خبرگزاری کار ایران

رویارویی متفاوت دو دروازه‌بان

جنگ بزرگ شماره یک‌ها؛ رشید - لک

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۶۷۳

استقلال و پرسپولیس تهران در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که نسبت به آخرین رویارویی یک تغییر اساسی و بزرگ خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پیش از رویارویی دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران طرفداران دو تیم با خیال راحت نسبت به عملکرد دروازه‌بانان به استقبال این مسابقه می‌روند. دربی 94 برای هر دو تیم در کنار رقابت حیثیتی که از گذشته وجود داشته، این بار تقابل دو بازیکنی است که خود را مستحق پیراهن شماره یک تیم ملی فوتبال ایران معرفی کرده‌اند.

استقلال در تابستان برای تقویت قفس توری‌اش به سراغ محمدرشید مظاهری رفت که گفته می‌شد هدف پرسپولیس بوده و در مقابل سرخ‌پوشان هم برای پُر کردن جای خالی علیرضا بیرانوند به سراغ حامد لک رفتند که در ماشین سازی حضور داشت. انتخاب مظاهری به عنوان یکی از موفق‌ترین بازیکنان لیگ نوزدهم از سوی استقلال طبیعی به نظر می‌رسید اما لک در شرایط متفاوتی به پرسپولیس پیوست.

جنگ بزرگ شماره یک‌ها؛ رشید - لک

لک که امروز به انتخاب مطمئن یحیی گل محمدی درون دروازه تبدیل شده پس از پیوستن به این تیم از سوی هواداران با استقبالی باشکوه به مانند مظاهری رو به رو نبوده اما عملکرد او طی هفته‌های گذشته ثابت کرده یک خرید استثنایی در اردوگاه قرمزهاست. سنگربانی که در 30 سالگی به آرزویش رسید و همانطور که همه از علاقه‌اش به علی کریمی آگاه بودند، حال در باشگاهی حضور دارد که کریمی یکی از اساطیرش است، در واقع این روزها تنها امید پرسپولیسی‌هاست.

"با این عملکرد خوب لک بعید نیست دربی یازده تا دروازه بان تو ترکیب اصلی باشن" این نظر یکی از طرفداران پرسپولیس پس از بازی سپاهان است؛ دیداری که لک در آن با 5 مهار دیدنی دروازه‌اش را نجات داد و دلیل اصلی کسب یک امتیاز تیم یحیی گل محمدی بود. بعد از فینال مسابقات آسیا پرسپولیس طی سه بازی به سه تساوی دست پیدا کرده که به زعم طرفداران این تیم، امروز نه در خط حمله و میانی و دفاع بلکه درون دروازه آنها فقط یک ستاره دارند.

لک که درخشش در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا استارت خورد و در جریان بازی گلی دریافت نمی‌کرد تا اینکه از روی ضربه پنالتی در فینال دو گل خورد، در لیگ برتر امسال 7 مسابقه به میدان رفته اما فقط در دو بازی گل دریافت کرده است. او طی 5 مسابقه کلین شیت کرده و از این نظر پیش از بازی حساس روز دوشنبه با محمدرشید مظاهری آمار مشابهی داشت است. مظاهری هم 7 بازی این فصل برای آبی پوشان داشته و 5 کلین شیت در کارنامه‌اش ثبت شده تا در کنار لک و سعید اخباری در صدر جدول بهترین گلرهای این فصل حضور داشته باشد.

جنگ بزرگ شماره یک‌ها؛ رشید - لک

مظاهری که انتخاب قابل پیش بینی محمود فکری در شهرآورد معوقه از هفته هشتم خواهد بود داستان متفاوتی نسبت به لک دارد. او به عنوان یک سنگربان مدعی و خرید پرسروصدا به آبی‌ها ملحق شد. رقیب جدید سیدحسین حسینی درون دروازه استقلال با فسخ قرارداد یکطرفه از تراکتور راهی تهران شد که همین مساله منجر به دوری دو ماهه او و محرومیت از حضور در بازی‌های رسمی شد. مظاهری پس از اعلام رای پرونده شکایت باشگاه تراکتور و پیروزی در این پرونده آماده بازی برای استقلال شد اما دو بازی ابتدایی فصل را روی نیمکت حضور داشت.

پس از شکست مقابل فولاد خوزستان در بازی خارج از خانه، از مسابقه برابر ماشین سازی تبریز، سنگربان ملی پوش به ترکیب اضافه شد. عملکرد موفق او در آن بازی که با سیو در لحظات پایانی برتری یک بر صفر تیمش را حفظ کرد، اعتماد کامل کادرفنی جلب شد و تا بازی مقابل آلومینیوم اراک او به عنوان انتخاب اول کادرفنی درون دروازه جای گرفته است. مظاهری که به مانند لک برای اولین بار حضور در شهرآورد تهران را تجربه می‌کند انگیزه زیادی برای لقب گرفتن به عنوان ستاره میدان پیش روی خود می‌بیند.

پس از اینکه در دربی قبلی، نیمه نهایی جام حذفی، بوژیدار رادوشوویچ و سیدحسین حسینی درون دروازه‌ها حضور داشتند حالا لک و مظاهری که عملکردشان طی مسابقات قبلی نوید یک روز دشوار برای مهاجمان دو تیم را می‌دهد انگیزه دارند تا برای اولین حضور در شهرآورد بزرگ پایتخت، در صورت امکان با بسته نگاه داشتن دروازه‌شان یک رکورد شگفت انگیز را به نام خود ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز