خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس فعال ترین تیم نقل و انتقالات؛ فرافکنی ممنوع آقای گل محمدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۳۶۴

با وجود اعتراض گل محمدی به نقل و انتقالات باشگاه، سرخپوشان بهترین خریدهای ممکن را در بازار تابستانی داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، باشگاه پرسپولیس این روزها در کنار نتایج نه چندان خوب و کسب 4 تساوی پیاپی پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا، به واسطه مصاحبه یحیی گل‌محمدی علیه مهدی رسول پناه، رئیس هیات مدیره این باشگاه درگیر حواشی مخربی شده که به احتمال زیاد عاقبت خوشی برای این تیم به همراه نخواهد داشت و به زیان پرسپولیس تمام خواهد شد.

اعتراض گل‌محمدی به عملکرد رسول پناه در زمان مدیریتش در این باشگاه است و او را عامل فراری دادن ستاره‌های این تیم می‌داند و دلیل نتایج سرخپوشان در لیگ برتر را عملکرد ضعیف باشگاه در نقل و انتقالات عنوان می‌کند و این در حالیست که در چند فصل اخیر معمولاً شاهد موارد مشابهی در پرسپولیس بودیم ولی موردی که در در تیم رعایت شده و مانع افت نتایج سرخپوشان شد داشتن برنامه ریزی مناسب برای پر کردن جای خالی آنها بود. چه بسا در فصول گذشته و پس از جدایی بازیکنانی مثل طارمی، رضاییان، محرمی، رفیعی، امیری و احمدزاده، عملکرد باشگاه در جذب بازیکن به خوبی امسال نبود ولی در نهایت پرسپولیس قدرت خودش را حفظ کرد و توانست از عنوان قهرمانی خود در 4 فصل پیاپی دفاع کند.

پرسپولیس امسال اگرچه بازیکنان مهمی مثل ترابی، علیپور، بیرانوند، خلیل زاده، نادری و اخیراً شجاع خلیل‌زاده را از دست داده است ولی مهره‌های با کیفیتی هم جذب این تیم شدند. حامد لک در دروازه پرسپولیس حتی عملکردی بهتر از بیرانوند داشته و سعید آقایی در دفاع چپ اگر کیفیتی بالاتر از نادری نداشته باشد پایین تر از او هم نیست.

در خط حمله پرسپولیس مهره مهمی مثل علیپور را از دست داد ولی بهترین گزینه برای جانشینی او در لیگ برتر عیسی آل کثیر بود جه جذب شد و در خط هافبک هم بازیکنی مثل پهلوان به خدمت گرفته شده است.

خروج بازیکنان از یک تیم لزوماً ارتباطی به کیفیت مدیریت باشگاه ندارد و جدایی بازیکن پس از یک یا چند فصل درخشش در ترکیب یک تیم و رفتن به سطح بالاتری از فوتبال برای پیشرفت فنی یا حتی مالی یک امر طبیعی است و در هر فصل از فوتبال ایران که نگاه کنید موارد بسیاری از آن دیده می‌شود و نمی‌توان آن را به ضعف مدیریت ربط داد. ضمن اینکه مشخص بود بازیکنانی مثل ترابی و علیپور در پرسپولیس نخواهند ماند و از ماه‌ها قبل از پایان فصل قبل جدایی آنها قطعی شده بود و کادرفنی فرصت خوبی برای فکر کردن به جانشینی آنها داشت.

از سوی دیگر بازیکنی مثل بشار رسن هم از فصل گذشته به دنبال جدایی بود ولی تلاش های همین کادر مدیریتی بود که او را تا پایان فینال لیگ قهرمانان در پرسپولیس حفظ کرد و این کار کم ارزشی از جانب مدیران وقت پرسپولیس نبود.

گل محمدی سعی دارد با انداختن توپ در زمین مدیریت باشگاه روی ضعف های فنی سرپوش بگذارد ولی بهتر است به جای انتقاد از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات بابت پر کردن فهرست خرید تیم با امثال آرمان رمضانی و مهدی مهدی‌خانی که نیمکت نشین محض پرسپولیس شده اند و با نظر او جذب شدند توضیح دهد و اینکه پرسپولیس با دادن دو پنالتی بچه گانه جام قهرمانی را در آسیا از دست می‌دهد یا توانایی چند ثانیه نگه داشتن برتری در دربی را ندارد خیلی ارتباطی به مدیریت باشگاه ندارد.

صد البته عملکرد رسول پناه خالی از اشکال نبوده و اصلاً حضور او در باشگاه پرسپولیس انتصابش از سوی مسعود سلطانی فر از ابتدا محل اشکال بوده است و این متن دفاع از این شخص نیست ولی جایگاه افراد در یک چارت سازمانی مشخص است و اینکه سرمربی یک تیم برای وزیر ورزش تعیین تکلیف کند و بخواهد روی ضعف فنی تیم با پرداختن به موج سواری های این چنینی سرپوش بگذارد رفتاری است که باید نقد جدی به آن شود.

پرسپولیس هنوز چیزی از دست نداده و اختلافش با صنعت نفت صدر نشین 9 امتیاز با 3 بازی کمتر است و این یعنی هنوز همه چیز دست این تیم است و کادرفنی تیم به جای دامن زدن به حواشی مخرب روی کارش تمرکز کند این تیم می‌تواند از قهرمانی 4 فصل گذشته خودش دفاع کند ولی با این مسیری که گل محمدی در پیش گرفته است حواشی داخلی بیش از هم مانع دیگری می‌تواند جلوی موفقیت تیم را بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز