خبرگزاری کار ایران

واعظ آشتیانی: باندها کریمی را حذف می‌کنند/ میزبانی ایران شوخی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۵۲۰

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: به‌نظر من ایشان را حذف می‌کنند. یعنی با توجه به باند، گروه و تشکیلاتی که وجود دارد، کریمی رأی قابل توجهی نمی‌آورد.

به گزارش ایلنا، انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی قرار است 10 اسفند برگزار شود که علی کریمی کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس، کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک، شهاب‌الدین عزیزی خادم عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند سرپرست فعلی فدراسیون برای ریاست فدراسیون کاندیدا شده‌اند. 

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال و قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی در خصوص حضور این افراد در انتخابات فدراسیون گفت: «واقعیت این است که برخی از افرادی که کاندیدا شده‌اند، در سرنوشت امروز یا گذشته فدراسیون تأثیرگذار بوده‌اند و عده‌ای هم هستند که نوع روش و منش مدیریت‌شان «شاه سلطان حسین» است و تجربه نشان داده که چطور کار می‌کنند. برخی هم  باورشان بر این است که تجربه و مدیریت نمی‌تواند ملاک باشد. در صورتی که تجربه یک واقعیتی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد و برخی هم دارای رزومه‌های خوبی هستند ولی مجمع فدراسیون از آنها بابد بپرسد در سمت‌های قبلی که داشته‌اند، چه توفیقی کسب کرده اند و چه کارهای مهمی انجام داده‌اند؟ آیا توانسته‌اند فرد مفیدی باشند؟ ضمن اینکه افکار عمومی هم افراد را به‌لحاظ مدیریتی بخوبی قضاوت می‌کنند.»

واعظ آشتیانی درباره اینکه منظورش از تجربه کریمی بوده ولی اهالی فوتبال از حضور او با نایب رئیسی مهدی مهدوی کیا استقبال کرده‌اند، چنین پاسخ داد: «ببینید من حرفم خطابی به کسی ندارد ولی افرادی هستند که سابقه فوتبالی خوبی دارند و افرادی هم تحصیلکرده هستند یا سابقه مدیریت ورزشی خوبی دارند ولی باید سؤال کرد که چرا آنها جلو نیامده‌اند؟ حالا اینکه افرادی آنقدر جسارت داشته‌اند که برای ریاست یا نایب رئیسی آمده‌اند قابل احترام است ولی همه چیز را باید کنار هم در نظر گرفت. خیلی‌ها هم هستند که تجربه دارند ولی در زمان خودشان متوقف مانده‌اند. برخی‌ها سمت‌های خوبی داشته‌اند ولی عمر تلف کرده‌اند و جامعه برکتی از آنها به لحاظ مدیریتی ندیده است. من احساس می‌کنم به سمتی رفته‌ایم که انگار می‌خواهیم بین بد و بدتر انتخاب کنیم.» او ادامه داد:«البته به‌نظر من ریاست آنقدر مهم نیست. نکته‌ای که من را نگران می‌کند این است که چرا افراد قوی برای هیأت رئیسه نیامده‌اند؟ در حالی که هیأت رئیسه بسیار حائز اهمیت است و کلید موفقیت هر فدراسیونی هیأت رئیسه‌اش است. وقتی هیأت رئیسه توانایی کنار هم قرار بگیرند، معجون خوبی درست می‌شود و می‌توانند تصمیماتی بگیرند که در جهت توسعه فوتبال نقش ایفا کند. رئیس فدراسیون‌ها نقش اجرایی به آن معنا ندارند و نقش اجرایی را دبیرکل دارد که هیأت رئیسه باید انتخابش کند.»

در حال حاضر شرکت شستا از فدراسیون به خاطر طلبی که از پرونده مارک ویلموتس دارد، شکایت کرده و ساختمان‌های فدراسیون و باشگاه پرسپولیس در معرض توقیف قرار گرفتند ولی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از وزیر ورزش و جوانان قول گرفته تا این بدهی تا پایان سال 99 پرداخت شود. آیا فدراسیون جدید می‌تواند با این افراد کاندیدا شده از بحران شستا و بدهی 6 میلیون یورویی سرمربی سابق تیم ملی عبور کند. واعظ آشتیانی در این باره چنین صحبت کرد:«این رئیس فدراسیون نیست که بخواهد این مشکلات را حل کند و این تصمیمات درست هیأت رئیسه است که باید در این باره گرفته شود. ما تعریف نادرستی از رئیس فدراسیون داریم. همه فکر می‌کنند که رئیس فدراسیون همه کاره است. پس دبیرکل چه؟ من فکر می‌کنم برخی‌ها هم که جلو نیامدند به خاطر اوضاع و احوال اقتصادی فدراسیون است. حدود 170 میلیارد تومان بدهی فقط درباره پرونده ویلموتس وجود دارد که امیدواریم در دادگاه CAS نتیجه دیگری به دست بیاید. فدراسیون شخم خورده و جمع کردن آن بسیار مشکل خواهد بود.»

با این شرایط، آیا مهدی محمدنبی به‌عنوان دبیرکل توانست انتظارات را برآورده کند؟ واعظ آشتیانی چنین پاسخ داد:«من به کسی نمره نمی‌دهم و این هیأت رئیسه جدید است که باید بگوید چه کسی دبیرکل بشود یا نه. هیأت رئیسه و دبیرکل مهم هستند ولی متأسفانه نگاه همه به رئیس فدراسیون است.» او درباره اینکه فکر می‌کند کریمی چقدر شانس برای رسیدن به صندلی فدراسیون دارد، چنین نظر داد:«به‌نظر من ایشان را حذف می‌کنند. یعنی با توجه به باند، گروه و تشکیلاتی که وجود دارد، کریمی رأی قابل توجهی نمی‌آورد. در تعریف فدراسیون آمده نهاد عمومی غیر دولتی ولی برخی یا مفهوم آن را نمی‌دانند یا می‌دانند و می‌خواهند آدرس اشتباهی بدهند. می‌گویند بازنشسته‌ها هم می‌توانند بیایند، در حالی که نمی‌توانند قانون را دور یا دریبل بزنند.» واعظ آشتیانی درباره اینکه بهاروند جزو بازنشسته‌هاست ولی برای ریاست ثبت‌نام کرده گفت:«بله ایشان بازنشسته است و باید از قانون تمکین کند و اگر تمکین نکند، قانون این اجازه را به او نمی‌دهد. البته این را به حساب نگاه بدبینانه من نگذارید. من با توجه شناختی که دارم به نظرم با حضور هر کدام از این افراد، تحولی در فوتبال ایران رخ نمی‌دهد.»

اما حضور کریمی در کنار مهدوی‌کیا با سابقه درخشانی که در دوران تیم ملی و حضور در فوتبال اروپا داشته‌اند، شور و نشاط خوبی را برای انتخابات به‌وجود آورد. واعظ آشتیانی در این باره گفت:«من مخالف این موضوع نیستم ولی معتقدم همه چیز باید در کنار هم باشد. من نمی‌توانم به صرف فنی بودن، رئیس فلان مجموعه باشم. باید مدیریت، تجربه و قدرت مذاکره داشته باشم. شاید برخی با ایده‌های قوی هم بیایند ولی عوامل بازدارنده‌ای هستند که ترمز کار را می‌کشند و کسانی می‌توانند که از این شرایط عبور کنند که از تجربه مدیریتی کارآمد برخوردار باشند و سد راهشان نشوند.»

در حال حاضر فدراسیون به‌دنبال گرفتن امتیاز میزبانی جام ملت‌های آسیا هم هست ولی خداداد عزیزی معتقد است تا وقتی یکی از مشکلات اصلی را که ورود خانم‌ها به ورزشگاه است حل نکنیم به ما میزبانی نمی‌دهند. واعظ آشتیانی در این باره چنین واکنشی داشت: «من بحث این موضوع را نمی‌کنم ولی درخواست میزبانی جام ملت‌ها مزاحی است که مردم در این فضای کرونایی لبخند بزنند! میزبانی شاخصه‌هایی دارد که مهم‌ترینش مدیریت است ولی اینها ندارند و در برگزاری لیگ‌شان عاجز هستند. در همین بازی استقلال و پرسپولیس، وقتی یک تیم گل می‌زند همه عوامل تیم به داخل زمین می‌ریزند. کجای فوتبال حرفه‌ای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد و از سرپرست و مربی و تدارکات با بازیکنان شادی می‌کنند؟»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز