خبرگزاری کار ایران

ماجرای مطالبات 7 میلیون یورویی فدراسیون از فیفا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۵۵۸

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال از مطالبات 7 میلیون یورویی ایران از فدراسیون جهانی فوتبال خبر داد.

به گزارش ایلنا،صفی‌الله فغانپور در خصوص مطالبات ایران از فیفا اظهار داشت: این رقم معادل 7 میلیون یورو است.پولی که نزد فیفا است مربوط به باشگاه‌ها نیست چون فدراسیون فوتبال تعهدی نسبت به باشگاه‌ها ندارد و موضوع باشگاه‌ها از طریق سازمان لیگ پیگیری می شود.

وی در خصوص اینکه گفته می شود در رقم مطالبات ایران از فیفا تناقض وجود دارد عنوان کرد: فیفا در هر مقطعی پولی را به فدراسیون‌ها اختصاص می‌دهد. مثلا بابت کرونا بودجه‌ای را در اختیار تمامی فدراسیون‌ها قرار داد.اینها تناقض نیست چون ممکن است هر بار به مطالبات ما اضافه شود.

فغانپور در خصوص تحریم‌ها و دریافت پول گفت: مگر تحریم‌ها تازه به وجود آمده است؟ 40 سال است دچار این مشکل هستیم. در گذشته مربیانی مثل کی‌روش از طریق فیفا حقوق خودش را دریافت می کرد.در خصوص پرداختی‌های ویلموتس 2 نامه در اختیار ما است که دبیر کل AFC در یکی از آن نامه‌ها ذکر کرده:«به دلیل قوانین جدید تحریم‌ها بانک‌های ما هیچگونه اجازه ای برای پرداخت پول به حساب سفارت جمهوری اسلامی ایران ندارند»

وی یادآور شد: دبیر کل فیفا هم به ما نامه نوشت: «با توجه به تحریم‌های مختلف بین‌المللی علیه ایران، تمامی شرکای بانکی، هرگونه پرداخت ها به ایران را متوقف کرده‌اند». این اتفاق درست در زمانی اتفاق افتاد که باید مطالبات ویلموتس را پرداخت می کردیم. ما بیش از 10 نامه نوشتیم که مطالباتمان را دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: ما همچنان برای پرداخت مطالبات اسکوچیچ هم نامه نوشتیم که مطالبات وی از طریق فیفا پرداخت شود چون ما حتی به صورت چمدانی هم نمی‌توانیم پولی را منتقل کنیم. ما 5 ماه حقوق آقای ویلموتس را پرداخت نکردیم و او اصرار داشت وقتی این شرایط وجود دارد قراردادش را فسخ می‌کند.

ما برای گرفتن مطالبات از فیفا به وزارت ورزش نامه زدیم، آن وزارتخانه هم به وزارت تعاون نامه نوشت و از این طریق با شستا برای پرداخت مطالبات ویلموتس 2 میلیون یورو قرض بگیریم. بعد از اینکه آقای جهانگیری معاون رئیس جمهور دخالت کردند این مقررات ایجاد شد که ما پول را به حساب ویلموتس در ترکیه واریز کنیم البته مردم بدانند هنوز ویلموتس به خاطر همان تحریم ها نتوانست این پول را دریافت نکرده است. فقط 175 هزار یورو از این حساب برداشت شده و بقیه پول در حساب باقی مانده است.

فغانپور با بیان اینکه شستا روی چک بدون امضای رئیس فدراسیون اقدام کرده است خاطرنشان کرد: تا الان رقمی حدود 16 میلیارد تومان به این شرکت پرداخت شده و پولی هم به ما پس داده نشده است. اگر دوستان قبول نداشتند که پول را به صورت ریالی دریافت کنند باید پول را به ما پس می‌دادند. ویلموتس می‌گفت قبل از بازی با عراق تقاضای فسخ کرده ولی بعد از آن با او مذاکره کردیم و او روی نیمکت تیم ملی نشست. بحث بین ما و ویلموتس همین است. او پذیرفته و با مذاکرات ما قبول کرد که دوباره در بازی با عراق روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: بعد از صدور حکم مبلغ 68 میلیارد تومان کارشناسی کردند و ما هم به این موضوع اعتراض کردیم ولی باید بابات این اعتراض 100 میلیون تومان پرداخت می کردیم که این اتفاق نیفتاد. در ادامه تقاضای فرجام خواهی کردیم که هزینه دادرسی چیزی حدود 500 میلیون تومان است که معلوم نیست بتوانیم این رقم را پرداخت کنیم. اگر این کار صورت بگیرد پرونده پیگیری خواهد شد هر چند تا پایان سال به ما فرصت داده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز