خبرگزاری کار ایران

رویارویی تیم فکری با الدحیل، الهلال و الشرطه

قرعه تکراری برای استقلال:‌ گروه مرگ!

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۴۶۴

طبق قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تیم استقلال باید با تیم‌های الدحیل، الاهلی و الشرطه مصاف بدهد.

به گزارش ایلنا، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2021 ظهر امروز در کوالالامپور مالزی قرعه‌کشی شد و بدین ترتیب تیم‌های ایرانی راه یافته به این دوره با حریفانشان آشنا شدند. تیم‌های فولاد خوزستان، تراکتور تبریز و استقلال و پرسپولیس تهران چهار نماینده ایران در فصل جدید خواهند بود.

پس از جای گرفتن تیم فولاد در گروه D  و قرار گرفتن پرسپولیس و تراکتور به ترتیب در گروه E و A، مشخص شد که استقلال تهران باید در گروه C این بازی‌ها با تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق مصاف بدهد.

حضور آبی پوشان تهرانی در این گروه موجب شد تا با توجه به شرایط سه نماینده دیگر از کشور ایران در این فصل، سخت‌ترین قرعه به تیم محمود فکری برسد که همانند چند فصل اخیر مجددا آنها خودشان را در گروه مرگ بیابند.

پس از حذف در دور گروهی فصل 2014 لیگ قهرمانان آسیا بعد از رویارویی با تیم‌های الشباب عربستان، الجزیره امارات و الریان قطر، تیم استقلال در این بازی‌ها طی دو فصل(2015 و 2016) غایب بود و از سال 2017 مجددا به بالاترین مسابقات باشگاهی در قاره کهن بازگشت.

استقلال در سال 2017 برای رسیدن به دور گروهی تیم السد قطر را در ضربات پنالتی مرحله پلی آف از پیش رو برداشت و در گروه A با تیم‌های الاهلی امارات، التعاون عربستان و لوکوموتیو ازبکستان همگروهی شد. حاصل آن برای آبی پوشان 3 برد، 2 تساوی و یک باخت بود تا آنها با 11 امتیاز به همراه الاهلی راهی دور حذفی شوند.

در سال 2018 استقلال سهمیه مستقیم داشت و این بار در گروه D با تیم‌های العین امارات، الریان قطر و الهلال عربستان همگروه شده بود. این سخت‌ترین قرعه ممکن برای این تیم به نظر می‌رسید اما آنها با کسب 3 برد و 3 تساوی بدون شکست با کسب 12 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین صعود کردند.

در فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا، این بار آبی پوشان نتوانستند از دور گروهی صعود کنند و در گروه مرگ مغلوب شدند. از 6 بازی برابر تیم‌های الهلال عربستان، الدحیل قطر و العین امارات، انها به 2 برد، 2 تساوی و 2 شکست دست یافتند تا با 8 امتیاز در رده سوم جای بگیرند.

امسال هم تیم استقلال با تیم‌های الاهلی عربستان، الشرطه عراق و الوحده امارات همگروه شده بود که شیوع ویروس کرونا در آن وقفه طولانی مدتی انداخت و در بازگشت به مسابقات نماینده امارات انصراف داد تا آنها طی 4 بازی با یک برد، دتساوی و یک شکست 5 امتیازی شده و بالاتر از الشرطه به همراه الاهلی راهی یک هشتم نهایی شوند.

همانند سال 2018، استقلال یک مرتبه دیگر صدرنشینی در گروه مرگ را تجربه کرده بود. آنها در سال 2013 با العلال عربستان، العین امارات و الریان قطر همگروه بودند که با کسب 4 برد، یک تساوی و یک شکست با 11 گل زده و 5 گل خورده بالاتر از الهلال 12 امتیازی به عنوان تیم اول گروه راهی دور حذفی شدند. 

در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 40 تیم حضور دارند، 10 گروه 4 تیمی در این فصل شرکت می‌کنند(5 گروه از شرق و 5 گروه از غرب). این فصل صدرنشین هر گروه به اضافه 3 تیم برتر دوم شرق و غرب راهی حذفی خواهند شد. بنابراین این فصل آبی‌ها اگر قصد صعود دارند باید برای صدرنشینی تلاش کنند و در غیر این صورت باید آمار موفقی داشته باشند تا صعودشان به اما و اگر کشیده نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز