خبرگزاری کار ایران

نوشه ور: خط زدن عرب براقی AFC را هم شگفت زده کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۵۸۹

یک کارشناس داوری عنوان کرد: شیوه انتخاب داوران در شرایطی جوان گرایی نامیده شده است که فردی چون عرب براقی کنار گذاشته شده؛ حرکتی که حتی AFC را شگفت زده کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ سید حسن نوشه ور با حضور در برنامه «ورزش بدون ویرایش» آمار به کارگیری داوران در مسابقات لیگ برتر را غیر منطقی توصیف کرد و گفت: در سال های گذشته داورانی که برای لیگ برتر انتخاب می شدند پارامترهایی داشتند که از توانایی قضاوت در بازی های حساس برخوردار بوده اند.

وی نوع چیدمان داوری را یک لابی برای رای آوری در انتخابات دانست و عنوان کرد : متاسفانه عملکرد این داوران در هشت هفته لیگ برتر اصلا خوب نبوده است و تنها در هفته ای که گذشت قضاوت ها روند بهتری داشت.

این داور فوتبال تاکید کرد: این عملکرد نامطلوب در حدی بوده است که شکایت تیم ها به خصوص در سطح پایه و لیگ یک را به دنبال داشته است چون در این بازی دوربین وجود ندارد نمی توان گزارش خوبی از ضعف ها ارائه داد.

نوشه ور از شیوه چیدمان داوری به بهانه جوان گرایی انتقاد کرد و گفت: اگر کمیته داوران به دنبال جوان گرایی است چرا پیش تر انجام نشده است و حالا یک داور 42 ساله را انتخاب کرده اند تا بازی لیگ برتر را سوت بزند. همچنین اگر موضوع اهمیت به جوانان است چرا امیرعرب براقی که برای رسیدن به این سطح داوری ، نزدیک 500میلیون هزینه صرف شده است را حذف کرده اند. این تصمیمات حتی شگفتی AFC را هم برانگیخته است.

وی خاطر نشان کرد: داوران انگیزه ای برای ارتقای سطح دانش و مهارت خود ندارند چرا که معتقدند همیشه افراد ثابتی برای سوت زدن در رقابت های لیگ برتر و حساس وجود دارند و هیچ گاه نوبت به آنها نمی رسد حتی اگر بهترین باشند.

این ناظران داوری کشور به تفاوت وضعیت کار داوران ایرانی اشاره کرد و گفت: در کشوری مانند ایتالیا خیلی کم پیش می آید که یک داور بدون فعالیت باشد یعنی اگر برای سوت زنی در زمین انتخاب نشوند، به عنوان داور چهارم یا داور ویدئویی کار می کنند.

به عقیده نوشه ور حلقه شایسته سالاری در کمیته داوران مفقود شده است ، به این معنا که داوری که عملکرد نامطلوب داشته است همچنان قضاوت می کند و داوری که در لیگ های پایین سوت می زند با وجود همه شایستگی ها و مهارتهایی که دارد در همان جایگاه باقی می ماند.

وی از اجرایی نشدن آیین نامه کمیته داوران انتقاد کرد و گفت: دستورالعملی که توسط خود کمیته نوشته ، امضا و به استان ها ارسال شده است اجرا نمی شود و باید از آنها سوال کرد علت نگارش این سند چه بوده است.

نوشه ور در پایان تاکید کرد: جوان گرایی در انتخاب داور که فعلا باعث افتخار مسئولان فدراسیون است ، می تواند به قیمت لطمه های بزرگ به تیم ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز