولیت سرمربیگری را قبول کند و ما بتوانیم با قراردادی طولانی و سه چهار ساله، با او ببندیم تا بتواند تیمش را درست کند. یعنی 3-4 بازیکن بخرد و برای سال های مختلف برنامه داشته باشد و برویم برای قهرمانی آسیا.

وی افزود: شجاعی کسی است که در لالیگا بوده و استقلالی - پرسپولیسی نیست. کاریزمای زیادی دارد و در تمرینات هم من دیدم تجربه و استعداد زیادی دارد و دوره های مربیگری را هم طی می‌کند. البته ما در کنار این موضوع در تلاش هستیم کادرفنی را تقویت کنیم. من از آقای چمنیان تشکر می‌کنم اما قصد داریم یک کمک جدید برای آقای شجاعی بیاوریم. اما این خواسته ماست و شجاعی هم خواسته خودش را دارد؛ این که فعلا می‌خواهد بازی کند و همچنین شرایط خاصی در باشگاه حکمفرما شود.

رحیمی با اشاره به وضعیت ادامه همکاری با شجاعی گفت: الان در بازار ایران یا مربیان تیم دارند یا این که مربیان آزاد را که می‌بینیم، با احترام، شجاعی از آن ها بهتر است. اما شاید شجاعی مجاب نشود و در این صورت ما به سراغ سرمربی خارجی خواهیم رفت. من حساسیت ها را درک می‌کنم اما شما هواداران خودتان را جای ما بگذارید، نه مربی ایرانی وجود دارد و نه مربی خارجی اجازه حضور دارد و آقای شجاعی هم شرایط خاصی می‌خواهد. اما ما در دو سه روز آینده بحث سرمربی را می‌بندیم؛ یا مسعود شجاعی با یک کمک مربی و بدنساز (که ما از آن راضی نیستیم) یا این که یک سرمربی خارجی بیاوریم و فدراسیون را مجاب کنیم قبول کنند.

او درباره گزینه های موجود اظهار داشت: ما با آقای فرکی و مجیدی مذاکره نکرده ایم. ما اعتقاد داریم که وقتی لیکنز و توشاک را آوردیم بقیه هم در همین سطح باشند. مثلا آقای تقوی سرمربی خوبی بود اما موانعی هست که نمی‌تواند بیاید.

علیرضا رحیمی در خصوص خرید بازیکن گفت: ما الان در نیم فصل هستیم، امکان این که تیم تغییرات زیاد داشته باشد، وجود ندارد. ما الان دو سهمیه داریم و اگر چهار نفر را در فهرست مازاد بگذاریم، می‌توانیم شش بازیکن را بخریم. ما باید این بازیکنان را در پستی بخریم که به آن نیاز داریم. ما الان امکان خرید بازیکن خارجی نداریم و در این شرایط باشگاه ها تلاش می‌کنند بازیکنان خود را حفظ کنند. مثلا به یک باشگاه نامه می‌زنیم و می‌گویند20 میلیارد بدهید تا آزاد کنیم؛ یعنی قصد فروش نداریم.

وی افزود: ما حداقل یک مهاجم نیاز داریم. ما حتما یک یا دو مدافع میانی و همچنین بازیکن در پست دفاع کناری نیاز داریم. دوستان می‌گفتند وینگر باید بخریم که حالا من در جزئیات آن وارد نمی‌شویم. ما خیلی جدی وارد مذاکرات شده‌ایم تا بازیکنانی که نیاز داریم را بخریم. حتی به باشگاه های این بازیکنان هم نامه زده ایم و این اتفاق (خرید بازیکن) باید اتفاق بیفتد. ما حتما 3-4 بازیکن موثر و غیرنیمکتی خواهیم خرید؛ مخصوصا مدافع و مهاجم. ما مذاکرات را شروع کردیم و جلو می‌بریم و در سه چهار روز آینده اقدامات ما نتیجه خواهند داد.

رحیمی با اشاره به نگرانی هواداران عنوان کرد: هواداران ما استرس زیادی تحمل می‌کنند و من به آن ها حق می‌دهم چون ما با تراکتور زندگی می‌کنیم. اتفاقات تراکتور می‌تواند ما را از نظر روحی روانی خوب یا بد کند. مذاکرات ما به سختی جلو می‌روند چون مثلا ما مهاجم می‌خواهیم بخریم، او می‌داند کسی بهتر از او نیست و شرایط عجیب می‌گذارد. فقط هم بحث پول نیست، مثلا می‌گوید من قرارداد می‌بندم اما هر موقع خواستم باید فسخ کنم. شما این را قبول می‌کنید؟ لیست ما مشخص است و مذاکرات را جلو می‌بریم و سه چهار بازیکن هم خواهیم خرید.

معاون ورزشی تراکتور افزود: پیمان بابایی یکی از بازیکنان خوب تراکتور است و رابطه خوبی هم با باشگاه دارد. الان پیمان بابایی یک و نیم سال با ماشین سازی قرارداد دارد و اگر ای باشگاه نخواهد، به هیچ تیم دیگری نمی‌تواند برود و فقط در ماشین سازی می‌تواند بازی کند. الان قرارداد این فصل او 720 میلیون و برای فصل بعد حدود هشتصد میلیون است. در این شرایط باشگاه استقلال به ماشین سازی نامه زده که پیمان بابایی را به ما بدهید و ما مبلغ رضایت نامه اش را می‌دهیم. تراکتور هم اگر بخواهد او رابخرد باید مبلغ رضایت نامه بدهد (به جز مبلغ قرارداد).

رحیمی با اشاره به وضعیت این بازیکن عنوان کرد: ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که تحت هیچ شرایطی رضایت پیمان بابایی برای تیم دیگری صادر نخواهد شد؛ یا باید در ماشین سازی با این رقم بازی کند یا این که به تراکتور که تیم بزرگتری است بیاید. ما حاضر هستیم قراردادش را هم افزایش دهیم. اما چون تراکتور در آسیاست و به هر حال بازیکنان دیده خواهند شد، این فرصت ویژه ای برای پیمان بابایی است تا بیاید و خودش را در تراکتور نشان دهد تا یک سال و نیم در تراکتور باشد و بعد به تیم دیگری برود.

او پیشنهاد تراکتور را به این شکل توضیح داد: اما بحث او این است که مبلغ خیلی افزایش پیدا کند. من گفتم اشکالی هم ندارد و قیمت پیمان بابایی الان 800 میلیون تومان نیست، من می‌گویم اگر می‌خواهید رقم بالایی پرداخت کنیم، مدت قرارداد را افزایش دهید تا هزینه هم برای ما قابل توجیه باشد. اول گفتیم 4-5 سال اما حالا پیشنهاد شفاف ما این است که یا قرارداد 1.5 ساله با افزایش 30-40% قرارداد است، اگر هم می‌خواهید رقمی واقعی ای را بگیری ما می‌خواهیم 2.5 سال با تو قرارداد ببندیم و 8 میلیارد بدهیم؛ پنج میلیارد برای سال آخر، 2 میلیارد برای سال دوم و یک میلیارد برای امسال. او اگر امروز اراده کند ما قرارداد 8 میلیاردی را با آپشن های مختلف، در اختیارش قرار می‌دهیم. حق فسخ 150 هزار یورویی هم وجود دارد.

وی افزود: فرصت او فقط تا فرداست. ما این فرصت را به مدیربرنامه اش دادیم تا یکی از این دو حالت را که گفتیم را قبول کند. از پیمان بخواهید که به تیم شهرش کمک کند و پشرفت هم داشته باشد.

معاون ورزشی تراکتور در مورد فهرست مازاد باشگاه هم گفت: حمزاوی عملکرد خوبی نداشت و احتمالا در لیست مازاد خواهد بود، وفا هخامنش عملکرد خوبی نداشت و شاید در لیست مازاد باشد، احتمال دارد میلاد فخرالدینی با تیم نباشد. این که آینده شان چه باشد را نمی‌دانیم شاید فسخ کنند و شاید هم معاوضه انجام شود. ما تلاش می‌کنیم در این پست ها تغییراتی را داشته باشیم. در فهرست زیر 25 سال و زیر 23 سال هم تغییراتی را خواهیم داشت و تعارفی در این باره نداریم چون تیم اگر نتیجه بگیرد همه راضی خواهیم بود.

معاون باشگاه تراکتور با اشاره به وضعیت قرارداد سه کاپیتان این تیم هم گفت: ما پیگیر تمدید قرارداد بازیکنان هستیم. بحث شجاعی متفاوت است و می‌خواهیم اسطوره باشگاه شود و لیدرفنی باشد. او هم باید به تراکتور افتخار کند و این که یک فوتبالیست چنین درخواستی را از تراکتور داشته باشد، باعث افتخار است. اگر مسعود بماند، اشکان دژاگه هم خواهد ماند. انتظار داریم احسان کیفیتش را افزایش دهد و باید روی روحیه اش کار کند، هرچند که با جان و دل کار می‌کند. ما به دنبال تمدید با هر سه بازیکن هستیم و هر سه وزنه تیم ما هستند. ما نباید آن ها را به راحتی از دست دهیمو 95 درصد باشگاه تیم بزرگسالان است و به دنبال تقویت این تیم خواهیم بود. بحث دوم هم این است که در آسیا نتیجه خوب بگیریم و روی این دو مورد تمرکز خواهیم کرد. اما در برنامه بلند مدت به دنبال این هستیم که ساختار باشگاه را اصلاح کنیم که به فرد متکی نباشد. همچنین باید آکادمی باشگاه را تقویت کنیم. آقای زنوزی همیشه حمایت خوبی داشته و اگر این رابطه خوب ادامه دار باشد، ما به دنبال این هستیم که ساختار باشگاه و آکادمی را اصلاح کنیم. من قول می‌دهم در سه ماهه دوم سال بعد، یک آکادمی خارجی را بیاوریم و جوین کنیم و یک آکادمی اصولی را درست کنیم. اگر یک روز واسیلی [گوجا] بود و از زمین خاکی بازیکن می‌آورد، الان شرایط عوض شده اما همچنان استعدادها وجود دارند.

رحیمی وضعیت حاج صفی را هم به این شکل توصیف کرد: احسان مشکل روحی روانی ندارد. به هر حال ما باید به او انگیزه دهیم، باید به احسان کمک کنیم تا کیفیتش را افزایش دهد. احسان با جان و دل کار می‌کند و در بازی بعدی دیدید که یک شوت زد که کم مانده بود دروازه بان وارد دروازه شود. من انتظار زیادی از احسان دارم. من شنیدم که خانواده اش اینجا هستند و کمی مشکل دارد. او همیشه از جان و دل مایه گذاشته و امیدواریم شرایط روحی - روانی اش را عوض کند.

وی در مورد مالک باشگاه گفت: آقای زنوزی جزو بیزینس من ها و کارآفرینان موفق آذربایجان شرقی است و علاوه بر آن در ورزش هم سرمایه گذاری کرده. اگر ورزش سود دارد، چرا بقیه کارآفرینان منطقه وارد نمی‌شوند؟ پس اینطور نیست که بگوییم اینجا امکانات زیادی وجود دارد. وقتی یک نفر (زنوزی) آمده و این همه استرس را به جان خریده و من فکر کنم اصلا برای کارش یک دهم این موضوع فکر نمی‌کند. ما اگر بخش خصوصی را فرصت سوزی کنیم، به آینده این بخش خصوصی نمی‌توانیم امیدوار باشیم. ما ببینیم مثل سپاهان و فولاد و استقلال و پرسپولیس از دولت و بیت المال می‌گیریم؟ حالا بیاییم کسی مثل زنوزی که آمده و هزینه می‌کند را کنار بزنیم؟ ما رو به عقب نخواهیم رفت، این که ما خصوصی شدیم اتفاق خوبی است و پرسپولیس و استقلال هم به دنبال این خصوصی سازی هستند. حتما باید هوادار را در مالکیت تیم سهیم کنیم اما نباید رو به عقب نگاه کنیم. ما الان در شرایط خوبی هستیم و باید نگاه اصلاحی کنیم. ایشان مبرا از ایراد نیستند، چون انسان هستیم. مثلا ممکن است در برخی موارد کارمان درست نباشد.

معاون باشگاه تراکتور در خصوص سعید واسعی شرایط را تشریح کرد: در مورد سعید واسعی بگذارید شفاف سازی کنیم. سعید اول فصل آمد قرارداد بست و رقم آن خیلی بالا بود و شما هم می‌دانید. او بازیکن خوبی است اما قراردادش بالا بود. مشکلی که وجود داشت این بود که او همزمان با تیم دیگری قراردادداشت و ما یک میلیارد و چهل میلیون تومان از فدراسیون فوتبال جریمه شدیم. واسعی اول فصل 10% از قراردادش را گرفت و حالا دو ماه هم از محرومیتش باقی مانده است. او بیشتر از نصف نیم فصل دوم هم را هم محروم خواهد ماند و بقیه مدت را هم باید بیاید و با تیم هماهنگ شود.

او با اشاره به حکم فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با این عدد و رقم و مشکلی که در فدراسیون به وجود آمد و اعتبار باشگاه تراکتور هم خدشه دار شد، وضعیت خوبی نیست. سعید بازیکن بزرگ و خوبی است و ما دوست داریم او را حفظ کنیم. واسعی بعد از این ماجرا حتی به تمرینات هم نیامد و ما این را به کمیته انضباطی بردیم و آنجا مطرح کردیم تا شکل حرفه ای داشته باشد چون بازیکنان پول حرفه ای می‌گیرند و باید برخورد حرفه ای هم داشته باشند. اینجا اصلا بحث اذیت نیست و او باید به یک سری تعهدات پایبند باشد. اگر قرار است قضیه دلی باشد، قرارداد هم باید دلی باشد.

رحیمی در مورد وضعیت واسعی عنوان کرد: اما با تمام این حرف ها ما می‌خواهیم به او کمک کنیم و اولویتمان هم حفظ سعید واسعی است. چون من مطمئنم که بازیکنی بسیار عالی است و ما هم به او نیاز داریم. برای امسال هم حتی اگر سعید واسعی برسد برای لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و در لیگ خیلی مفید نخواهد بود. او فصل بعد هم با ما قرارداد دارد و حتما به دردمان می‌خورد و انشالله ظرف چند روز مشکل را حل خواهیم کرد.

وی افزود: این که در تمرینات نبوده رفتار غیر حرفه ای است. بازیکن با باشگاه قرارداد داشته و پولش را هم گرفته اما بعد از محرومیت نیامده. این که می‌گویند باشگاه ما را جریمه کرده درست نیست، این در کمیته انضباطی طرح شده و اصلا جریمه ای هم انجام نشده. 

رحیمی با اشاره به هشتگ هرچی برانکو بگه توضیح داد: وقتی آقای برانکو در پرسپولیس بود یک هشتگی افتاد که هرچی برانکو بگه. وقتی رامین رضاییان با سرمربی به مشکل خورد، هوادار با فهم و شعور گفت هرچی برانکو بگه! نمی‌شود که هوادار از ارنج تا ترکیب را انتخاب کند. باشگاه پرهوادار مثل تراکتور واقعا برای هوادار است و ما برای دل هوادار اینجا هستیم و خودمان را هم هوادار می‌دانیم. ما باید این را ساماندهی کنیم که ببینیم هوادار چه می‌خواهد. ما در حال درست کردن ساختار هستیم و از هواداران تراکتور هم می‌خواهیم که بیایند در دیتابیس ثبت نام کنند و ما بدانیم مثلا علیرضا رحیمی در تبریز دکتر است و طرفدار تراکتور.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز