خبرگزاری کار ایران

افشاگری‌های بازیکن سابق ماشین سازی؛

نصیری: از طرف زنوزی گفتند بیاتلو بچه پررو است و می‌خواهیم برکنارش کنیم/ به من گفتند یک کاری کنید تیم ببازد تا او را برداریم/ به سرمربی گفتند دفعه آخرت باشد این بازیکن را بازی می‌دهی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۷۶۸

بازیکن سابق ماشین سازی علیه مالک این باشگاه دست به افشاگری زد.

به گزارش ایلنا، امیرسام نصیری بازیکن بومی ماشین‌سازی تبریز است البته باید بگوییم بود. امیرسام نام شناسنامه‌ای این بازیکن است و همه او را با نام کوچک «‌اصغر» می‌شناسند. او چند هفته‌ای است به خاطر برخی مسائل از ماشین‌سازی جدا شده است. نصیری که این روزها پیگیر مطالباتش از باشگاه ماشین‌سازی تبریز است در گفت‌وگوی مطالب جالب و البته جنجالی را پیرامون جولان دلالان در ماشین‌سازی مطرح می‌کند. مصاحبه کامل خبرنگار ما با این بازیکن بومی و سابق ماشین‌سازی را در زیر بخوانید:

چه شد که به تیم ماشین‌سازی آمدید و چرا از این تیم جدا شدید؟

من اول فصل با درخواست آقای بیاتلو به ماشین‌سازی آمدم. ایشان من را از تیم نود ارومیه کامل می‌شناختند. من پیارسال در تیم ماشین‌سازی حضور داشتم که آن تیم منحل شده و امتیازش به ارومیه انتقال یافت. من تا نیم‌فصل در نود خیلی خوب بازی کردم چند پاس گل دادم و پیشنهادهایی دریافت کردم که با موافقت بیاتلو در نیم‌فصل جدا شدم و به گل‌گهر سیرجان رفتم. ما این رفاقت را داشتیم تا اینکه بیاتلو به عنوان سرمربی ماشین‌سازی انتخاب شد. روز اول که بیاتلو با من تماس گرفت به او گفتم من می‌خواهم با محمود فکری کار کنم، گفتند حالا بیا و با ما قرارداد ببند اگر دیدی شرایط خوب نیست می‌توانی بروی.

اگر می‌دانستم بیات در ماشین‌سازی است هیچ وقت به این تیم نمی‌آمدم

من تبریز آمدم و قرارداد بستم ولی دو روز بعد به آقای بیاتلو زنگ زدم و گفتم که آقای فکری با من تماس گرفته و با اینکه شما را دوست دارم اما می‌خواهم در نساجی بازی کنم. من حدود یک ماه الی ۴۰ روز در نساجی بودم که به یکباره بیاتلو با من تماس گرفت و گفت که بدجوری دست من را در پوست گردو گذاشتی، من الان به تو نیاز دارم و اگر مردی الان باید رفاقتت را ثابت کنی. گفتم که مرا در لای منگنه نگذار. گفتم باشه و با آقای فکری صحبت کردم و او هم موافقت کرد تا من به ماشین‌سازی بیایم. من با خوشی به ماشین‌سازی آمدم و همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه یک روز بهداد بیات را سر تمرینات دیدم. من اصلا نمی‌دانستم بهداد بیات در این تیم است، یعنی اگر می‌دانستم هیچ وقت به این تیم نمی‌آمدم چون هیچ اسمی از او در ماشین‌سازی نبود.

یک روز من سر تمرین دیدم که او با بیاتلو برو و بیا دارد و وقتی از بیاتلو پرسیدم این شخص کیست؟ گفت او بیات است و اینجا همه کاره تیم است! من پی قضیه را نگرفتم و با بیات هم فقط سلام و علیک خشک و خالی داشتم.

ملاقات پنهانی که پس از دو سال فاش می‌شود

زمانی که در نود ارومیه بازی می‌کردم مثل اینکه آقای زنوزی بهداد بیات را فرستاده بودند تا حواسش به تیم ما باشد. ما با شهرداری تبریز بازی داشتیم و روز قبل این بازی که در هتل بودیم بیات به من پیام داد کجایی؟ من او را نمی‌شناختم و گفتم در اتاقم هستم، نوشت که من بیات هستم و همین الان بیا به کافی شاپ هتل تا صحبت کنیم. خوشبختانه تمام آن پیام‌ها را نگه داشتم. من رفتم لابی هتل و همین آقای بیات گفت که من نماینده زنوزی هستم و ما می‌خواهیم بیاتلو را برداریم چون بچه پررو هست و هر بازیکنی که معرفی می‌کنیم، قبول نمی‌کند! گفتم این موضوع را چرا به من می‌گویی گفت شما این بازی را ببازید تا بیاتلو را برداریم. من گفتم به من چه، اگر او را نمی‌خواهید مستقیم به خودش بگویید که آقا تو را نمی‌خواهیم. گفت نه ما می‌خواهیم ببازد و آبرویش برود و خودش برود. کاری بکنید نود ببازد تا این سرمربی را برداریم! گفتم من صحبت‌هایت را نشنیده می‌گیرم و دیگر این حرف‌ها را با من نزن. ظاهرا حرف‌های من به مذاقش خوش نیامده بود که مثلا چرا حرفش را زمین انداخته‌ام. من هم چشمم را بستم و به بیاتلو چیزی نگفتم چون گمان می‌کردم که الکی حرفی زده و تمام می‌شود اما اشتباه می‌کردم.

بیات به بیاتلو گفته بود من را جذب نکنند

بیاتلو مدام در ماشین سازی از من می‌پرسید که مشکلت با ییات چیست؟ من هم نمی‌گفتم تا اینکه بیاتلو استعفا کرد. بیاتلو به من پیام داد و گفت چرا به من نگفتی؟ گفتم شما رفیق بودید و نمی‌خواستم دخالت کنم. گفت که او قبل از اینکه تو را جذب کنیم هر روز زنگ می‌زد و می‌گفت نصیری را جذب نکنید. من تازه می‌فهمم داستان چیست!

بیاتلو می‌گفت هر بازی که بازی می‌کردی، می‌گفت چرا این بازیکن را بازی می‌دهی. بیاتلو می‌گفت این داستان ادامه داشت که روز آخر در بازی با آلومینیوم اراک قاطی کردم و گفتم بار آخرت باشد که در کار من دخالت می‌کنی. گفتم اصغر به این خوبی بازی می‌کند تو با او چه پدرکشتگی داری که نمی‌خواهی در تیم باشد. البته بیاتلو اینها را به من نگفته بود.

بیات در تصمیمات فنی تیم هم دخالت داشت؟

صد درصد، اصلا بعضی از یازیکنان با پیشنهاد بیات به تیم ماشین‌سازی آمدند. تا آقای بیاتلو رفتند من از بازیکن فیکس تبدیل به بازیکنی شدم که اصلا در لیست ۲۰ نفره نبود! البته اخباری را در آن حد نمی‌بینم که بگویم اصلا مربی این تیم است! در بازی قبل که بیاتلو مربی بود من ۹۰ دقیقه بازی کردم اما در بازی بعدی در لیست تیم نبودم و این غیبت به من برخورد و اعتراض کردم. من می‌دانستم که آنها دنبال بهانه هستند تا عکس‌العمل نشان دهم و عذر مرا بخواهند. من به اخباری گفتم که شما در حدی نیستید که نام مرا از لیست حذف کنید و ایشان هم به باشگاه گفته بود من به او بی‌احترامی کرده‌ام. من با آقای علوی صحبت کردم، این بنده خدا (علوی) اصلا در این تیم کاره‌ای نبود. اصلا روزی که ایشان انتخاب شدند به او گفتم که یک روز شما را هم برمی‌دارند. آقای علوی به من گفت که من شناسنامه ماشین‌سازی هستم و نمی‌توانند چنین کاری با من انجام دهند. گفتم آقا سید من این آدم را می‌شناسم و شما نمی‌دانید که چه کسانی هستند. بعد بازی با تراکتور و در نهایت با دعوا و گروکشی فسخ قراردادم را گرفتم.

الان بازیکن آزاد هستید؟

فعلا بازیکن آزاد هستم اما با دو سه تیم صحبت کردم و منتظرم تکلیفم کامل مشخص شود تا تیم بعدی‌ام را انتخاب کنم و سر تمرین بروم.

به نظرت آقای بیات عامل اصلی عدم نتیجه‌گیری ماشین‌سازی است؟

اصلا شک نکنید، این آقا در حدی نیست که تیم را اداره کند. من یک سوال دارم؛ به نظرتان با عملکرد ضعیف اخباری چرا مربی برای این تیم انتخاب نمی‌کنند؟ شما می‌دانید خواهر آقای اخباری چه کسی است؟ خواهر ایشان سردبیر خبرگزاری فارس هستند و دامادشان هم آقای جماعت هم خبرنگار معروفی هستند. زن و شوهر خبرنگار هستند. جالب اینکه آقای جماعت با آقای بیات تا سه سال پیش بازیکنان آفریقایی را به فوتبال ایران ترانسفر می‌کردند و درصد می‌گرفتند. اخباری هفته دوم به تیم ما اضافه شد. بیاتلو با من خیلی راحت بود به من پیام داد که اصغر فلان شخص را می‌شناسی؟ گفتم چطور؟ گفت بهداد به من معرفی کرده است تا به کادر اضافه شود! کار خدا را ببینید هیات مدیره برای کادر فنی مربی انتخاب می‌کند! گفتم نکن این کارو بیچارت می‌کنند، بیاتلو گفت نه اصغر چقدر آدم بدبینی هستی در حدی نیستند که من را بیچاره کنند.

چند مربی شرافت‌مدار به خون این آدم تشنه هستند!

بعد داستان چه می‌شود؟ یک روز بیاتلو با بهداد دعوا می‌کند و بیاتلو پیام من را به بیات نشان می‌دهد و بیات هم می‌گوید که بازیکن چقدر پررو هست که به تو می‌گوید این کار را بکن و این کار را نکن اگر من جای تو بودم این بازیکن را اخراج می‌کردم و بیاتلو هم در جواب می‌گوید که اتفاقا اصغر درست می‌گوید. بعدا من به بیاتلو گفتم که این آدم فلان سرمربی را در فولاد کنار گذاشت، چند مربی شرافت‌مدار به خون این آدم تشنه هستند. اینها یک اکیپ هستند که نیم‌فصل هم چند بازیکن رد و بدل می‌کنند و یک پولی هم گیرشان می‌آید و خداحافظ! الان اخباری از ۶ بازی ۳ امتیاز گرفته است و جالب هست که هنوز سرمربی ماشین‌سازی است.

پس در قضیه آمدن بازیکن به ماشین‌سازی آقای بیات شخصا دست داشتند؟

بیات حتی در قضیه جذب بازیکنان دخالت مستقیم داشته است. یعنی سه چهار نفر با سفارش این آدم به ماشین‌سازی آمدند.

آن زمان در اهواز چه اتفاقی افتاده بود؟

من کامل در جریان نیستم ولی می‌دانم که سه، چهار بازیکن و یک مربی خارجی به واسطه بیات و اخباری به تیم فولاد آمدند و حتی اخباری را لیدرهای تیم دنبال کردند. برخی از بازیکنان خوزستانی به خوبی می‌دانند که این اخباری چه کسی است و اگر فلان بازیکن نبود مطمئن باشید لیدرها اخباری را کشته بودند.

مگر کسی با لمینت و پروتز مربی لیگ برتری می‌شود؟ خیلی زشت است! من نمی‌دانم چطور رویشان می‌شود که این مربی را به عنوان سرمربی تیم لیگ برتری آنهم تیم ریشه‌دار ماشین‌سازی انتصاب کنند!

شما مطالباتتان را به طور کامل از ماشین‌سازی گرفتید؟

من با ۴۰ درصد مبلغ قراردادم برای فسخ قرارداد با باشگاه ماشین‌سازی توافق کردم. الان یک ماه است که با باشگاه امروز و فردا می‌کند. مدید اجرایی تیم می‌گوید در باشگاه پول نیست! یعنی یک باشگاه لیگ برتری ۵۰ میلیون ندارد؟ به من نامه دادند که ۲۱ روز پیش پول را واریز کنند اما این کار را نکردند، من نمی‌خواستم مصاحبه کنم ولی وقتی دیدم که چه بلایی سر آقای علوی آمد واقعا نتوانستم سکوت کنم. ما ترک‌ها را چه شده که امثال این آقا برای ما تصمیم گیر شده‌اند؟

ماشین‌سازی را سقوط کرده بدانید

ماشین سازی الان گزینه اول سقوط است و مطمئن باشید سقوط خواهد کرد، یعنی این تیم را سقوط کرده بدانید. مطمین باشید با تدابیر آقای بیات این تیم سقوط خواهد کرد. این تیم نه هیات مدیره دارد و نه چیز دیگری. فقط و فقط توسط بیات اداره می‌شود. این چیزهایی است که من در این تیم دیدم و معتقدم آدم شب وقتی می‌خواهد سر روی بالش بگذارد باید با وجدان راحت بگذارد و بخوابد، خدا من را ببخشد اما من هنوزم می‌گویم چند بازیکن در بازی با آلومینیوم اراک کم کاری کردند تا بیاتلو از تیم برود. من چون در زمین بازی می‌کردم این موضوع را کاملا حس کردم، این دسیسه‌ بود که با آمدن اخباری شروع شد. جالب اینکه اخباری بعد از کنار رفتن بیاتلو به او پیام می‌دهد و می‌گوید که تو نباشی من هم نیستم. بعد من گفتم بخدا میاد و همانطور هم شد و دو روز بعد سر تمرین بود.

بیاتلو نباید آن کار را با خودش انجام می‌داد

یعنی روز اول ما با محمود شجاعی تمرین کردیم و روز دوم اعلام کردند که اختیارات تیم تا اطلاع ثانوی در دست اخباری است. من به بیاتلو گفتم دیدی چه شد؟ گفت تو سنت از من کمتر هست ولی خیلی باهوشی. گفتم نباید این کار را با خودت انجام می‌دادی هم با آینده خودت بازی کردی هم با آینده من، می‌گذاشتی من در همان تیم نساجی می‌ماندم و فوتبالم را بازی می‌کردم.

خدا کند یک نفر این اتفاقات را به زنوزی برساند

همه می‌دانند که آقای زنوزی مالک واقعی این تیم هستند. آنطور که من شنیدم خود شخص زنوزی آدم خوبی هستند، اما باید ببیند که چه کسانی را راس کار گذاشته است چون خودشان که نیستند یعنی مشغله کاری زیادی دارند و نمی‌رسند و خدا کند یکی به ایشان بگوید که دارند با تیمت چه کار می‌کنند. من میگویم تیم که افتاده حداقل نگذارد آبروی آقای زنوزی برود، چون به نیم فصل برسد خیلی اتفاقات در این تیم خواهد افتاد.

 

منبع: آناج

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز