خبرگزاری کار ایران

پیروز قربانی: به نظرات احمقانه توجهی ندارم و باز هم می‌گویم پرسپولیس قابل احترام است/ اگر اذیت می‌شوید من را پیشکسوت استقلال حساب نکنید/ مثل برخی دنبال موج سواری و جذب فالوور نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۳۰۷

پیشکسوت استقلال پاسخ تندی به برخی از هواداران این تیم که به او حمله کرده بودند داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، صحبت های پیروز قربانی در پایان دیدار اخیر تیم سایپا مقابل صنعت نفت که در آن از پرسپولیس به عنوان فنی ترین تیم ایران و تیمی قابل احترام یاد کرده بود مورد خشم هواداران استقلال قرار گرفته و در فضای مجازی نسبت به آن واکنش تندی نشان دادند. قربانی در صحبت هایش می‌گوید که حمله هواداران استقلال به او برایش مهم نیست.

پیروز قربانی در گفتگویی رادیویی در این خصوص اظهار داشت: جوی که در حال حاضر در جامعه می‌بینیم دارد این نفرت میان هواداران استقلال و پرسپولیس را بیان می‌کند و اگر دوستان کمی مطالعه داشته باشند می‌بینند یکی از عواملی که مانع پیشرفت جوامع می‌شود تعصب کورکورانه و بیش از حد نسبت به یک موضوعی است و اگر متاسفانه اگر یک نفر بیاید برخلاف تعصبات کورکورانه و نظرات احمقانه این افراد حرفی بزند علیهش موضع گیری می‌شود و مورد حمله و بدترین توهین‌ها قرار می‌گیرد. من این را به دوستان عرض کنم که خودشان را خسته نکنند چون من در فضای مجازی هیچ فعالیتی ندارم و قطعاً وقتم هم انقدر بی ارزش نشده که کامنت‌ها و نظرات احمقانه این افراد را بخوانم و ببخشید این اصطلاح را به کار می‌برم ولی واکنش من نسبت به این موارد دایورت کردن است.

وی در مورد اینکه آیا هواداران استقلال حق توهین به او را دارند یا نه گفت: نمی‌دانم حق دارند یا نه. اگر این موضوع که من پیشکسوت استقلال هستم انقدر این افراد را اذیت می‌کند خب من را پیشکسوت استقلال حساب نکنند. من یک دوره در استقلال بازی کردم و همه دارایی های مادی و معنوی من هم مدیون سال‌های حضورم در این باشگاه است و به آن افتخار می‌کنم ولی اینکه چون من پیشکسوت استقلال هستم بخواهم همه موضع گیری‌هایم به نفع این باشگاه باشد من چنین تفکرات احمقانه‌ای ندارم. دوستان زیادی هستند که این کار را می‌کنند و خدا را شکر هر روز محبوب تر هم می‌شوند و بروند سراغ آنها. من یک چیزی در خانه دارم که شاید دوستان نداشته باشند و آن آینه است. دوست دارم هر روز که خودم را در آینه می‌بینم به خودم نگویم چه آدم احمقی. من زندگی خودم را بر اساس عقل و منطق بنا کردم نه بر اساس فضای مجازی و هنوز هم می‌گویم وقتی یک تیم چهار سال پیاپی قهرمان شده است و در این 4 سال دوبار به فینال آسیا رسیده است هر تیمی می‌خواهد باشد چه سایپا چه نفت مسجد سلیمان این تیم از لحاظ فنی چیزی داشته است و باید به این تیم احترام گذاشته شود. حالا اگر این عزیزان می‌خواهند من حرفی بزنم که خوششان بیاید من چنین آدمی نیستم و افراد زیادی از همین پیشکسوتان هستند که دنبال فالوور هستند و روی موج جامعه سوار می‌شوند ولی من چنین آدمی نیستم و حالا اگر کسی می‌خواهد ناراحت شود مشکل خودش است.

پیشکسوت استقلال افزود: فضای مجازی باید به چشم تفریح نگاه شود ولی متاسفانه در مدیریت ها و تصمیم گیری های ما تاثیرگذار شده است و این مشکل از جانب افرادی ایجاد شده که بر اساس فضای مجازی تصمیم گیری می‌کنند و فضای مجازی برای آنها مهم است. افراد محترمی در فضای مجازی حضور دارند که برایشان احترام قائلم ولی اصلاً نظراتشان برایم مهم نیست. من جایی از فضای مجازی که برایم مفید است و به کارم کمک می‌کند را استفاده می‌کنم ولی اینکه بخواهم بروم کامنت هر آدمی که بیش از دانشش صحبت می‌کند را بخوانم وقتم خیلی با ارزش تر از اینهاست. هرکس باید در حوزه تخصص و سواد خودش نظر بدهد ولی فضای مجازی این فرصت را در اختیار افراد قرار داده که در حوزه‌ای که در موردش تخصص ندارند صحبت کنند.

مربی سایپا سپس در واکنش به این سوال که با این اظهارات ممکن است آماج حملاات بیشتری هم قرار بگیرد، بیان کرد: برایم اهمیتی ندارد. من واقعیت را می گویم.  شما تا زمانی که انتقاد نکنید، پیشرفت حاصل نمی شود. سواد جامعه ما در فوتبال و خیلی از زمینه ها پایین است و شما الان وضع جامعه ما را می بینید. اما من حرفی که به نظرم درست بیاید را می زنم و از هیچ کسی هم واهمه ندارم. برخی دوستان گفتند که دنبال سهم هستم. به هیچ وجه. خدا شاهده من برنامه ای برای آمدن به استقلال ندارم و حرف هایی که می زنم با برنامه ریزی برای رسیدن به هدف خاصی نیست. من به این اعتقاد دارم، باید به درجه ای برسم که دنبالم بیایند و اگر نیایند هم پیش وجدان خودم خیالم راحت است.

مدافع سابق استقلال در واکنش به این سوال که مقصر نفرت میان هواداران دو تیم را که در این سال ها بیشتر هم شده چه چیزی یا چه کسانی می داند، اضافه کرد: باز هم می گویم ما سوادمان در خیلی از زمینه ها پایین است و برخی از افراد از این بی سوادی سوء استفاده می کنند. گذشته از این یک سری از افراد پیشکسوت سوار موج می شوند و حرف هایی که می زنند برای محبوب شدن است. ولی آدم هایی هستند که می فهمند. مثلا می فهمند که حرف پیروز قربانی به عنوان پیشکسوت استقلال می زند، از حقیقت به دور است و این آدم مدام دارد داد می زند که آقایان خانم ها من یک آدم احمق هستم و سوار موج جامعه شده ام. متاسفانه اما این فضا در ایران متاسفانه وجود دارد. عیبی ندارد به من فحش بدهید. من اصلا نمی خوانم. ولی این شجاعانه نیست که شما در یک فاصله دوری از من نشسته اید و به خانواده من بی احترامی می کنید. اگر کسی توی روی من به خانواده من و به خودم بی احترامی بکند، آن زمان من تکلیف خودم را می دانم ولی الان توهین هایی که در فضای مجازی می شود، برایم اهمیتی ندارد. حرف حق زدن همیشه تاوان دارد. تا آخر عمرم هم حرف حق را می زنم، حتی اگر برخلاف میل اکثریت جامعه فوتبالی ما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز