خبرگزاری کار ایران

به مربی ایرانی برمی خورد بگویند کمک‌ها مشورت دادند و بازی را برد

علی موسوی :استقلال مقابل سایپا فقط یک تاکتیک داشت و به بن بست خورد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۳۴۲

پیشکسوت استقلال معتقد است آبی پوشان اگر در مسجد سلیمان هوشیار نباشند دست خالی به تهران برمی گردند

به گزارش ایلنا،علی موسوی پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم مقابل سایپا فقط یک تاکتیک داشت که در نهایت هم به بن بست خورد و نتوانست به گل برسد و بازی را باخت در حالی که استقلال باید تغییر تاکتیک می‌داد تا بتواند از دفاع چند لایه حریف عبور کرده و به گل برسد اما در مقابل سایپا با اتخاذ یک روش ساده دروازه اش را بسته نگه داشت و روی ضد حمله هم به گل رسید و به راحتی 3 امتیاز بازی را به دست آورد.

استقلال مقابل سایپا شکست خورد. این بازی چطور بود؟

استقلال از اول بازی تا دقیقه 90 فقط یک تاکتیک داشت و شیوه بازی اش عوض نشد. استقلال اصرار داشت از کناره‌ها به گل برسد که نشد در حالی که 45 دقیقه می‌دانستیم سایپا دفاع می‌کند و دنبال ضد حمله است و نیمه دوم هم همین شرایط بود و تاکتیک تیم عوض نشد و نتوانست به گل برسد در حالی استقلال باید تغییر تاکتیک می‌داد تا از دفاع چند لایه سایپا عبور کند که این کار را نکرد و بازی را باخت.

به نظر شما سایپا مستحق برد بود؟

سایپا خوب دفاع کرد و اشتباه نکرد و منتظر فرصت بود تا به استقلال ضربه بزند که زد. استقلال سوار بر بازی بود اما مقابل چنین تیم هایی که دفاعی کار می‌کنند باید از تاکتیک‌های مختلف استفاده کرد که نکرد. سایپا 45 دقیقه دفاع کرد و نتوانستیم به گل برسیم و نیمه دوم هم استقلال هم همان سبک را استفاده کرد و به بن بست خوردیم. سایپا از برنامه خیلی ساده‌ای استفاده کرد و روی ضد حمله گل زد و 3 امتیاز را گرفت.

محمود فکری در این دیدار به قول شما تغییر تاکتیک نداد اما چرا دستیارانش به او کمک نکردند تا از این بازی سربلند بیرون بیاید؟

به نظر من کلا سرمربیان ایرانی خیلی کم حرف گوش می‌کنند یا دستیاران کم جرات می‌کنند به سرمربی بگویند چه کاری بکند چون می‌دانند مسولیت با سرمربی است و تا حالا ندیدم کمک مربی بتواند در این مسائل دخالت کنند و به مربیان ایرانی برمی خورد که بگویند کمک‌ها به آنها مشورت داده‌اند و مربی ایرانی کلا کار خودش را می‌کند.

این اتفاق فقط در ایران رخ می‌دهد یا مربی خارجی شیوه دیگری دارد؟

مربی خارجی فرق می‌کند چون آنها سیستم دارند و آنالیزور دارند و در طول بازی دستیاران به آنها کمک می‌کنند چون سرمربی درگیری‌های خودش را دارد و کمک‌ها باید کمک کنند اما کمک مربی در ایران بیشتر سر تمرین کمک می‌کند و در گرم کردن و سرد کردن بازیکنان و گذاشتن مانع در تمرین فعالیت دارند و تصمیم گیرنده اصلی سرمربی است.

اگر دستیاران ایرانی کمک و مشورت فکری به سرمربی نمی‌دهند پس چه نیازی به وجود آنها است؟

بالاخره به کمک هم احتیاج دارند چون در تمرین بازیکنان به چند گروه تقسیم می‌شوند و مربیان با آنها کار می‌کنند و سرمربی نمی‌تواند با همه آنها به تنهایی کار کند. مرفاوی تجربه بالایی دارد و آرش و حنیف هم الان تجربه دارند و می‌توانند به سرمربی تیم مشورت بدهند تا استقلال همچنان در صدر جدول باقی بماند. حفظ صدرنشینی برای استقلال در حال حاضر خیلی مهم است و باید تلاش کنند تا صدر جدول را همچنان در اختیار داشته باشند.

محمود فکری بعد از شکست مقابل سایپا اعلام کرد بعضی‌ها چشم ندارند استقلال را صدر جدول ببینند و بحث مشکلات داوری هم از اول فصل بوده، به نظر شما اینها بهانه است یا فکری واقعیت‌ها را می‌گوید؟

مسائل داوری در ایران وجهه بدی گرفته است و از لیگ 2و3 گرفته تا فکری که تیمش صدر جدول است از داوری‌ها گله دارند. در ایران بحث داوری فراگیر است و فقط فکری نیست اما اگر 2-3 گل به سایپا می‌زدند و بازی را می‌بردند دیگر این حرفها نبود. این همه هزینه تیم می‌شود و در طول هفته تمرین می‌کنند و تاکتیک‌های مد نظرشان را مرور می‌کنند و بعد منتظر باشیم داور یک پنالتی بگیرد که بازی را ببریم؟ این که نمی‌شود، تیمی که برای قهرمانی می‌رود اصلا داور کاری نمی‌تواند بکند چون باید آنقدر قوی باشند که اگر داور یک گل را آفساید گرفت 2-3 تا گل دیگر بزنند.

یعنی در این شرایط داور نمی‌تواند مشکل ساز شود؟

داور می‌تواند جلوی تیم معمولی را بگیرد اما تیم اگر قوی باشد و هجومی کار کند و گل بزند کسی نمی‌تواند جلودارش باشد. نباید به امید داور که پنالتی بگیرد و بازی را ببریم، باشیم. اگر روی این مسائل حساب کنیم هیچ وقت نمی‌توانیم رنگ قهرمانی را ببینیم.

چه تصوری از بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان در خانه حریف دارید؟

مسجد سلیمان در خانه همیشه خوب بازی کرده و خیلی بازی سختی در پیش داریم و بازیکنان استقلال باید با تمام وجود به زمین بروند وگرنه همان بلایی که که آلومینیوم سر پرسپولیس آورد مسجد سلیمان هم می‌تواند سر استقلال بیاورد.

امسال بازیهای نفت مسجد سلیمان را دیده اید و شناختی از آنها دارید؟

امسال بازیهای آنها را دقیقا ندیدم اما نفت مسجد سلیمان در خانه خودش مثل صنعت نفت در آبادان و فولاد در اهواز برای هر تیمی می‌تواند خطرناک باشد پس استقلال باید در این دیدار خارج از خانه کاملا هوشیار باشد و با تمام وجود به زمین بروند و نیروی دو چندان بگذارند تا دست پر برگردد وگرنه با یک لغزش دست خالی برمی گردند. شانس آورده‌ایم که بازی زمستان در مسجد سلیمان برگزار می‌شود و برای استقلال چنین شرایط آب و هوایی ایده آل است.

پس فکری و شاگردانش بهانه‌ای برای عدم نتیجه گیری در مسجد سلیمان ندارند، درست است؟

آره دیگه، استقلال برای ادامه صدرنشینی باید این بازیها را ببرد چون تمام رقیبان بازیهای اینچنینی را می‌برند و 3 امتیازش را به حساب خودشان واریز می‌کنند و استقلال نباید کوتاه بیاید و باید دست پر برگردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز