خبرگزاری کار ایران

سعید آذری در گفتگو با ایلنا:

مجمع فعلی متفاوت تر از تمامی مجامع است/ به آینده فدراسیون جدید امیدوار هستم/ دربی را چون به زاهدی فر ندادند تمرکز نداشت/ زاهدی فر بگوید این عذرخواهی شخصی بود یا به او دیکته کردند/ به بازیکنان حاشیه ساز توصیه میکنم فریب فرصت طلبان را نخورند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۷۴۳

سعید آذری گفت: به مردم خوزستان و هواداران خواهم گفت که این بازیکنان حاشیه ساز می‌خواستند چه بلای سر فولاد بیاورند.

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال بیان کرد: همه افرادی که عضو مجمع هستند صلاحیت نامزدان را می‌دانند. کسی نیاز به تایید و تکذیب ما ندارد. تنها چیزی که در ذهن من است این است که تمامی این عزیزانی که نامزد شدند سابقه مشخصی در عرصه فوتبال دارند. مجمع این دوره با سنوات پیش فرق می‌کند و به خوبی صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار داده است. امیدوارم که به فرد اصلح رای داده شود تا فوتبال ما یک فضای جدید و با یک انرژی جدید بتواند از پس مشکلاتی که این روزها با آن دسته پنجه نرم می‌کنیم را حل کند.

آذری در مورد اینکه آینده فدراسیون بعدی را چگونه خواهد دید اظهار داشت: بافت و نوع تفکرات مجمع فعلی با تمامی مجامع فرق می‌کند. مجمع به جمع بندی رسیده و قطعا اصلح ترین را انتخاب خواهد کرد. از طرفی در این دوره افراد برای رقابت زیاد هستند و با توجه به شرایط مجمع فعلی و  بررسی افراد انتخابات این دوره با دفعات قبل قطعا متفاوت خواهد بود. 

آذری در مورد کنارگیری خود از نامزدی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت : من یقینا شانس بالایی در انتخابات داشتم ولی هر کس برای خود یک نگاه و تحلیلی دارد. من دیدم وقتی کسانی آمدند که از فوتبال هستند و در سال‌های اخیر سکان دار پست‌های بزرگ مدیریتی در ورزش کشور بودند و فوتبالی‌ها در کنار این افراد آمدند فضا برای حضور این افراد محیا باشد. به هر حال هر کس دلایلی برای خودش دارد یکی از آنها حضور علی‌ کریمی بود که مطرح شد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در خصوص حواشی ایجاد شده در بازی این تیم و بروز برخی از بی اخلاقی‌ها اظهار داشت: من میگویم وقتی دو تیم در حال رقابت هستند هر اتفاقای افتاد و داور هر تصمیمی گرفت باید تمکین کنیم. ولی قائدتا در شرایط حال حاضر  برخی تیم ها زیر فشارهای مختلف هستند و وقتی شما شرایط را پیش بینی می‌کنید. شاید  اگر ما آسیب شناسی کنیم و یک کار علمی انجام دهیم. بیشتر اعظم این درگیری ها به مسائل داوری بر می‌گردد. کافی یک سوت اشتباه زده شود تا فضای بازی متشنج شود. اما باز این دلیل نمی‌شود که ما به هم توهین کنیم. این مسائل مورد تایید بنده به هیچ وجه نیست. امیدوار در ورزش کشورمون کمتر شاهد این مسائل باشیم تا روح ورزش آسیب نبیند و در نتیجه همین حواشی باعث می‌شود افراد وظیفه اصلی خود را فراموش کنند.

وی افزود: البته این مسائل و ایجاد حواشی حربه برخی از تیم ها شده است. برخی تیم ها هدفمند و برای بر هم زدن تمرکز حریف این مسائل را به راه می اندازند و ما باید توانمندی خود را افزایش دهیم تا در بازی های از پیش تعیین شده نرویم. هر چقدر کادر یک تیم جوان تر باشد  بیشتر اسیر این حواشی خواهند شد. اما به هرحال این صحنه های قشنگی نبود. من با یحیی گل محمدی نیز صحبت کردم. آنالیزور تیم پرسپولیس آقای عسکری، ایشان نزدیک به 3 الی 4 سال نزد من در ذوب آهن کار کرد و به خوبی ایشان را می‌شناسم. به هر حال تعجب کردم و از عسکری به کار بردن چنین الفاظی کاملا بعید بود. به هر حال هر چه بوده گذشته، هر چند تجربه تلخی بود اما به هر حال هر تجربه ای یک هزینه ای دارد.  البته این تنها فولاد نیست که درگیر این اتفاقات شد. نیمکت سایر تیم ها را نیز نگاه کنید. هر سوتی که زده می‌شود چندین نفر اعتراض می‌کنند و وارد زمین می‌شوند.

آذری اظهار داشت: انتخاب داوران باید با بررسی بیشتر صورت بگیرد. مثلا آقای زاهدی فر که داور خوبی نیز است در سال 99 برای ما 4 بازی شوت زده است و جالب است دو بازی آخرش برای ما به فاصله 2 هفته است. کسی که این داور را برای این بازی سنگین انتخاب می‌کند در حالی که هفته پیش دربی را نیز به او ندادند. به نظر شما این داور و بقیه داورها که قطعا علاقه مند هستند دربی را قضاوت کنند و شما فرصت این قضاوت را از او می‌گیرید قطعا این داور مدت زمانی در شوک است و نمی‌تواند تمرکز لازم را داشته باشد. روزی که آقای زاهدی فر به عنوان داور بازی ما انتخاب شد  ما با آقای سهرابی صحبت کردیم و تمامی این مسائل را مطرح کردیم اما کسی به تجربه 19 ساله ما در مدیریت ورزش توجه‌ای نمی‌کند و بدتر کسی عواقب این اشتباهات را نمی‌پذیرد.من با شهامت می‌گویم پنالتی که ایشان برای ما گرفت صد در صد اشتباه بود و به ضرر پرسپولیس سوت زد و بعد از آن چند تصمیم غلط به ضرر ما گرفت. اما به هر حال ما باید کمی ظرفیت خود و نقطه جوش‌مان را بالاتر ببریم.

وی در مور عذرخواهی زاهدی فر  از پرسپولیسی ها بیان کرد: نمی دانم قوانین داوری اجازه خواهد داد کسی عذرخواهی بکند یا نه. ولی به نظر من همین که یک نفر در مجموعه ورزش کشور و فوتبال ما آنقدر شهامت دارد که در مورد عملکرد بد خوب پاسخ گو باشد و عذرخواهی می‌کند قابل تقدیر است. ولی یک مسئله که مطرح است انجاست که مگر بقیه تیم ها متضرر نشدند. چرا ایشان به خاطر اشتباهات خود در بازی پارسال فولاد خوزستان و ذوب آهن از طرفداران ما عذر خواهی نکردند. فلسفه این کار قشنگ است به شرطی که برای تمامی تیم ها باشد.به نظر من باید کسانی عذرخواهی کنند که آقای زاهدی فر را در بازی به این سختی به عنوان داور انتخاب کردند. باید بگویند این عذرخواهی نظر شخصی زاهدی فر بوده است یا این موضوع را به او دیکته کردند که باید عذرخواهی کنی.

آذری در خصوص حواشی ایجاد شده توسط برخی از بازیکنان فولاد بیان کرد: من گرگ باران دیده هستم و نزدیک به نوزده سال است در فوتبال مدیر هستم. من به زودی در خصوص بازیکنان خوزستانی تیم که ما را تنها گذاشتند و مظلوم نمایی می‌کنند صحبت خواهم کرد. من تمامی اتفاقا و حواشی را رصد میکنم. ولی این آقایان بداند آذری مدیری نیست که فی‌البداهه تصمیمی بگیرد.  تیمی که ۱۵ امتیاز دارد و فاصله ای با صدر جدول ندارد هنوز هیچ اتفاق خاصی برای آن نیفتاده است. بازیکنان فولاد همه توانمند هستند و هر سرمربی آرزو دارد بازیکنان تیم او نیز بومی باشند و در آن باشگاه پرورش پیدا کرده باشند. این بازیکنانی که دارند استوری می‌گذارند و فکر می‌کنند با متشنج کردن جو می‌توانند از این کلاه نمدی برای خود بسازند بدانند من آدمی نیستم که بخواهم به کسی باج بدهم. جهت روشن گری مردم خوزستان و هواداران به زودی خواهم گفت که این بازیکنان چه بلای می‌خواستند سر فولاد بیاورند. من یاد گرفتم در مدیریت بزرگ‌ترین اسلحه صبر و بردباری است. مطمئن باشید با تمام قوا از سرمربی تیم و بازیکنان زحمت کش تیمم حمایت خواهم کرد. تغییرات باید منطقی باشد.

وی ادامه داد: دو سال پیش فولاد در لیگ هشتم شد سال پیش سوم شد و سهیمه لیگ قهرمانان را کسب کرد. خیلی‌ها از اول فصل روی تیم ما فشار گذاشتند که باید قهرمان شوید. خیر، فوتبال اینگونه نیست شما سوم شدی امسال اول شوی به هر حال بقیه تیم‌ها نیز دارند کار می‌کنند و زحمت می‌کشند. من محکم پشت جواد نکونام ایستاده‌ام، و با چهارتا پست چند پیج طرفداری که می‌گویند تیم زیبا بازی نمی‌کند نظرم عوض نخواهد شد. از زمانی که حسین فرکی از این تیم رفت فولاد حرفی برای گفتن نداشته است. به فوتبال زیبا نه جام خواهند داد نه مدال نه سهمیه آسیایی. یک عده از فوتبالسیت‌های ما باید تفکر خود را عوض کنند این عزیزانی هم که استوری گذاشتند باید بیایند در کمیته انضباطی و ادعاهایی خود را اثبات کنند یا باید عواقب حقوقی و قضاییش را به خاطر فضایی که به راه انداخته اند بپذیرند. سعید آذری همه حقایق را می‌داند و خبر دارد آنها از کجا خط می‌گیرند و تا وقتی من اینجا هستم نخواهم گذاشت افراد فرصت طلبی که کارنامه مربی گری و مدیریت آنها مشخص است به فولاد باز گردند. آدمی که به جرم تبانی محروم شده است. آدمی که تیم‌های تحت هدایتش به ریگ‌های پایین تر سقوط کردند حالا برای ما دایه مهربان تر از مادر نشوند. برخی از بزرگان فوتبال خوزستان مثل لفته سه‌برادران اگر نقدی کنند ما مطمئن هستیم ایشان دلسوز فولاد هستند و من حرف‌های آنها را روی چشمم می‌گذارم چون فولاد برای آنها مثل فرزندشان است. همان حسی که آنها به فولاد دارند من به ذوب‌آهن دارم و آن را درک خواهم کرد.

آذری در پایان گفت: به زودی حق تمامی فرصت طلبان را کف دستشان خواهم گذاشت. منتظر یک فضای آرام هستم تا به خدمت آنها برسم. تا بدانند بی‌خود مظلوم نمایی نکنند و همه بفهمند چه کسانی فولاد را به چه دلیل تحت فشار قرار دادند. همه این افراد را شناسایی کردم و به موقعه بلد هستم چگونه با اصول مدیریت و رعایت ادب با آنها برخورد کنم و کاملا پدرانه به حساب آنها خواهم رسید. از هواداران فولاد درخواست میکنم صبر به خرج دهند و به حاشیه سازان توجه نکنند. می‌توانند اعتراض و انتقاد کنند چون حق آنها است. بنده با آغوش باز این انتقادات را می‌پذیرم. اما بدانند در آخر فصل فولاد پرچم دار فوتبال خوزستان خواهد بود و من یاد گرفتم در فوتبال منطق نتیجه می‌دهد نه احساس.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز