خبرگزاری کار ایران

عابدینی: مجمع مو را از ماست بیرون می‌کشد / باید از علی کریمی استفاده مطلوب کنند/ دولت‌ها وظیفه دارند رشته‌های ورزشی را حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۵۸۶

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید اعضای مجمع انتخابات را موشکافانه بررسی می‌کنند و شاهد اشتباهات گذشته نخواهیم بود.

به گزارش ایلنا، امیر عابدینی رئیس سابق فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد باید در این دوره از انتخابات از علی کریمی استفاده مطلوبی صورت بگیرد زیرا این گونه افراد شاخص هستند.

دولت‌ها وظیفه دارند که از بعد مادی و معنوی رشته‌های ورزشی را ساپورت کنند

این باور را ندارم که حمایت از طریق دولت یک ضرورت است برای اینکه فوتبال با کلیه ورزش‌ها از نظر جامعه جهانی ورزش یک هنجار زیباست که هویت می‌دهد و می‌سازد. دنیا در این بخش شدیداً هزینه می‌کند تا کرسی در المپیک یا مسابقات جهانی بگیرد تا یک مدال به دست بیاورد. این بیانگر چند آیتم است. مدیریت، هدایت، سازماندهی، شادابی نسل جوان و سال زیستن آنها. پس ورزش می‌تواند این انگیزه را به مدیران و مسئولان بدهد اگر شما می‌خواهید در ابعاد مختلف خدمت کنید و نسل جوان با طراوتی داشته باشید پس باید ظهورش در کرسی‌های قهرمانی و کرسی‌ها جهانی و المپیک باشد. پس به نظرم دولت‌ها وظیفه دارند که از بعد مادی و معنوی رشته‌های ورزشی را ساپورت کنند. ما گسترش و تعمیم ورزش را در دستور کار وزارت ورزش داریم بدین معنا که دولت موظف به این حمایت است اما ورزش عمومی جای خودش را دارد و ورزش قهرمانی هم در جای خاص خودش است. دولت باید به ورزش قهرمانی با یک عنایت ویژه نگاه داشته باشد که متاسفانه دولت‌ها فقط در بردها و مسابقات قهرمانی شریک هستند و وقتی تیمی از ایران موفق می‌شود آنها سهم‌خواهی می‌کنند. امیدوارم که از تمام دنیا تجربیات جذب کنیم و استفاده کنیم چرا دنیا این احتمال را می‌دهد که اگر به ورزش عنایت خاص نداشته باشد به عنوان یک هنجار زیبا، پس ناهنجاری شکل می‌گیرد. این ناهنجاری در اجتماع نمود پیدا می‌کند و بعضا در بعد سیاسی و امنیتی نیز گسترش می‌یابد. تعامل به معنای اینکه ما دو طرفه بحث داشته باشیم به جای خود اما حمایت دولت به ویژه بسیار موثر است و مجلس هم باید با کارشناسان و نخبه‌های فراکسیون ورزش قوانینی را مدنظر قرار بدهند که در قالب لایحه و طرح باشد و در نهایت بستر را برای ورزش فراهم‌تر کنند.

رئیس فدراسیون باید این آیتم‌ها را داشته باشد

فاکتورهایی که اشاره کردید آشنایی و تجربه. من اعتقاد دارم وقتی تجربه باشد پس شما با شرایط آشنا شده‌اید. این را می‌توان در یک بعد دید اما تجربه، شناخت، برنامه ریز بودن، تفکر مدیریت داشتن، تفکر هدایت و سیستماتیک عمل کردن و کنترل کردن سیستم و نظارت بر آن می‌طلبد که در فوتبال هم باشد. این فقط در سیستم‌های مدیریتی نیست و در کارگروه‌های مختلف هم می‌توان بررسی و تحلیل کرد تا به این آیتم‌ها رسید. به نظرم کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود باید این آیتم‌ها را داشته باشد. ضمن اینکه چون فوتبال الان یک صنعت است باید تفکر اقتصادی و صنعتی هم داشته باشد. 

حالا قوانین فیفا در حال اجراست

 مجمع جبرا به کسانی که کاندید می‌شوند رای می‌دهد و تنها از بین آنها می‌تواند انتخاب کند. این انتخابات گسترده‌ای نیست و کسانی که باور دارند توانایی خدمت به فوتبال را دارند شرکت می‌کنند. باید از دو فیلتر رد شوند و وقتی از فیلترها رد شدند خودشان را در صحنه مطرح می‌کنند. باید بگویم متاسفانه بعضی از دوستان ما حتی در مجمع نمی‌دانستند چه کسانی کاندید شده‌اند. به یکباره کسانی رای آوردند که به هیچ عنوان به درد فوتبال نخوردند و در همین دوره هم بودند اما مجمع تحمل کرد و شاید به خاطر فوتبال حمایت هم کرد. شاید این اتفاق دیگر نیفتد و الان مجمع با هوشمندی ویژه طبق اساسنامه عمل می‌کند و برای اولین بار می‌توانیم بگوییم که دقیقا قوانین فیفا در حال اجراست. الان دیگر مجمع مو را از ماست می‌کشد، بررسی می‌کند و پیشنهادی داده بودم که ای کاش کمیته ای شرایط ورود و برنامه کاندیداها را بررسی می‌کرد تا گزارش را دو سه روز قبل از تشکیل مجمع و رای‌گیری از طریق ارتباطات خاص به اعضای مجمع نتیجه را می‌رساند و برای آنها شاید مفید واقع می‌شد.

اعضای مجمع موشکافانه بررسی می‌کنند

به صراحت می‌گویم که هر نماینده‌ای و هر کاندیدی که الان تمام فیلترها را رد شده باشد و مورد تایید هم باشد اما احساس شود که از طرف وزارت ورزش یا یک نهاد دولتی حمایت می‌شود، احساسم این است که به هیچ عنوان مجمع به او رأی نخواهد داد. این را با قاطعیت عرض می‌کنم. مجمع می‌توان گفت که تقریبا تصمیمش را گرفته است، درست است شاید کسانی که در هیات رئیسه بودند شاید الان نتوانند کارنامه قوی را ارائه کنند و کاندید شده‌اند اما این‌ها در رابطه با جامعه فوتبال یک آشنایی دیرینه دارند.

مثلاً به شما می‌گویم کسانی که برای هیات رئیسه کاندید شدند برای مدت طولانی در فوتبال حضور دارند. حالا کارنامه بالا و پایین که فراز و نشیب هم داشته است اما همینکه در فوتبال زحمت کشیده و پاکدست مانده‌اند خوب است. ممکن است اشتباه کرده باشند، از نظر تخصصی بعضی مواقع اشتباه کرده باشند اما اینکه پاکدست بودند و دستگاه‌های نظارتی هیچگونه برخوردی با آنها نداشتند و نتوانستند از آنها ایراد بگیرند به غیر از عملکرد که عمدا نبوده، طبیعی است که مجمع به آنها رای خواهد داد. بنده معتقدم دستگاه‌های نظارتی بیکار ننشسته و بررسی‌های موشکافانه می‌کنند و کسانی که هیچ نوع مشکلی ندارند قطعا به عنوان کاندید به صحن جلسه خواهند آمد. 

باید از علی کریمی استفاده مطلوب کنیم

اعتماد عمومی مجمع به کاندیدها را حس کرده و باور کردم. الان می‌دانم که آقای عزیزی خادم رای خوبی دارد، آقای بهاروند رای خوبی دارد، من مطمئنم. آقای کیومرث هاشمی بعد از این آقایان، مگر اینکه در آینده اتفاق عجیبی بیفتد ولی الان نفر سوم هستند. آقای مصطفی آجورلو چهارم هستند و اگر جابجا شوند نفر سوم خواهند بود. این شرایط است. این شرایط به هر حال آینده فوتبال ما بین این عزیزان رقم خواهد خورد. همه باید مساعدت کنند و برای آنها آرزوی موفقیت کنیم. باید فوتبال را نجات بدهیم، ای کاش که حالا فرصت بود و آزادی عمل بود خیلی از افراد دیگر هم می‌بودند. من خیلی دوست دارم که در این دوره فدراسیون از آقای علی کریمی استفاده مطلوب کند. از آدم‌هایی مثل ایشان که در فوتبال ما شاخص هستند استفاده کرده و این‌ها در دوره بعدی رای نمایندگان مجمع را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز