خبرگزاری کار ایران

رئیسی کیا: مربی‌های نام آورتر از «مهدی رحمتی» داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۶۶۲

مدیرعامل سابق باشگاه راه آهن عنوان کرد: از نگاه مدیریتی، افراد بسیار نام آورتر از مهدی رحمتی وجود دارند که می توانند لیگ را برای رقابت با باشگاه‌های قدرتمند آسیا آماده کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، صادق رئیسی کیا با حضور در برنامه «ورزش بدون ویرایش» با اشاره به انتخابات ریاست فدارسیون فوتبال عنوان کرد: جامعه فوتبال کشور در این روزها شور و حال جدیدی را تجربه می کند با امید به این که گفتمان به جریان افتاده برای تغییر در هرم مدیریت فوتبال، دگرگونی در رویه های مدیریتی و در پی آن توسعه فوتبال کشور به همراه داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا اساسنامه و تغییرات جدید در فوتبال می تواند تاثیری در حذف مدیران غیرفوتبالی و غیرمتخصص که تنها اقتصادی هستند، داشته باشد، گفت: اعتقادی به تمایز قائل شدن میان مدیران فوتبالی وغیرفوتبال ندارم‌، مدیریت بر ساختار فوتبال کشور این اقتضا را دارد که از عوامل و نیروی متخصص در زمینه مالی، حسابداری، جامعه شناسی، حقوق، بازاریابی و حتی روان شناسی بهره برده شود.

مدیرعامل سابق باشگاه راه آهن معتقد است: ثبات مدیریت از نظر حضور افراد در مناصب فدراسیون فوتبال همیشه روند صعودی داشته است یعنی میانگین مدت تصدی اعضای مجمع فوتبال فدراسیون عدد قابل توجهی است و برخی از افراد چندین دهه در مجمع حضور داشته اند.

رئیسی کیا با بیان این که تغییرات مدیریتی در باشگاه ها طبیعی تر از فدراسیون است، عنوان کرد: باشگاه به تناسب موقعیت هایی که در لیگ پیدا می کند یا رویه های جدیدی که به دلیل تغییرات مالکیت بر آن حاکم می شود ، دچار تغییر مدیریتی می شود، البته کیفیتی به همراه نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: براساس قانون تجارت و مبانی علمی، کمترین زمانی که یک مدیر می تواند محیط تحت پوشش خود را شناسایی کند، بر ضعف ها و قوت های محدوده مدیریتی خود شناخت پیدا کنند و باشگاه را از وضعیت موجود به موقعیت مطلوب سوق دهد. وقتی زمان دوسال از یک مدیر گرفته می شود فرصتی برای تدوین برنامه های راهبردی وجود نخواهد داشت.

این مدیر ورزشی در بخش دیگری از برنامه، درباره مربیگری آقای مهدی رحمتی گفت: از نگاه مدیریتی، افراد بسیار نام آورتر از ایشان در سطح مربیگری لیگی که می خواهد با لیگ های حرفه ای مانند چین، ژاپن و کره رقابت کند، وجود دارند. درواقع وجود افرادی مانند رحمتی و نویدکیا چیزی به فوتبال لیگ اضافه نخواهد کرد.

رئیسی کیا تاکید کرد: زمانی که می خواهیم از منظر مدیریتی به فوتبال نگاه کنیم نباید تنها به داخل متمرکز شویم بلکه رقبا اهمیت بیشتری دارند.

وی به لایحه نظام جامع باشگاه داری و تاثیر آن بر انتخابات ریاست فدارسیون اشاره کرد و گفت: این لایحه توسط دولت تدوین شده است و یقینا نظر 50 فدراسیون ورزشی و کمیته ملی در آن لحاظ نشده است یعنی دولت از نگاه خود به ورزش و صنعت باشگاه داری نگریسته و چارچوب ها و مقررات را بر اساس زاویه دید خود تنظیم کرده است.

رئیسی کیا با تاکید بر این که فدراسیون فوتبال مهمترین فدراسیون ورزشی کشور است، بیان کرد: یکی از ماموریت های افرادی که برای هیئت رئیسه فدراسیون برگزیده می شوند این است که در زمان مطرح شدن این لایحه در مجلس، با نمایندگان رایزنی های لازم را داشته باشند تا باشگاه داری به عنوان رکن اصلی و کارخانه سازنده ورزش حرفه ای، حق و قانون مشخص در نظامنامه داشته باشند به گونه ای که بتوانند در تعامل با دولت ورزش حرفه ای را به خوبی مدیریت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز