خبرگزاری کار ایران

مجید جلالی در گفتگو با ایلنا:

حاشیه‌‌ها کیفیت فنی استقلال و پرسپولیس را تحت تاثیر قرار داده/ گل گهر با رفع نقاط ضعف خود مدعی قهرمانی می‌شود/ سرخابی‌ها از توانی منشا بهره نبردند/ جادوگری در فوتبال ایران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۴۶۷

سرمربی سابق تیم های لیگ برتری در خصوص شرایط لیگ بیستم صحبت کرد.

مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، در خصوص شرایط لیگ بیستم تا بدین جای فصل و شرایط تیم ها در بحران کرونا و کیفیت فنی مسابقات لیگ برتر گفت: لیگ امسال با تاخیر خیلی زیادی شروع شد. معمولا مسابقات لیگ برتر در تیرماه یا نهایت مرداد ماه شروع می‌شد. اما با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات در آبان ماه شروع شد. مسابقات فصل پیش نیز طولانی و فرسایشی شد و در نهایت دیر به اتمام رسید. این تاخیر زیاد باعث شد تیم های لیگ برتری با بلاتکلیفی بزرگ و بی سابقه‌ای روبه رو شوند.  خستگی بازیکنان از طولانی شدن مسابقات، زمان کوتاه بین دو فصل باعث شد تیم‌ها و بازیکنان زمان زیادی برای استراحت نداشته باشند. بنابراین این مشکلات و عوامل باعث شد تا لیگ امسال تحت تاثیر قرار بگیرد و از نظر کیفی نسبت به فصول گذشته دچار افت شدیدی بشود. حتی ما میبنیم آسیب دیدگی بازیکنان زیاد شده است. چون در حوزه های فنی با توجه به شرایطی که ایجاد شده تیم‌ها نتوانستند به خوبی کار کنند از همین رو حواشی و درگیری ها در کنار زمین بیشتر شده چرا که تیم‌ها به دنبال این هستند تا بتوانند پیروز شوند.

وی درخصوص اینکه کدام یکی از تیم‌ها تا بدین جای فصل مدعی دیده است بیان کرد: واقعیت این است که از نظر کیفیت مسابقات طوری نیست که بشود تحلیلی درست انجام بدهیم و بگویم این تیم بهتر از سایر تیم‌ها بوده است. به همون دلایلی که عرض کردم مسابقات افت کیفیت داشته است. شما وقتی میبینید یک تیمی گل را دریافت می‌کند نمی‌تواند گل خورده را جبران کند و بازی با همان یک گل به پایان می‌رسد. تیم ها تا گلی را دریافت نکردند بسته بازی می‌کنند بعد از اینکه گل را دریافت کردند کار برای اینکه بتوانند گل خورده را جبران بکنند سخت می‌شود. من تنها یک بازی  را دیدم که از نظر کیفی مطلوب بود که آن هم دیدار سپاهان و نساجی بود. حتی سایر بازی‌های این دو تیم با تیم های دیگر نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود. 

جلالی در مورد شرایط کنونی  استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در حال حاضر موضوعات حاشیه ای بیشتر از نکات فنی و مسائلی است که در زمین میبینیم. البته پرسپولیس شرایطی را داشت که موجه بود. برای اینکه این تیم درگیر مسابقات آسیایی بود و این رفت و برگشت‌ها روی کیفیت این تیم تاثیر گذار بوده است. اما کادر فنی استقلال دیر معرفی شد و در نتیجه تمرینات این تیم نیز دیر شروع شد. حالا نیز با انبوه مشکلات ریز و درست حاشیه ای مواجه هستند. این مسائل کیفیت فنی دو تیم را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در خصوص شائبه برنامه ریزی  مسابقات لیگ برتر به سود یک تیم خاص گفت: برای بسیاری از تیم ها این شائبه پیش آمده است سازمان لیگ در راستای موفقیت یک تیم برنامه ریزی کرده است. در سنوات گذشته لیگ برتر تیم ها برنامه های خود تا 10 الی 15 هفته بعد را در اختیار داشتند. امسال با توجه به بحران ویروس کرونا و برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و حضور پرسپولیس در فینال این مسابقات زمان بندی و برنامه بازی ها بهم ریخت و عدم زمان بندی مناسب  برای برخی این ذهنیت پدیدار شد که برنامه ریزی در راستای موفقیت یک تیم خاص است.

وی ادامه داد: کرونا خودش به تنهایی بسیاری از برنامه ها را بهم ریخته است. کما اینکه کسی نمی‌دانست این مسابقات برگزار خواهد شد یا نه. نمی‌شود گفت این برنامه ریزی جانب داری برای یک تیم خاص است یا اینکه سازمان لیگ کم کاری کرده است. ما نمی‌توانیم در این شرایط آینده را پیش بینی کنیم بنابراین برنامه‌ریزی مشکل می‌شود.

سرمربی سابق گل گهر درباره عملکرد این تیم در لیگ بیستم اظهار داشت: فصل گذشته گل گهر در 15 بازی نخست خود 8 امتیاز گرفت و در 15 بازی بعدی ما 26 امتیاز گرفتیم. گل گهر در نیم فصل دوم به اندازه تیم‌های دو و سوم جدول امتیاز کسب کرد. خب این یک پیشرفت بسیار عالی و قابل قبول بود. اکنون گل گهر روند بهینه شدن خود در فصل پیش را در این فصل نیز ادامه داده است. این تیم ضعف های کوچکی دارد که با رفع آن می‌تواند مدعی قهرمانی لیگ برتر باشد.

جلالی در خصوص عملکرد قلعه نویی در این تیم سیرجانی گفت: قلعه نویی مربی با تجربه و کار آزموده است که عملکرد خوبی در گل گهر داشته، باید صبر کرد و دید آیا او می‌تواند با گل گهر موفق شود یا خیر.

سرمربی سابق پیکان که منشا  را به فوتبال ایران معرفی کرد، در خصوص عملکرد بی نظیر او در این فصل با توجه به ناکامی در پرسپولیس و استقلال بیان کرد: منشا بازیکن توانمندی است وی مثل هر بازیکن دیگری یک جنبه‌های خوب دارد و یه نقاط ضعفی دارد، حالا شما وقتی دارید یک بازی را طراحی می‌کنید اگر طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید از جنبه‌های مثبت این بازیکن استفاده کنید، او قابلیت‌های خود را به نمایش خواهد گذاشت. این چیزی بود که در استقلال و پرسپولیس برای منشا رخ نداد و او مهاجم دوم تیم بود و همین قابلیت او را از بین برد. قلعه نویی در گل گهر به توانمندی های او واقف است و حالا دارد از او به خوبی بازی می‌گیرد.

وی در خصوص توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال به دلیل پرونده تیم ملی و مارک ویلموتس نیز اظهار داشت: در خصوص این موضوع بارها صحبت شده است. به نظر من مدیران و روسای فدراسیون جدید باید نخست تکلیف بسیاری از مشکلات را مشخص کنند. ما به عنوان یک مسکن برای کوتاه مدت در فصل جاری جذب مربی و بازیکن خارجی را ممنوع کردیم. ابتدا در این حوزه همه چیز را رها کردیم و حالا آن را محدود میکنم که هر دو برخورد اشتباه است. ما به قدری ضرر دادیم که فکر میکنم دیگر با تجربه شده‌ایم تا بتوانیم جلوی این زیان ها را بگیریم.

وی در خصوص جادوگری در فوتبال ایران، و شائبه ایجاد شده در خصوص اینکه پاس با مجید جلالی با جادوگری قهرمان لیگ برتر شده است اظهار داشت: این حرف‌ها خنده دار است. تیم پاس در آن زمان با سنجیدن تمامی معیارها شایسته قهرمانی لیگ برتر بود. از نظر ساختاری، تجهیزات و امکانات و حضور ستاره ‌های چون خداداد عزیزی، جواد نکونام، آرش برهانی، مهدی هاشمی نسب، بهروز رهبری فرد، محمد نصرتی، علی جان ملکی، حسن رودباریان، عباس آقایی، محسن بیاتی نیا و کیانوش رحمتی تضمین کننده قهرمانی هر تیمی بود. من بعید میدانم در فوتبال ما همچین موضوعی صحت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز