خبرگزاری کار ایران

با کریمی موافقم، تا زمانی که این افراد در فدراسیون هستند فوتبال ایران روز خوش ندارد

حاج رضایی: امتحان‌ پس‌ داده های فوتبال دوباره کاندیدای ریاست فدراسیون شدند/ امیدی ندارم که در انتخابات اتفاق خوبی برای فوتبال بیافتد/ فقط حضور علی کریمی را به فال نیک می‌گیرم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۸۲۱

کارشناس فوتبال در مورد انتخابات فدراسیون صحبت کرد.

امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و نامزدهای ثبت نام کرده در آن اظهار داشت: من در حال حاضر در بدنه مدیریت فوتبال نیستم و اطلاعات دقیقی از چگونگی برگزاری آن و اینکه کدام افراد شانس بیشتری دارند و چه کسی شانسش پایین‌تر است ندارم و صحبت‌هایم به عنوان یک کسی که عمرش در فوتبال بوده و حالا از بیرون نظاره‌گر است مطرح می‌شود. من باید بگویم در مورد افرادی که نامزد شدند صحبت خاصی ندارم و در این میان فقط حضور علی کریمی را به فال نیک می‌گیرم.

وی افزود: افرادی که در این دوره ثبت نام کردند همه در طول این سال‌ها در فدراسیون و بدنه مدیریت فوتبال بودند. قصد ندارم نامی از کسی بیاورم ولی حضور نام‌های تکراری در این میان نشان می‌دهد این افراد قصد دارند میز و صندلی خودشان را حفظ کنند و همچنان روی کار بمانند و قصد ندارند فوتبال را رها کرده و به دست فوتبالی‌های واقعی بسپارند.

کارشناس فوتبال در ادامه گفت: این افراد در حالی ثبت نام کردند که هنوز آثار مدیریتشان وجود دارد و در پرونده‌های مختلف مثل قرارداد اخیر که با ویلموتس بسته شد هم حضور داشتند. ما در قرارداد های این چنینی نه در زوریخ شکست خوردیم و نه در کوالالامپور، بلکه در تهران و به واسطه امضاهایی که این مدیران انجام دادند شکست خوردیم و چندین میلیارد پول بی زبان به همراه غرامت باید پرداخت کنیم. برایم عجیب است این افراد چطور دوباره قصد دارند روی کار بیایند.

حاج رضایی افزود: من در 2 دوره ریاست فدراسیون اخیر انتقاداتم را به عملکرد فدراسیون مطرح کردم ولی تاب انتقاد نداشتند و به جایش به من اتهام زدند و توهین کردند. من 70 سال با فوتبال زندگی کردم و اشتباهاتی هم داشتم ولی افتخارم این است که هرگز به مردم دروغ نگفتم و تفاوتم با خیلی از افراد همین است.

وی در مورد اینکه مناسبات فدراسیون و شکل برگزاری انتخابات اجازه حضور یکی مثل کریمی را می‌دهد یا نه گفت: من خیلی در جریان مناسبات و آرای موجود نیستم ولی تجربه نشان می‌دهد که خیلی نباید در این موارد امیدوار باشیم. چند سال قبل اگر یادتان باشد آمدند اعلام کردند تنها کاندیدای موجود کفاشیان است و هر کس موافق است بایستد و همه ایستادند چون کس دیگری نبود که رأیشان را به او بدهند. در حال حاضر هم 30 و چند استان داریم که هرکدام از روئسای هیات‌ها به یک کاندیدا رأی بدهند او رئیس فدراسیون فوتبال خواهد شد و دیگر سایر آرا نقشی ندارند و برای همین می‌گویم خیلی نباید به انتخابات امیدوار بود.

کارشناس فوتبال ادامه داد: با وجود اینکه سعی شده دست دولت و سیاست از فوتبال کوتاه شود ولی فوتبال کاملاً سیاسی است و خود فیفا هم یک تشکیلات سیاسی است و دیدید در زمان بلاتر چه پرونده‌های رسوایی ایجاد شد و مواردش در همین دوره اخیر هم زیاد است و من عقیده ندارم دولت و فوتبال از هم جدا شده باشند.

حاج رضایی افزود: افرادی که قصد دارند روی کار بیایند نه از جنس فوتبال هستند و نه به فکر فوتبال. مشکلات زیادی در فوتبال ما وجود دارد. من سند 100 ساله فوتبال ژاپن را دیدم و در آن نظرات جامعه شناسی و روانشناسی و جرم شناسی و حقوقی و... مطرح شده بود. ما مشکلات زیادی داریم که پرداختن به آن حتی به فکر این افراد هم نمی‌رسد. افراد زیادی از هم سن و سالان من هستند که روزگاری ستاره این فوتبال بودند و حالا محتاج حداقل‌های زندگی خود و هزینه درمان خود هستند. چه کسی به این فکر افتاد که یک صندوقی ایجاد شود و نیم درصد از این قراردادهایی که هر ساله بسته می‌شود در آن قرار بگیرد و ولو با تایید پزشکان به این افراد پرداخت شود؟ چند وقت قبل اکبر افتخاری را دیدم که از گوش های کلاسیک فوتبال اهواز و بهترین‌های تاریخ ایران بود. وقتی او را دیدم در حال مسافرکشی بود و به شدت هم بیمار بود. وقتی من را دید به من گفت یک دعا در حقم بکن، دعا کن من بمیرم. من به او گفتم امیدوارم هرچه زودتر سلامتی خودت را بدست بیاوری ولی در دلم امیدی به دعای خودم نداشتم و متاسفانه چند وقت قبل از دنیا رفت.

وی در مورد حمایتش از علی کریمی در انتخابات گفت: من اصلاً عقیده ندارم به اینکه علی کریمی روی کار می‌آید و ناجی فوتبال ایران خواهد شد. من از فیلترها و صافی‌های موجود اطلاعی ندارم ولی این را می‌گویم که حضور علی کریمی در این انتخابات یک صدای اعتراض است که از زبان نماینده قشر فوتبالی علیه مسئولان فدراسیون مطرح شده است و این حضور پیامی دارد که می‌گوید شما اجازه نمی‌دهید فوتبال به دست فوتبالی‌ها بیافتد. آمدند قانون گذاشتند که باید 10 سال سابقه مدیریت برای نامزدی فدراسیون در رزومه شخص باشد، شما کجا میدان دادید و اجازه دادید فوتبالی‌ها وارد چرخه مدیریت شوند که 10 سال سابقه فعالیت بدست بیاورند؟

کارشناس فوتبال ادامه داد: علی کریمی در برنامه نود حرف قشنگی به آن عضو فدراسیون فوتبال زد و گفت تا زمانی که شما در رأس کار هستید فوتبال رنگ خوشی به خودش نمی‌بیند و کاملاً حرفش درست بود و دیدید طرف مقابل در پاسخ به او فقط سکوت کرد و لبخند زد. حرف کریمی کاملاً درست بود. امروز مصاحبه دایی با کیکر را خواندم و در آن از تاثیری که حضورش در آلمان روی او گذاشته بود صحبت کرد. کریمی هم میادین بین المللی را دیده و در باشگاه‌های بزرگی فعالیت کرده و بالا و پایین فوتبال را دیده و آن را به خوبی می‌شناسد و مشکلاتش را می‌فهمد و حالا به همراه مهدوی‌کیا و دقیقی که نماینده قشر فوتبالی هستند آمدند تا صدای اعتراض جامعه فوتبال علیه فدراسیونی‌ها و افرادی باشند که سال‌هاست آورده‌ای برای فوتبال نداشتند و همچنان می‌خواهند بمانند. من بازهم می‌گویم به این انتخابات خوشبین نیستم ولی امیدوارم در آینده اتفاقاتی بیافتد که بگویم امروز نگاه بدبینانه‌ای داشتم و اتفاقات خوبی در نهایت رقم خورده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز