خبرگزاری کار ایران

خسروی: عدالت و قانون برای چیدمان داوری وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۲۵۹

رئیس کمیته داوران استان همدان درباره علت تصمیم به برکناری خودش توضیح داد.

به گزارش ایلنا و به قنل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ علی خسروی در ارتباط تلفنی با برنامه «ورزش بدون ویرایش» در ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا شما هنوز رئیس کمیته داوران استان هستید ، پاسخ داد: من هنوز در این سمت هستم اما در یک اقدام عجیب ، غیر اداری و بدون هماهنگی من رئیس دپارتمان داوری همدان که یک فرد با 40 سال روزمه داوری است برکنار شده است و من شدیدا اعتراض کرده‌ام.

وی کمیته داوران استان همدان را از کمیته داوران کشور قوی تر دانست و عنوان کرد: افرادی دراین جمع حضور دارند که همه از داوران بنام و حرفه ای کشور هستند و در این حوزه حرف برای گفتن دارند.

رئیس کمیته داوران استان همدان درباره علت تصمیم به برکناری خود گفت: این تصمیم از سوی کمیته داوران کشور صورت گرفته است و استدلال این نهاد این بوده است که درصورت عدم حضور من در کمیته داوران همدان، دیگر داوران بهتر کار خواهند کرد. سوال اینجاست آیا کمیته داوری کشور در جایگاهی قرار دارد که برای استان ها تصمیم گیری کند؟

خسروی با اشاره به سابقه حضور خود در مسابقات بین المللی و المپیک، اظهار کرد: تنها جرم من که از نظر کمیته داوران کشور لیاقت برکناری را داشته است رک بودن و نرفتن زیربار حرف زور است.

وی در ادامه مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو به روند حضور داوران در مسابقات حساس اشاره کرد و گفت: در گذشته داوران پس از گذراندن دوره های مختلف و حضور در مسابقات زیاد برای لیگ برتر و پخش زنده برگزیده می شدند اما در حال حاضر داوری که تنها در دو بازی لیگ یک سوت می زند به سرعت برای لیگ برتر انتخاب می شود و داوری که سن بالای 40سال دارد ، شناسنامه خود را دست کاری می کند تا حضور داشته باشد و اینجا مسئولین هم دم از جون گرایی می زنند.

این داور فوتبال از شرایط سیاسی و جناحی حاکم بر برای داوری انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد در این حوزه تنها برای طرفداری از یک طیف خاص سیاسی سخن می گویند و برای جریان سیاسی که در آینده قصد حضور دارد تبلیغات می کنند. به این دلیل داوری کشور روبه ویرانی رفته است.

خسروی ادامه داد: این سیاست ها شرایطی را ایجاد کرده است که حاصل آن بیکار شدن داوران متخصص و حرفه ای است به طوری که یکی از داوران ملی ما بیش از یک سال است که در هیچ بازی و مسابقه ای قضاوت نکرده است.

به عقیده وی هیچ قانون و معیاری برای چیدمان داوری وجود ندارد و مشخص نیست چه کسی این کار را انجام می دهد ؛ در حالی که این کار به عهده دپارتمان است.

خسروی با تاکید بر این که انتخاب داوری بر پایه لابی گری است، عنوان کرد : بسیاری از استان های کشور زمان و امکانات لابی گری ندارند و اعضای هیئت آن نمی توانند هر لحظه در فدراسیون باشند یا با این سازمان تماس بگیرند تا از داوران آنها استفاده شود، از این رو بی عدالتی در بین استان ها ایجاد می شود.

وی در خاتمه از حضور رئیس هیئت استان همدان در انتخابات فدراسیون فوتبال خبرداد و گفت: آقای عباس صوفی که از جوانان کاربلد در حوزه فوتبال هستند 10 امضا را جمع کرده اند و در انتخابات شرکت می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز