خبرگزاری کار ایران

بختیاری‌زاده: یکسری دشمن به هواداران فولاد آدرس غلط می‌دهند/ آذری و نکونام مقصر نیستند که نتوانستیم بازیکن به فوتبال ایران معرفی کنیم/ با چه منطقی می‌گویند که فولاد باید حتما قهرمان شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۲۶۵

پیشکسوت تیم فولاد خوزستان می‌گوید اگر فوتبال این شهر نتوانسته بازیکن بزرگی را در این چند سال پرورش دهد مشکل از سعید آذری یا جواد نکونام نیست بلکه مشکل از آکادمی‌های فوتبال این شهر است که نتوانسته‌اند بازیکنی را در این ده، پانزده سال به فوتبال ایران معرفی کنند.

علی بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت مهرداد میناوند و آرزوی شفا برای علی انصاریان اظهار کرد: تا اینجای کار می‌توانم بگویم لیگ بیستم سخت‌ترین رقابتهای تاریخ لیگ بوده است. فاصله کم تیم‌ها در نیمه اول جدول رقابت‌ها نشان‌دهنده این نزدیکی است اما فولاد امسال هم با جواد نکونام و کادر فنی‌اش همچون فصل قبل به لحاظ فنی بسیار خوب کار کرده و مهمتر اینکه من معتقدم فولاد همچون سال قبل در نیم فصل دوم بلحاظ نتیجه‌گیری هم تفاوت عمده‌ای با نیم فصل نخست خواهد داشت. نباید فراموش کنیم که تیمهای دیگر امسال به فولاد همچون تیم سه، چهار فصل پیش نگاه نمی‌کنند و وقتی امسال مقابل فولاد به میدان می‌آیند بازی بسته، فشرده و با انگیزه‌ای انجام می‌دهند چون کیفیت فولاد در این یک و نیم سال گذشته با سالهای گذشته بسیار متفاوت بوده است.

او به برخی انتقادات از تیم فولاد اشاره کرد و گفت: حرفهایی که از سوی بعضی قدیمی‌های فوتبال خوزستان زده می‌شود برایم عجیب است. طوری صحبت می‌کنند که انگار تیم انتهای جدول حضور دارد. اگر این افراد، ‍‍پیشکسوت شهرهایی مثل اصفهان یا مازندران بودند درباره عملکرد تیم‌های قعرنشین شهرشان چه می‌گفتند؟ به جای اینکه با حمایت صحیح و منطقی به تیم کمک کنیم حرفهایی می‌زنند که آدم تعجب می‌کند. فولاد در این یک و نیم فصل بسیار خوب عمل کرده. سال قبل که کسی فکر نمی‌کرد فولاد سهمیه بگیرد تیم سوم شد و سهمیه آسیایی گرفت و امسال هم تا اینجای لیگ عملکرد خوبی داشته و در بازی‌های بزرگ هم موفق شده استقلال صدرنشین را شکست بدهد و با سپاهان هم در اصفهان مساوی کند. در بازی با پرسپولیس هم همه کیفیت واقعی فولاد را دیدند و اگر بدشانس نبودند حتما فولاد با امتیاز از تهران باز می‌گشت.

بختیاری‌زاده افزود: جالب است که می‌گویند فولاد باید حتما قهرمان شود یا فولاد مدعی قهرمانی است! سوال من این است که این همه صراحت را این افراد از کجا آورده‌اند؟ چطور می‌گویند فولاد باید حتما قهرمان شود؟ منطق حرف‌تان چیست؟ اگر آنها این همه از قهرمانی فولاد دم می‌زنند پیشکسوتان استقلال، پرسپولیس یا سپاهان با خرج‌های چند ده میلیاردی تیم‌هایشان باید چه بگویند؟ معتقدم قصد این افراد این است که به مردم و هواداران فوتبال خوزستان آدرس غلط بدهند. خودشان می‌دانند که این حرفها فقط برای بالا بردن فشار روی تیم است وگرنه در لیگی که فاصله تیم‌ها بسیار به هم نزدیک است و تیم‌های همیشه مدعی با بودجه بسیار سنگین به دنبال قهرمانی هستند انتظار قهرمانی داشتن از فولاد بسیار عجیب است.
وی افزود: این پیشکسوتان هم واقعا اگر فوتبال خوزستان را دوست دارند باید اجازه بدهند کادر فنی مدیریتی و بازیکنان فولاد کارشان را در آرامش پیش ببرند. توصیه‌ام به همه همه این پیشکسوتان این است که فقط حمایت کنند و دست از مصاحبه‌هایشان علیه تیم و دادن آدرس غلط به مردم و هواداران بردارند. یک تیم برای موفقیت تا آخرین لحظه کارش به آرامش نیاز دارد. توصیه‌ام هم به تیم فولاد این است که متحدتر و با انسجام‌تر در کنار هم کار کنند و بدانند که در بیرون بعضی افراد هستند که دشمن تیم به حساب می‌آیند و با حرفهایشان می‌خواهند یکسری از تماشاگران کم اطلاع را با حرفهایشان گمراه کنند و انسجام درونی تیم، می‌تواند خنثی‌کننده حرفهای این افراد باشد.

بازیکن فولاد در سال‌های 76 تا 78 که نخستین بازیکن جوان این تیم‌های در سالهای جوانگرایی فولاد به حساب می‌آمد در پاسخ به این سوال که برخی صحبت از مربی و بازیکن بومی و غیربومی می‌کنند گفت: این هم از آن حرفهاست. فوتبال الان بومی و غیر بومی ندارد. در فوتبال روز دنیا دیگر این حرفها خریدار ندارد. در لیگ انگلیس یا فرانسه چند درصد از مربیان بومی هستند؟ ضمن اینکه مگر مشکل فوتبال خوزستان بومی بودن و غیر بومی بودن مدیران، مربیان و بازیکنان است؟ سالی که فولاد با حسین فرکی قهرمان شد بیشتر از ١۵ بازیکن فولاد غیر بومی بودند. اگر برخی به این انتقاد دارند که تعداد بازیکنان خوزستانی در تیم فولاد به نسبت سالهای قبل کم شده این به کادر فنی فولاد ارتباطی ندارد و مشکل اتفاقا در فوتبال شهر خودمان است.

بختیاری زاده تصریح کرد: یک زمانی هشت بازیکن تیم ملی از فوتبال خوزستان بودند اما الان متاسفانه شرایط به کل عوض شده. اگر نتوانسته‌ایم مثل سابق بازیکن تربیت کنیم تقصیر سعید آذری و جواد نکونام نیست. آذری و نکونام یک سال و نیم است که به فولاد آمده‌اند و آنها مقصر نیستند که فوتبال خوزستان و آکادمی فولاد در ده، پانزده سال گذشته نتوانسته بازیکن خوبی را تربیت کند. من می‌دانم که آقای نکونام قصد داشته مسئولیت تیم‌های پایه فولاد را بر عهده بگیرد که با فشارهای غیرورزشی این اتفاق رخ نداده بنابراین مقصر مدیران و مربیان آکادمی فولاد در ده، پانزده سال پیش هستند که توانایی تربیت بازیکن را نداشته‌اند بنابراین نباید با آدرس غلط دادن هواداران تیم را گمراه کنیم و حرف‌هایی بزنیم که در فوتبال روز دنیا بی معنی است.

او در پایان افزود: حرف آخرم این است کسانی که با حرفهایشان بر خلاف منافع فوتبال خوزستان با فولاد دشمنی می‌کنند دنبال جا و مکان در فولاد هستند و هواداران نباید فریب این آدمها و حرفهایشان را بخورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز