خبرگزاری کار ایران

چرا استقلال در گروه مرگ قرار دارد؟

بررسی وضعیت رقبای استقلال در آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۱۲۱

استقلال تهران در مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با سه تیم مطرح از کشورهای عراق، قطر و عربستان صعودی مسابقه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بر اساس قرعه‌کشی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، تیم استقلال به عنوان یکی از چهار نماینده ایران در این دوره از مسابقات، در گروه C با تیم‌های الشرطه عراق، الاهلی عربستان و الدحیل قطر همگروه شده است.

صدرنشین لیگ برتر ایران، پیش از شروع رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر خلیج فارس، در آخرین دوره از این رقابت‌ها از مرحله گروهی صعود کرد - با انجام تنها ۴ مسابقه به دلیل انصراف تیم الوحده امارات - اما در بازی یک هستم نهایی با شکست از پاختاکور ازبکستان از دور مسابقات کنار رفت.

محمود فکری به همراه کادرفنی جدید روز نیمکت استقلال از ابتدای فعالیتش ابراز امیدواری کرد برای بازگشت پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا، به دنبال کسب ستاره سوم آسیایی است و اکنون او به همراه تیمش در دور گروهی فصل جدید این مسابقات در گروهی جای گرفته‌اند که به گروه مرگ موسوم است. با بررسی وضعیت تیم‌های همگروه استقلال در این فصل از رقابت‌ها شرایط آنها را ارزیابی می‌کنیم.

الدحیل قطر

قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ ستارگان قطر اکنون در رده دوم جدول رده بندی جای دارد. آنها طی ۱۵ بازی رسمی این فصل به ۹ برد، یک تساوی و پنج شکست دست یافتند و با کسب ۲۸ امتیاز با ۳۷ گل زده و ۲۱ گل خورده تنها در سه بازی کلین شیت داشته‌اند.

هدایت الدحیل در دستان سازی لاموچی ۴۹ ساله فرانسوی است که پیش از الدحیل در تیم‌های ناتینگهام فارست و رن در فرانسه سرمربیگری می‌کرد و در سال با الجیش در لیگ قطر فعالیت می‌کرد. الدحیل که علی کریمی، هافبک سابق استقلال را در پنجره نقل و انتقالات فعلی به خدمت گرفته باید در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان که به میزبانی قطر برپا می‌شود هم شرکت کند.

الاهلی عربستان

تیم پرستاره میلیکویچ اکنون در جایگاه صدر جدول قرار ندارد اما در رتبه سوم تنها یک امتیاز با این جایگاه فاصله گرفته است. الاهلی در ۱۵ مسابقه این فصل به ۹ برد، ۲ تساوی و ۴ شکست دست پیدا کرده که با ۲۴ گل زده و ۲۱ گل خورده تنها طی سه مسابقه در گلزنی ناکام بوده و البته ۵ کلین شیت داشته است. الاهلی فصل گذشته یکی از تیم‌های همگروه آبی‌های تهرانی بود. والدان میلیجویچ، سرمربی ۵۰ ساله صربستانی از فوریه ۲۰۲۰ هدایت تیمی که ستاره‌هایی مانند مارکو مارین، عمر السومه و لوکاس لیکا را در اختیار دارد امیدوار است این فصل تیمش را به رتبه‌های بالاتر از دور گروهی برساند.

الشرطه عراق

الشرطه یا تیم پلیس عراق فصل گذشته مسابقات دور گروهی را در شرایط ادامه داد که به دلیل شیوع همه‌گیر ویروس کرونا با تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر عراق آماده رقابت شده بود. تیم تحت هدایت عبدالغنی شهاد اکنون در فصل جدید مسابقات لیگ برتر عراق با گذشت ۱۵ هفته به ۷ برد، ۷ تساوی و تنها یک شکست دست پیدا کرده تا با ۲۸ امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی عراق بایستد. 

الشرطه تحت هدایت این سرمربی تنها یک امتیاز با صدر جدول که در اختیار نیروی هوایی است فاصله دارد و طی ۱۰ بازی اخیر هم شکست نخورده است. الشرطه با ۱۸ گل زده و ۹ گل خورده عنوان سومین تیم برتر در گلزنی و دریافت گل را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز