خبرگزاری کار ایران

علیپور: همین که علی کریمی نامزد شده خودش اتفاق خوبی است/ کیومرث هاشمی آدم سیاسی است و اگر بیاید فوتبال را به سیاست آلوده می‌کند/ به خروجی این انتخابات خوش بین نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۸۷۶

مدیرعامل سابق تراکتور در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کرد.

محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و نامزدهای ریاست این فدراسیون اظهار داشت: به نظر من یک رئیس فدراسیون خوب کسی است که تلفیقی از مدیریت، آشنایی و شناخت فوتبال، تجربه، رزومه روشن و سلامت کاری باشد. در میان افرادی که نامزد شدند و مورد تایید قرار گرفتند علی کریمی شخصی است که فوتبال را به خوبی می‌فهمد و شخص سالمی است ولی یک مقدار روحیه تندی دارد. کیومرث هاشمی هم عقبه مدیریت اجرایی دارد و ورزش را می‌فهمد و آدمی نیست که سرش کلاه برود ولی مشکلی که دارد این است که آدم سیاسی است و آدم های سیاسی وقتی روی کار بیایند طبیعتاً فوتبال را هم به سمتی می‌برند که آلوده سیاست شود و این به نفع فوتبال نیست. به نظرم جای افراد سیاسی و حتی اقتصادی در ریاست فدراسیون نیست. شما می‌توانی یک فرد اقتصادی را مشاور خودت قرار دهی ولی اینکه آن شخص خودش ریاست را بر عهده بگیرد کارگشا نخواهد بود.

وی افزود: در میان افرادی که نامزد شدند نمی‌خواهم اسم بیاورم ولی دو نفر هستند که رزومه و عقبه آنها مشخص است و بر کسی پوشیده نیست و باید این قضاوت را بر عهده مردم گذاشت که این افراد اصلاً صلاحیت روی کار آمدن به عنوان نامزد ریاست فدراسیون را دارند یا نه.

مدیرعامل سابق تراکتور در مورد اینکه انتقاداتی به عدم تجربه مدیریتی به علی کریمی وارد است هم گفت: همانطور که گفتم یک رئیس فدراسیون خوب باید تلفیقی از ویژگی‌هایی باشد که عرض کردم. کریمی اگر یک عقبه مدیریت اجرایی به دنبال خودش داشت بهترین گزینه در میان این چهار نفر بود و الان هم نمی‌گویم بهتری نیست. همینکه یکی مثل کریمی وارد کارزار شد برای ریاست فدراسیون اقدام کرد خودش به تنهای اتفاق مثبتی است و حتی اگر رأی هم نیاورد اثرات مثبتی خواهد گذاشت.

علیپور در مورد مشکلات عدیده فدراسیون خصوصاً در بحث اقتصادی که باعث شده فدراسیون فوتبال ایران را در آستانه ورشکستگی بدانند هم توضیح داد: یک بحث کلی این است که مدیریت در فوتبال ما قائم به فرد است و این موضوع در بخش‌های دیگر مدیریتی کشور هم وجود دارد و در فوتبال هم دیده می‌شود. ما هیچ چهارچوبی نداریم که ریاست فدراسیون فوتبال، وظایفش و حوزه اختیاراتش در آن مشخص باشد و برای همین هرکس رئیس می‌شود کار را بر اساس اصول شخصی خودش جلو می‌برد و در چنین چهارچوبی بهترین رئیس فدراسیون فوتبال دنیا هم به ایران بیاید خروجی آن بهتر از کفاشیان و تاج نخواهد بود. درمورد ورشکستگی هم موضوع از همین قرار است.

وی افزود: برای مثال در پرونده ویلموتس مشکل از یک بند یا یک کلمه از مفاد قرارداد است که چنین دردسر بزرگی ایجاد کرده است ولی اگر یادتان باشد آن زمان هرچقدر از آقایان سوال می‌شد می‌گفتند هیچ ایرادی وجود ندارد و مشکلی نیست ولی دیدید که مشکلی بود و آخر هم مشخص نشد مشکل از کجاست.

مدیرعامل سابق تراکتور در مورد مشکلات مالی و عدم توانایی وصول مطالبات به دلیل تحریم ها گفت: این مسائل هم راهکار خاص خودش را دارد. ما در بخش های دیگری در نظام که خیلی حساسیت بالاتری داشتند توانستیم معاملات انجام دهیم. باید تمام راهکارهای موجود را برویم تا یک راه باز پیدا شود و مشکل حل شود. این همه موارد صادراتی ما ترخیص می‌شود یا گیر می‌کند؟ خب مشخص است که راه وجود دارد ولی نمی‌خواهیم سراغش برویم.

علیپور در مورد اینکه با وجود اصلاح اساسنامه و تاکید فیفا هنوز دست دولت و وزارت ورزش کاملاً از انتخابات جدا نشده و هنوز صحبت از شانس بالای گزینه مورد حمایت وزارت زده می‌شود هم گفت: به نظرم راهش این است که افرادی که صاحب حق رأی هستند و در مجمع حضور دارند نقششان مشخص شود. وقتی در یک مجمع 10 نفر حق رای دارند و 6 نفر آنها کارمند دولتی هستند خواه نا خواه چشمشان به دهان فرد بالای سری است و به همین شکل می‌شود که صحبت از شانس بالای گزینه وزارت ورزش است که امیدوارم صحت نداشته باشد. اگر در یک چهارچوب درست یک اساسنامه محکم تنظیم شود آنگاه همان کارمند دولت هم به گزینه‌ای که واقعاً خودش فکر می‌کند اصلح است رای می‌دهد و رای خود را در اختیار فرد بالادستی خودش قرار نمی‌دهد. به هر حال این مشکلی است که در سیستم اداری ما وجود دارد و ما افراد حرف گوش کنی هستیم و هر چه رئیس بگوید می‌گوییم چشم.

وی در پایان گفت: در کل خیلی به خروجی این انتخابات امیدوار نیستم و بعید می‌دانم برای فوتبال ایران منشاء خیر باشد. مشکل همان چهارچوبی است که گفتم وجود ندارم و اگر این چهارچوب تعریف شده بود هرکدام از این 4 نفر می‌توانستند حضور مفیدی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز