خبرگزاری کار ایران

نوروزی: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه ورزش قابل قبول است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۵۳۶

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن ابراز رضایت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزش اظهار امیدواری کرد که نظارت‌ها در این زمینه همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در چهل و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش که در محل سالن جلسات فدراسیون برگزار شد، دکتر نوروزی اظهار کرد: جامعه ورزش کشور در روزهای گذشته به دنبال درگذشت  آقایان میناوند و انصاریان از پیشکسوتان گرانقدر فوتبال کشور داغدار شد و جا دارد بار دیگر این مصیبت را به خانواده‌های آن عزیزان و ورزش‌دوستان تسلیت عرض نماییم.

وی با اشاره به این موضوع که اتخاذ تدابیر لازم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین عموم مردم و همچنین جامعه ورزش در هفته‌های گذشته باعث کاهش چشمگیر پاندمی کرونا در سطح کشور شد، افزود: همه تلاش‌ها در جهت کاهش روند این بیماری است. در این میان در ورزش کشور رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد قابل قبول است به طوری که دیدیم در روزهای گذشته برخی فدراسیون‌ها همکاری بسیار خوبی در این رابطه با فدراسیون پزشکی ورزشی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که ستاد ملی مقابله با کرونا بارها تاکید کرده است رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی بجد باید در دستور کار باشد تا شاهد خیز مجدد این بیماری در سطح کشور نباشیم.

دکتر نوروزی ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا در ورزش از بدو تشکیل با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت، گام برداشته است و روند حرکت دقیق و توام با آرامش همچنان در دستور کار است چرا که اولویت نخست همه ما، سلامت مردم و جامعه ورزش کشور است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه ستاد مقابله با کرونا در ورزش ابعاد مختلف پاندمی کرونا را پیگیری می‌نماید، تصریح کرد: در این رابطه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و وزارت بهداشت به خوبی پیگیر موضوعات مرتبط هستند و هر تصمیم و اقدامی لازم باشد در این خصوص اتخاذ می شود.

ارائه گزارش و اقدامات انجام شده در این جلسه مقرر شد تدابیر لازم در خصوص فرهنگ‌سازی و توسعه اطلاع رسانی، فعالیت‌های آموزشی عملی در ورزش و مبحث آینده پژوهی اتخاذ شود.

 در ادامه دکتر سید اشکان اردیبهشت، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی، دکتر لاله حاکمی نایب رئیس بانوان و دکتر محمد حسین پورغریب عضو ستاد به بیان نقطه نظرات کارشناسی خود در خصوص پیگیری فعالیت‌های ستاد پرداختند.

همچنین دکتر پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک به تشریح پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک برای برگزاری بازی‌های المپیک توکیو و همچنین  روند پیگیری اردوهای ورزشکاران المیپکی با عنایت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پرداخت. 

 دکتر فرهاد مرادی، دبیر ستاد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ستاد بویژه در زمینه نظارت بر باشگاه ها و اماکن ورزشی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد.

ضمن اینکه دکتر علی ماهر معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران،  آخرین شرایط کرونا در شهر و استان تهران را تشریح کرد و با توجه به تغییر هرم سنی ابتلا به این بیماری، ضرورت رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در تمام محیط ها از جمله اماکن ورزشی را مورد تاکید قرار داد.

دکتر تورج ملک محمدی، دکتر شاهین صالحی، دکتر مهرشاد پورسعید و کریم حسینی دیگر حاضران در این جلسه بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز