خبرگزاری کار ایران

علی‌نژاد: عدم حضور بازنشسته‌ها برای ریاست فوتبال نیاز به ابلاغ رسمی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۷۸۸

معاون وزیر ورزش گفت: اداره فدراسیون پزشکی ورزشی نسبت به گذشته متفاوت است و باید تلاش بیشتری شود تا خدمات خوبی ارائه شود.

به گزارش ایلنا، مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار داشت: به نوروزی تبریک می‌گویم و آرزوی توفیق برای وی دارم. به واسطه شرایطی که در آن داریم، اداره این فدراسیون نسبت به گذشته متفاوت است و باید تلاش بیشتری شود تا خدمات خوبی ارائه شود.

وی تاکید کرد: باید از تجربیات ماه‌های گذشته که درگیر با کرونا بوده‌ایم، استفاده شود. یکی از مطالبات اصلی ورزش از فدراسیون، بحث ارائه خدمات مناسب برای ملی‌پوشان در آستانه المپیک است و باید اقدامات لازم در این باره انجام شود تا دچار مشکل نشویم. انشاالله شاهد روزهای بهتری برای جامعه پزشکی ورزشی باشیم.

علی‌نژاد در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد برگزاری مجمع با اساسنامه و شکل جدید گفت: وزارت ورزش با نگاه تخصصی کردن فدراسیون پزشکی ورزشی، مصوبه‌ای را به هیئت وزیران پیشنهاد داده بود که در نهایت به تصویب این هیئت وزیران رسید که ترکیب برخی مجامع را وزارت ورزش تعیین کند. بعد از اینکه این موضوع به ما ابلاغ شد، کمیته تطبیق قوانین مجلس به ما ایراد گرفت که ترکیب مجمع، بخشی از اساسنامه است و باید این مورد هم موصب هیئت وزیران باشد و وزارت ورزش نمی‌تواند ترکیب مجمع را مشخص کند. حل این مشکل منوط به این شده که اساسنامه جدید فدراسیون‌ها به تایید شورای نگهبان برسد و دولت هم اساسنامه‌های مجزا را تصویب کند. این کار‌ زمان‌بر و دشوار خواهد بود چون نگاه دولت به اساسنامه، به صورت تیپ است.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: مجمع فدراسیون پزشکی ورزشی با اساسنامه قبلی و با آرامش و در یک محیط دموکراتیک برگزار شد. دکتر نوروزی هم به مدت 4 سال دیگر، مسئولیت این فدراسیون را پذیرفتند.

وی در مورد ملاک انتخاب نماینده ورزشکاران و مربیان گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی به همه فدراسیون‌ها سرویس می‌دهد. ما تصمیم گرفتیم از زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک 2016 ریو، حسین اجاقی،‌ سرمربی تیم ملی ووشو که یکی از بهترین مربیان ایران است و جواد سلیمی از بهترین داوران کاراته و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باشگاه‌های میلیونی ایران هستند در مجمع استفاده کنیم که ترکیب خوب و مناسبی بود.

علی‌نژاد در مورد انتظارات و مطالبات از فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که با فدراسیون پزشکی ورزشی با آن درگیر است، بحث کروناست. ستاد مبارزه با کرونا به دستور وزیر، خیلی سریع شکل گرفت که فعالیت‌های خوبی را با همکاری وزارت بهداشت و با هدف حفظ سلامت ورزشکاران تا امروز انجام داده است. ادامه این مسیر برای ما مهم است. فرصتی برای بازگشت به عقب وجود ندارد و باید از تجربیات مدیران قبلی استفاده کرد.

او تصریح کرد: موضوع مهم دیگر، دوپینگ است که از وظایف مهم فدراسیون پزشکی ورزشی است و خدمات رسانی به عموم ورزشکاران هم در حد خوبی باید انجام شود. رسیدگی ویژه به ورزشکاران نخبه و ملی‌پوش در آستانه المپیک نیز اهمیت خاصی دارد.

معاون وزیر ورزش در مورد نبودن کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: من وارد این بحث دوستان نمی‌شوم.

وی در مورد اینکه رئیس فدراسیون نمی‌تواند بازنشسته باشد، افزود: من این موضوع را دو روز قبل هم بیان کردم و در واقع یادآوری قانون بود که برای همه فدراسیون‌ها از جمله فوتبال واحد است.

معاون وزیر ورزش درباره اینکه آیا ممنوعیت حضور بازنشستگان در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را به شکل رسمی و کتبی اعلام کرده، گفت: نیازی به ابلاغ نیست زیرا من قانون را اعلام کردم. قانون هم روشن و برای تمام فدراسیون‌ها است و طبق آن روسای فدراسیون‌ها نمی توانند بازنشسته باشند. تمام فدراسیون‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند و در تعریف فدراسیون فوتبال هم به این موضوع اشاره شده است‌. ریاست یک شغل است و نباید رئیس بازنشسته باشد.

علی‌نژاد در مورد تعیین سرپرست برای برخی فدراسیون‌ها تصریح کرد: سرپرست فدراسیون‌های زورخانه‌ای و دوچرخه سواری به زودی منصوب خواهد شد. در مورد فدراسیون اتومبیلرانی هم منتظر تایید صلاحیت‌ها هستیم. آقای ناظمی برای انتخابات ثبت نام کرده، آقای کیانی به دلیل مشکلات شخصی به کار ادامه نداد و سرپرست سوم هم منصوب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز