خبرگزاری کار ایران

ماجرای لگدِ علی روی پای آرش

روزی که انصاریان، برهانی را معروف کرد!

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۵۸۲

مربی فعلی تیم استقلال تهران خاطره جالبی از روزهای حضورش در تیم پاس و رویارویی با تیم پرسپولیس دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علی انصاریان، بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس تهران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان فرهیختگان بستری است و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد. انصاریان که در بین اهالی فوتبال و جامعه علاقه مندان به این رشته ورزشی چهره خندان و بداهه‌گویی شناخته می‌شود در دوران حرفه‌ای به عنوان یک مدافع مصدومیت‌ها زیادی داشت و در مقابل صحنه‌های خطرناکی هم خلق می‌کرد که به گفته خودش به همان دلیل هم کارت‌های بی‌موردی دریافت می‌کرد.

انصاریان که به واسطه بازی فیزیکی یکی از مدافعان سرسخت دهه هشتاد محسوب می‌شد و همین ویژگی موجب شد تا او با پیراهن تیم ملی هم مسابقات بین المللی را تجربه کند البته گفته بود با وجود سبک بازی که ارائه می‌کرد اغلب مواقع کارت‌های بی‌مورد هم دریافت می‌کرد که برای تیم‌هایش دردسرساز می‌شد.

انصاریان که به رک‌گویی و صراحت در کلام مشهور است در مصاحبه‌ای به همین مسأله اشاره کرد:«اینکه یک بازیکن زیاد اخطار می‌گیرد را نمی‌توان بدون تماشای بازی‌هایش به نقد کشید. ببینید من که الان این حرف را می‌زنم خودم در زمان فوتبالم چندین مرتبه آن را تکرار کردم. مثلاً جر و بحث بیش از حد با داور که باعث شود داور مجبور به استفاده از کارت شود اشتباه است. اگر مدافع تیم محکم بازی کند و اخطار بگیرد هیچکس نمی‌تواند از او ایراد بگیرد. البته به بازی هم بستگی دارد. به عنوان مثال در اکثر دربی‌ها من اخطار می‌گرفتم چون فوق‌العاده حساس بود و شرایط خاص خودش را داشت.»

مدافع اسبق تیم ملی زمانی که در پرسپولیس شهرت زیادی داشت و فیکس ترکیب تحت هدایت علی پروین بود در یک مسابقه برابر پاس همدان تحت هدایت مجید جلالی خطایی انجام داد که بیشتر برای مورد توجه قرار گرفتن خودش، موجب مشهور شدن یک فوتبالیست جوان اهل کرمان شد. انصاریان در ادامه خاطره جالبی را درباره دریافت کارت‌های بیهوده بیان کرد:« بازی با پاس تهران من یک لحظه خون به مغزم نرسید و بی‌دلیل آرش برهانی را زدم که داور هم به درستی اخراجم کرد. البته آنقدر خطای من واضح بود که خودم بعد از خطا از زمین بیرون رفتم. من آن روز اشتباه کردم و یک کارت قرمز مفت گرفتم و به تیمم ضربه زدم.»

آرش برهانی با مرور خاطره‌ای که از اولین رویارویی با انصاریان در زمین فوتبال داشته می‌گوید:« زمانی که در تیم پاس یک بازیکن تقریبا گمنام بودم، با پرسپولیس بازی داشتیم که آن زمان مدافع مشهور و محکمی به نام «علی انصاریان» داشت. یادم می‌آید توپ را به گوشه‌های زمین بردم و 3-2 بار علی را با دریبل‌هایم فریب دادم، به همین دلیل علی هم که جلوی طرفدارانش بازی می‌کرد، حسابی خونش به جوش آمد و لگد خیلی محکمی به پایم کوبید و خودش هم اخراج شد. از آن به بعد بود که اسم من سر زبان‌ها افتاد. به همین دلیل همیشه گفته‌ام، لگد علی انصاریان باعث شد معروف شوم!»

برهانی و انصاریان به غیر از گفتگو با رسانه‌های مکتوب یک مرتبه فرصت پیدا کردند تا در برنامه تلویزیونی هم این خاطره را بازگو کنند و این بار سورپرایز مهران مدیری برای برهانی جالب بود. مربی فعلی تیم استقلال تهران در برنامه دورهمی با مدیری گفتگو می‌کرد که هنگام سوال درباره آن خطای معروف، انصاریان وارد استودیو شد و این دو آن مسابقه را به یاد آوردند تا لحظات جالبی را رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز